Καθελκύστηκε από τα ναυπηγεία Gelibolu στην Τουρκία το φορτηγό πλοίο μεταφοράς γενικού φορτίου 3600 tdw της Conoship την περασμένη Παρασκευή. Το πλοίο θα κινείται με πετρέλαιο και με ηλεκτρική ενέργεια.
Το πλοίο των 2.585 gt, με πετρελαιο-ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης με μεγάλη διάμετρο προπέλας, σε συνδυασμό με ConoDuctTail και τις βελτιστοποιημένες γραμμές κύτους, έχει σχεδιαστεί για να είναι αποτελεσματικό και φιλικό προς το περιβάλλον και κατάλληλο για τη μεταφορά γενικού φορτίου σε εσωτερικά και παράκτια ύδατα..
Επιπλέον, ο σχεδιασμός από τον σχεδιαστή πλοίων και την εταιρεία μηχανικής Conoship International, παρέχει τη δυνατότητα αλλαγής του τύπου καυσίμου στο μέλλον χωρίς ριζική μετατροπή του σκάφους.
Το γενικό φορτηγό πλοίο της σειράς CIP (CIP3600) πρόκειται τώρα να ξεκινήσει το ταξίδι του, αντιπροσωπεύοντας μια νέα εποχή στα καινοτόμα, περιβαλλοντικά φορτηγά πλοία, όπως ισχυρίζεται η Conoship.
Πολλά σχέδια της Conoship έχουν κατασκευαστεί στα ναυπηγεία Gelibolu στην Τουρκία.
Η Oya Aksoy, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Gelibolu Shipyard, μοιράστηκε ιδέες για τη συνεργασία, δηλώνοντας: «Το CIP 3600 ήταν μια ισχυρή πρόταση για εμάς. Μας έκανε εντύπωση η έρευνα που είχε γίνει στο σχεδιασμό, από τις σύγχρονες τεχνικές κατασκευής έως τα χαρακτηριστικά σχετικά με τη λειτουργία του σκάφους.
«Ήταν επίσης σημαντικό για εμάς ότι ο σχεδιασμός εξισορρόπησε την πρακτικότητα με τη μακροχρόνια θέα στη διάρκεια ζωής του σκάφους, επιτρέποντας ευελιξία σχετικά με τις μελλοντικές καινοτομίες στα καύσιμα και τις αλλαγές στη νομοθεσία για τις εκπομπές ρύπων».
Ο Roel Blom, διευθυντής έργου στην Conoship International παρατήρησε ότι ήταν «υπέροχο να παρακολουθείς μια ομαλή κυκλοφορία του NB60. Ξοδέψαμε πολλά χρόνια αναπτύσσοντας αυτό το σχέδιο και είχαμε μια εξαιρετική συνεργασία με την Gelibolu Shipyard τον τελευταίο χρόνο. Πραγματικά συναρπαστικό να βλέπεις το πλοίο στο νερό».
Η δήλωση της Conoship αναφέρει ότι η κατασκευή αυτού του πλοίου ευθυγραμμίζεται με την τεχνογνωσία του ναυπηγείου Gelibolu στην κατασκευή πλοίων ποταμού-θαλάσσης, μικρού έως μεσαίου μεγέθους, και την επάρκειά του στην ντίζελ-ηλεκτρική πρόωση από προηγούμενα πρότζεκτ.