Κέρδη υπόσχονται τα τάνκερ μεταφοράς χημικών

tokyo_marine_chemical_tankers_

Σε «κρυφό άσσο» φαίνεται να εξελίσσονται, το επόμενο διάστημα, για τη ναυτιλία τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών καθώς το πρώτο εξάμηνο του έτους έχει αρχίσει να καταγράφεται μια σημαντική κινητικότητα σε αυτή την αγορά.

Ο ναυλομεσιτικός οίκος «GEORGE MOUNDREAS & COMPANY S.A» στην ανασκόπησή του για την εβδομάδα, που πέρασε σημειώνει ότι:
«Άξιο αναφοράς είναι πως κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για παραγγελίες πλοίων εκδηλώθηκε σε Chemical Tankers όπως και σε εξειδικευμένα Tankers, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία ο αριθμός των παραγγελιών έφτασε στα 61 πλοία, όταν για όλο το 2013 ο αριθμός των παραγγελιών για αυτούς τους τύπους πλοίων έκλεισε στα 84 πλοία».

Όπως αναφερόταν πρόσφατα σε δημοσίευμα της ηλεκτρονικής έκδοσης της TradeWinds το ενδιαφέρον για αυτά τα δεξαμενόπλοια καταγράφεται και στην αγορά από «δεύτερο χέρι» και πλέον όλα συνηγορούν ότι ο κλάδος ετοιμάζεται να ξεπεράσει τις χαμηλές επιδόσεις των ναύλων στα Chemical Tankers, οι οποίες καταγράφονταν τα τελευταία 5 χρόνια.

Η ανάκαμψη για την οποία μιλάνε οι «παίκτες» της συγκεκριμένης αγοράς θα πρέπει να αποδοθεί τόσο στην παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη, η οποία θα αποτελέσει βασική κινητήρια δύναμη και για τις αγορές των χημικών.

Σύμφωνα με ανάλυση του ναυλομεσιτικού οίκου με Clarksons η επικείμενη αύξηση του στόλου κατά 2% δημιουργεί θετικές προοπτικές κερδών καθώς τα εμπορεύματα, που θα χρειαστεί να μεταφερθούν υπολογίζεται ότι θα αυξηθούν κατά 6%.

Για τα χημικά δεξαμενόπλοια, η αύξηση των εξαγωγών από τις ΗΠΑ τόνωσαν την αγορά των εμπορευματικών μεταφορών.

«Η αγορά δεξαμενόπλοιων χημικών ήταν καταθλιπτική για πάρα πολύ καιρό, αλλά υπάρχει φως στο τέλος του τούνελ», έλεγαν αναλυτές τονίζοντας, ιδιαίτερα, ότι τα θετικά μηνύματα έρχονται λόγω των συγκρατημένων νέων παραγγελιών σε αυτή την κατηγορία πλοίων.

«Παρακαλώ μην παραγγείλετε πάρα πολλά πλοία», έλεγε, χαριτολογώντας, κορυφαίο στέλεχος του τραπεζικού ομίλου DVB, υπενθυμίζοντας ότι η αύξηση του στόλου των product tankers «χτύπησε» 10% το 2009. Και αυτή ήταν η αιτία των προβλημάτων που ανέκυψε.

Η ελληνική παρουσία

Η ελληνική παρουσία σε αυτό τον τομέα είναι μάλλον περιορισμένη καθώς σύμφωνα με στοιχεία της τελευταίας έκθεσης της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών μόλις το 0,06% της χωρητικότητας, που βρίσκεται υπό ελληνικό έλεγχο αφορά Chemical Tankers.

Πάντως, σε παγκόσμιο επίπεδο οι Έλληνες κατέχουν το 13,9% της χωρητικότητας σε δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών και παραγώγων πετρελαίου, με τα δεξαμενόπλοια παραγώγων πετρελαίου (Products Tankers) να αντιστοιχούν στο 7,74% της ελληνόκτητης χωρητικότητας.

pireas2day.gr