MAIB: Ο εφησυχασμός του πληρώματος σε κακές καιρικές συνθήκες μπορεί να είναι η αιτία της απώλειας των κοντέινερ

Τα περιστατικά απώλειας εμπορευματοκιβωτίων έχουν μπει στο κ μικροσκόπιο από τις ρυθμιστικές αρχές λόγω της πιθανότητας ρύπανσης από εμπορευματοκιβώτια φορτίων, ιδιαίτερα από πλαστικά.

Σε μια νέα έκθεση, η MAIB του Ηνωμένου Βασιλείου προειδοποίησε ότι ο εφησυχασμός του πληρώματος μπορεί να έπαιξε ρόλο σε ένα περιστατικό απώλειας εμπορευματοκιβωτίων στα νησιά Orkney της Σκωτίας.

Στις 31 Οκτωβρίου 2020, το ολλανδικό πλοίο μεταφοράς κοντέινερ Francisca βρισκόταν εν πλω στα ανοιχτά του Duncansby Head στη Βόρεια Θάλασσα του Ηνωμένου Βασιλείου, με προορισμό την Ολλανδία. Η σφοδρή καταιγίδα στην περιοχή είχε σαν αποτέλεσμα να υπάρχουν πολύ υψηλοί κυματισμοί στην περιοχή.

Ενώ έμπαινε στα swells, τα κύματα ανέβαιναν στο καταστρωμα και χτυπούσαν τα κοντέινερ. Αυτό προκάλεσε την κατάρρευση μιας στοίβας και 34 κοντέινερ χάθηκαν στη θάλασσα. Όλα εκτός από ένα ήταν άδεια και μόνο μια μικρή ποσότητα φορτίου ξεβράστηκε στην ξηρά. Το πλοίο και το πλήρωμά του δεν έπαθαν τίποτα και μπόρεσαν να κατευθυνθούν προς μια υπήνεμη περιοχή.

Σύμφωνα με την αρχική εκτίμηση της MAIB, το Francisca έχασε κάποια ταχύτητα και τον έλεγχο της πορείας του όταν χτυπούσε σε κάθε κύμα, εκθέτοντας το φορτίο του καταστρώματος. Αυτό ήταν αρκετό για να υπερφορτωθούν τα μέσα πρόσδεσης και ασφάλισης του φορτίου και να ανατραπούν τα κοντέινερ.

Το πρακτορείο πρότεινε ότι το πλήρωμα του πλοίου μπορεί να έχει συνηθίσει τις συνήθεις κακές καιρικές συνθήκες στη διαδρομή μεταξύ Ισλανδίας και Ολλανδίας και μπορεί να μην εκτίμησαν τον κίνδυνο της κατάστασης στην οποία βρισκόταν το πλοίο τους. Επιπλέον, η διάβρωση των μέσων πρόσδεσης του φορτίου και η απουσία κυματοθραύστη στην πλώρη μπορεί να συνέβαλε στην απώλεια, είπε η MAIB.

«Όλα είναι καλά εδραιωμένα και έχουμε εργαστεί πλήρως σύμφωνα με τους κανόνες», δήλωσε ο Erik van der Wiel, διευθυντής της ship manager VMS, μιλώντας στο RTV Noord μετά το ατύχημα.

«Μια καταιγίδα προκάλεσε υψηλά κύματα. Ως αποτέλεσμα, το νερό πιθανότατα ξεπέρασε το κατάστρωμα και τα κοντέινερ χτυπήθηκαν και έπεσαν στη θάλασσα. Ευτυχώς, το πλήρωμα δεν τραυματίστηκε και το ίδιο το πλοίο δεν υπέστη σοβαρές ζημιές. Είναι μια κακή κατάσταση, με καλή έκβαση επί του παρόντος».

Διαβάστε ακόμα