«Μαύρα σύννεφα» στις σχέσεις Eφοπλιστών – Λονδίνου

nautilia_ploio_

Διάλεξε μέσα από χιλιάδες προϊόντα μόνο με ένα κλικ!

«Μαύρα σύννεφα» αρχίζουν να εμφανίζονται στον ορίζοντα στις σχέσεις των εφοπλιστών με το Λονδίνο καθώς διαπιστώνεται πρόθεση αλλαγών στο φορολογικό καθεστώς, όπως σημείωσε ο πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου, Χαράλαμπος Φαφαλιός κατά την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του Committee.

«Μολονότι βασίζεται στο Baltic Exchange (σ.σ. πρόκειται για έναν Οργανισμό με μέλη, που παρέχει πληροφορίες και διενεργεί έρευνες για τη ναυτιλιακή αγορά, τα ναυλοσύμφωνα κ.α.), που θεωρούμε ότι είναι το πνευματικό σπίτι τις παγκόσμιας ναυτιλίας και έχουμε καλές επαφές με τους Βρετανικούς ναυτιλιακούς Οργανισμούς, για τους οποίους είμαστε πολύ περήφανοι, μπορούμε να δούμε ένα «μαύρο σύννεφο» στον ορίζοντα. Το φορολογικό περιβάλλον σε αυτή την χώρα έχει γίνει αβέβαιο και αυτό έχει ως αποτέλεσμα όλες και περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες να μετεγκαθίστανται σε πιο σταθερές θέσεις», ανέφερε, χαρακτηριστικά, ο κ. Φαφαλιός. Και πρόσθεσε:

«Ας μην επιτρέψουμε το Λονδίνο να υποστεί τη μοίρα της Νέας Υόρκης, της οποίας οι ναυτιλιακές προϋποθέσεις τελμάτωσαν μετά από ένα αρνητικό φορολογικό περιβάλλον στις αρχές της δεκαετίας του 1960, το οποίο οδήγησε σε οριστική έξοδο από την χώρα των περισσότερων ναυτιλιακών εταιρειών»

Το θέμα, που έχει φέρει τα «μαύρα σύννεφα» στον ορίζοντα, σχετίζεται με «πακέτο» αλλαγών στο καθεστώς της φορολογίας της χωρητικότητας των πλοίων (tax tonnage), που προωθεί η βρετανική κυβέρνηση και για κάποιες από αυτές ανεξάρτητοι αναλυτές θεωρούν ότι είναι χρήσιμες.

Ωστόσο, έχουν επισημανθεί ανάμεσα στις προωθούμενες αλλαγές ορισμένα κρίσιμα θέματα, μεταξύ των οποίων η Moore Stephens έχει επισημάνει τα εξής:

1. Την κατάργηση της διάταξης σύμφωνα με την οποία τα εισοδήματα από τόκους καταθέσεων ασφαλείας που απαιτούνται, προκειμένου να πάρουν τραπεζικά δάνεια για την απόκτηση πλοίων, θεωρούνται το ανώτατο όριο για την φορολόγηση βάσει χωρητικότητας (tax tonnage) και ως εκ τούτου δεν χρειαζόταν να καταβληθεί περαιτέρω εισφορά.
2. Η εφαρμογή των κανόνων τιμολόγησης μεταβίβασης όταν μια βρετανική εταιρεία δανείζει κεφάλαια σε άλλη βρετανική εταιρεία, που υπάγεται στο φόρο χωρητικότητας (tax tonnage) με την οποία συνδέεται. Αυτό θεωρείται ότι μπορεί να οδηγήσει στην καταβολή υψηλότερων φόρων, πέραν του φόρου χωρητικότητας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι και στο παρελθόν είχε καταγραφεί ένα «κύμα» φυγής από ναυτιλιακών εταιρειών ελληνικών συμφερόντων από τη Βρετανική πρωτεύουσα και το 2008 οι Financial Times σε δημοσίευμά τους ανέφεραν ότι περίπου 30 εταιρείες είχαν φτάσει, σε μια εξαετία, στην Αθήνα.

Η στάλα νέων αφίξεων πρόκειται να γίνει μια πλημμύρα, ανέφερε το δημοσίευμα επικαλούμενο μια δήλωση ενός εφοπλιστή του Λονδίνου σύμφωνα με την οποία «θα υπάρξει μια έξοδο για τα επόμενα δύο ή τρία χρόνια».

Στο ίδιο δημοσίευμα αναφερόταν ότι τα κεντρικά γραφεία των εταιρειών δεν είναι πλέον συγκεντρωμένα αποκλειστικά στο λιμάνι του Πειραιά, αλλά είναι διάσπαρτα γύρω από τα προάστια της πόλης κοντά στα σπίτια των πλοιοκτητών.

«Οι τηλεπικοινωνίες έχουν βελτιωθεί, οι μετακινήσεις δεν είναι ένα πρόβλημα πια, ο χώρος του γραφείου έχει πολύ καλύτερη ποιότητα. Κατά τα τελευταία 10 χρόνια, η Αθήνα έχει γίνει ένα κέντρο μεταφοράς, το οποίο μπορεί να συγκριθεί με το Όσλο, τη Σιγκαπούρη ή το Χονγκ Κονγκ», δήλωνε ο Γιώργος Οικονόμου, πρόεδρος της DryShips, με έδρα την Αθήνα, εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.

pireas2day.gr

Διαβάστε ακόμα