Με το 3o υβριδικό επιβατηγό-οχηματαγωγό ενισχύει τον στόλο της η Caledonian MacBrayne

hallaig_caledonian_macbrayne_

Με το τρίτο υβριδικό επιβατηγό- οχηματαγωγό ετοιμάζεται να ενισχύσει τον στόλο της η Σκωτσέζικη εταιρεία Caledonian MacBrayne, τοποθετώντας παραγγελία στα ναυπηγεία της Σκωτίας Ferguson.

Το κόστος κατασκευής του πλοίου, σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny, θα ανέλθει σε 19,5 εκατομ. δολάρια.

Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η οποία βρίσκεται υπό νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς (σ.σ. από τις αρχές Σεπτεμβρίου ελέγχεται πλέον από την Clyde Blowers Capital), η επένδυση της κυβέρνησης της Σκωτίας, η οποία προωθείται από την Caledonian Maritime Assets Limited (CMAL) θα δημιουργήσει 80 νέες θέσεις εργασίας στο λιμάνι της Γλασκόβης και στην περιοχή Inverclyde, από τους οι περισσότεροι εργάζονταν για τον προηγούμενο ιδιοκτήτη στα δύο πρώτα υβριδικά φέρρυ.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το πλοίο έχει σχεδιαστεί και θα κατασκευαστεί στο πλαίσιο σύμβασης μεταξύ των Υπουργών της Σκωτίας και της CalMac Ferries Ltd, η οποία θα επεκταθεί μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2016.

Το νέο πλοίο προγραμματίζεται να είναι έτοιμο την Άνοιξη του 2016 και θα κινείται με ένα οικολογικό υβριδικό σύστημα, το οποίο θα συνδυάζει το ντίζελ και την ηλεκτρική ενέργεια από μπαταρίες. Το σύστημα αυτό βοηθάει στην μείωση των εκπομπών οξειδίων του άνθρακα. Το πλοίο θα μπορεί να φιλοξενήσει 150 επιβάτες, 23 αυτοκίνητα ή δύο μεγάλα φορτηγά και η υπηρεσιακή ταχύτητά του θα είναι 9 κόμβων.

Ο διευθύνων σύμβουλος της CMAL Tom Docherty σε δηλώσεις του εξέφρασε την ικανοποίησή του για την παραγγελία ενός νέου υβριδικού φέρρυ, του τρίτου της εταιρείας, μετά από τα «HALLAIG» και « LOCHINVAR», το οποίο θα κατασκευαστεί στη Γλασκόβη από το ναυπηγείο Ferguson Marine Engineering Ltd.

Το πρώτο υβριδικό πλοίο ήταν το «Hallaig», το οποίο κατασκευάστηκε τον Δεκέμβριο του 2012 και ξεκίνησε δρομολόγια τον Οκτώβριο του 2013 στην γραμμή Sconser-Raasay

Το δεύτερο ήταν το «Lochinvar» το οποίο παραδόθηκε τον Μάϊο του 2013 και δραστηριοποιήθηκε στην γραμμή Tarbert-Portavadie.

Η κατασκευή του πρώτου υβριδικού, χαμηλών εκπομπών ρύπων, ποντοπόρου οχηματαγωγού- επιβατηγού στον κόσμο, δρομολογήθηκε τον Φεβρουάριο του 2011, όταν ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Keith Brown επιβεβαίωσε ότι η Κυβέρνηση της Σκωτίας θα χρηματοδοτήσει την Caledonian Maritime (CMAL) για την κατασκευή του στη Σκωτία. Μάλιστα, τον Δεκέμβριο του 2011, το έργο έλαβε πρόσθετη χρηματοδότηση των 450.000 λιρών από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ).

Τα δύο πλοία έχουν μήκος 43,5 μέτρων, πλάτος 12,2 μέτρων και αναπτύσσουν ταχύτητα 9 κόμβων. Έχουν δυνατότητα φιλοξενίας 150 επιβατών και 23 ΙΧ αυτοκινήτων ή δύο μεγάλων φορτηγών βάρους 44 τόνων το καθένα.

pireas2day.gr