Μετά την κράτηση πλοίου της η NewLead αναγκάζεται να πληρώσει το πλήρωμα

Newlead_castellano
Το πλήρωμα ενός φορτηγού πλοίου της αντιμετωπίζουσας οικονομικά προβλήματα ελληνικής ναυτιλιακής NewLead που βρίσκεται ακινητοποιημένο και υπό πλειστηριασμό στη Σαβάνα της Τζώρτζια των ΗΠΑ έχει μείνει εδώ και μήνες εγκλωβισμένο στο πλοίο, αλλά δηλώνει ότι πιθανόν να βρίσκεται σε καλύτερη θέση απ’ ό, τι πριν την δικαστική κράτηση του πλοίου.

Η πιστώτρια εταιρία Ray Capital ισχυρίζεται ότι ο ιδιοκτήτης του πλοίου, του φορτηγού Newlead Castellano, έχει διακόψει την πληρωμή ενός εταιρικού ομόλογου, όπως και των μισθών του 15μελούς πληρώματος του πλοίου. Τώρα που οι πιστωτές εξασφάλισαν την δικαστική κράτηση του πλοίου, η πληρωμή των μισθών έχει ξαναρχίσει. «Το πλήρωμα είναι σε καλύτερη κατάσταση απ’ όταν άρχισε ξανά να πληρώνεται, μιας και μπορεί πια να στέλνει χρήματα στις οικογένειές του», δήλωσε ο διορισμένος επόπτης του Castellano Gerard LoPreiato σε τοπικά μέσα ενημέρωσης. Συμπλήρωσε επίσης ότι ο ανεφοδιασμός σε τρόφιμα και είδη ανάγκης είναι συνεχής. Χάρη σε μια εταιρία λεωφορείων από μια παρακείμενη μαρίνα, το Φιλιππινέζικο πλήρωμα δέχεται επισκέψεις από έναν τοπικό ιερέα.

Ο Καπετάνιος Reynaldo Alcuizar επιβεβαίωσε ότι η κατάσταση έχει βελτιωθεί. «Αρχικά ήμασταν λυπημένοι, αλλά τώρα εδώ στην Αμερική είμαστε χαρούμενοι», δήλωσε, ακόμα κι αν αυτός και το υπόλοιπο πλήρωμα δεν μπορούν να εγκαταλείψουν το πλοίο καθώς δεν έχουν τα απαραίτητα χαρτιά.

Το πρωτοδικείο της Νότιας Περιφέρειας της Τζώρτζια έχει σχεδιάσει τον πλειστηριασμό του πλοίου για τις 8 Αυγούστου, σημειώνοντας ότι η Ray Capital «συνεχίζει να υφίσταται σημαντικές ζημιές» για τη συντήρηση του πλοίου. Η ιδιοκτήτρια εταιρία, η Ελληνική NewLead Holdings, έχει δηλώσει την πρόθεσή της να προβεί σε δικαστική διαμάχη και να κρατήσει το Castellano.

Τον Απρίλιο, η NewLead έχασε το φορτηγό πλοίο τύπου handymax Aurora Onyx λόγω κράτησης και πλειστηριασμού του αμέσως μετά την απόκτησή του. Ο πωλητής του Onyx δεν είχε λάβει την έγκριση του κατόχου δικαιώματος παρακράτησης, της HSBC, για την μεταβίβαση του πλοίου. Η HSBC προέβη σε κατάσχεση και το πλοίο επαναπωλήθηκε. Η τράπεζα συμφώνησε να καταβάλει ένα μέρος της είσπραξης στην NewLead για τις απώλειες που υπέστη.

Η NewLead, η οποία ειδικεύεται στην παραγωγή άνθρακα, την μεταφορά χύδην φορτίου και την μεταφορά ασφαλτικών προϊόντων, ανέφερε ζημιά ύψους 40 εκατομμυρίων δολαρίων για το προηγούμενο έτος. Στην ετήσια αναφορά της, σημειώνει ότι «ο ανεξάρτητος δημόσιος λογιστικός της έλεγχος έχει καταστήσει αμφίβολη την δυνατότητα της εταιρίας να συνεχίσει τη λειτουργία της». Αυτήν τη στιγμή η επιχείρηση βρίσκεται σε διαδικασία διαπραγματεύσεων για την αναδιάρθρωση των χρεών της.