ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Μυστήριο “μποτιλιάρισμα” τάνκερ στο Dellaware- Τα περισσότερα από αυτά έχουν έδρα την Ελλάδα

Minerva-Helen-519432

Συμφώνα με το uk.reuters, στα τέλη του περασμένου Νοεμβρίου, το τάνκερ Olympic Flag που μετέφερε 650.000 βαρέλια αργού από την Αγκόλα αγκυροβόλησε περίπου 7 μίλια από την ακτή στο Delaware Bay, μια φαινομενικά συνηθισμένη αποστολή με προορισμό ένα κοντινό διυλιστήριο στη Φιλαδέλφεια.

Αυτό που συνέβη όμως στη συνέχεια δεν ήταν καθόλου συνηθισμένο. Αντί να εκφορτώσει το φορτίο του μέσα σε λίγες μέρες και να κατευθυνθεί για το επόμενο λιμάνι, το πλοίο σπατάλησε υπεράκτια περίπου 11 εβδομάδες, εκφορτώνοντας το πετρέλαιο με έναν ανεξήγητο αργό ρυθμό, σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, όπως και τα δεδομένα παρακολούθησης σκαφών στο ThomsonReuters Eikon.

Το συγκεκριμένο πλοίο τελικά σήκωσε πανιά πριν από δύο εβδομάδες – αλλά εκ τότε τον συνοδεύουν στην αργοπορία άλλα πέντε τάνκερ, μια ασυνήθιστη και δαπανηρή συνάθροιση που έχει προβληματίσει τους ειδικούς και τους εμπόρους. Όλα τα πλοία έφτασαν μέχρι τα μέσα Ιανουαρίου, και τέσσερις από αυτά αναμένεται να παραμείνουν στο σημείο για μέχρι και πέντε εβδομάδες.

Η αιτία του μποτιλιαρίσματος των δεξαμενόπλοιων – που στο αποκορύφωμά του αφορούσε πάνω από 3,5 εκατομμύρια βαρέλια αργού, αξίας περίπου 175 εκατομμυρίων δολαρίων, παρά τις επί του παρόντος χαμηλές τιμές – δεν είναι καθόλου σαφή. Η παρατεταμένη παραμονή έχει δημιουργήσει ανησυχία ακόμα και για τις συνθήκες διαβίωσης των ναυτών επί των πλοίων.

Και τα έξι δεξαμενόπλοια φαίνεται να προορίζονταν για τη Philadelphia Energy Solutions (PES), το 335.000 bpd (βαρέλια ανά ημέρα) διυλιστήριο που ανήκει στον Όμιλο Carlyle και σε μια θυγατρική της Energy Transfer Partners, LP. Πέντε από τα φορτία εισήχθησαν από την ίδια την εταιρεία ή τράπεζες που χρηματοδοτούν τις προμήθειές τους, σύμφωνα με τα τελωνειακά στοιχεία. Το έκτο εκφορτώθηκε σε ένα τερματικό του ποταμού Ντελάγουερ που χρησιμοποιείται από την PES, δείχνουν τα στοιχεία που έχουν καταγραφθεί.

Ένα πρόσωπο εξοικειωμένο με τα δεξαμενόπλοια, δήλωσε ότι πρόκειται για “το μαρτύριο της σταγόνας” στη φόρτωση εντός της εγκατάστασης, μια σπάνια κατάσταση που μπορεί να προκληθεί από την έλλειψη χερσαίου χώρου αποθήκευσης για αυτές τις συγκεκριμένες ποικιλίες αργού, ή από περιορισμούς στο ρυθμό με τον οποίο η υποδομή μπορεί να δεχθεί προμήθειες, σύμφωνα πάντα με τον ειδικό.

Άλλοι λένε ότι θα μπορούσε να ισχύει μια παρατεταμένη στάση, που όμως δεν εξηγεί την πολύμηνη παύση. Η PES, ή άλλοι ναυλωτές, πληρώνουν ένα ημερήσιο ναύλο για να βρίσκονται τα πλοία τους σε αδράνεια.

“Τα πλοία μεταφοράς αργού βρίσκονται σε σειρά αναμονής και βγαίνουν απ’ αυτήν όλη την ώρα. Απλά οι συνήθεις οικονομικοί κύκλοι», ο εκπρόσωπος της Philadelphia Energy Solutions Cherice Corley είπε σε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, όταν ρωτήθηκε για τα δεξαμενόπλοια. Αρνήθηκε οποιαδήποτε περαιτέρω σχόλιο για το θέμα.

Οι επανειλημμένες προσπάθειες για επικοινωνία με τους ιδιοκτήτες ή διαχειριστές των πλοίων, οι περισσότεροι με έδρα την Ελλάδα, αποδείχθησαν ανεπιτυχείς.

Ορισμένες πηγές εικάζουν ότι τα δεξαμενόπλοια θα μπορούσαν να σχετίζονται με την αναβίωση της εμπορικής παράδοσης της “πλωτής αποθήκευσης», σύμφωνα με την οποία οι έμποροι βγάζουν χρήματα αγοράζοντας σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές πετρέλαιο άμεσης παράδοσης και περιμένουν να το πουλήσουν μήνες αργότερα, όταν οι τιμές ανέβουν.

Ωστόσο, ενώ περίπου δύο δωδεκάδες supertankers πρόσφατα ναυλώθηκαν παγκοσμίως για τέτοιες δουλειές, τα δεξαμενόπλοια στ’ ανοιχτά του Delaware είναι γενικά πολύ μικρά – και έφτασαν πολύ νωρίς – για να κερδοσκοπήσουν από το εμπόριο, σύμφωνα με τους ίδιους τους εμπόρους.

To Big Stone είναι για φόρτωση, όχι για πάρκινγκ

Το αγκυροβόλιο του Big Stone, μια θαλάσσια έκταση λίγα μίλια ανοικτά των ακτών του Delaware και του Νιου Τζέρσεϊ, χρησιμοποιείται συνήθως για εργασίες φορτοεκφόρτωσης σε φορτηγίδες- χρησιμοποιώντας φορτηγίδες για να μεταφορτώνουν αργό έτσι ώστε τα δεξαμενόπλοια να είναι αρκετά ελαφρά για να εισέρχονται στα λιμάνια. Συνήθως, αυτό διαρκεί λιγότερο από μία εβδομάδα, τοπικές ναυτιλιακές πηγές δήλωσαν στο Reuters.

Το Value, ένα Aframax τάνκερ από τον Καναδά, έφθασε στις 15 Δεκεμβρίου και έχει ακόμη μέχρι να αναχωρήσει. Έχει καθυστερήσει τόσο πολύ που ξέμεινε από καύσιμα στις αρχές Ιανουαρίου, σύμφωνα με την Αμερικανική Ακτοφυλακή.

Το Toska που άφησε τη Νιγηρία με περίπου ένα εκατομμύριο βαρέλια αργού από το Qua Iboe στα τέλη Νοεμβρίου, βρίσκεται εκεί από τις 13 Δεκεμβρίου, αλλά έχει εκφορτώσει μόνο το ένα τρίτο περίπου του φορτίου του, σύμφωνα με τα τελωνειακά στοιχεία διαθέσιμα από την Eikon.

Το Minerva Helen, που έφερε 710.000 βαρέλια καναδικού αργού White Rose, έφτασε στις 27 Νοεμβρίου, την ίδια ημέρα που ο ΟΠΕΚ αποφάσισε να διατηρήσει τα επίπεδα παραγωγής που έστειλαν τις αγορές αργού σε μια δίνη. Δεν έχει προγραμματιστεί να αναχωρήσει μέχρι τις 3 Μαρτίου, σύμφωνα με το Seaman’s Church Institute της Φιλαδέλφειας, ένα μη κερδοσκοπικό ίδρυμα που παρακολουθεί τη δραστηριότητα στο λιμάνι.

Στους εισαγωγείς περιλαμβάνονται δύο τράπεζες: η JPMorgan Chase & Co., η οποία είχε συνάψει σύμβαση προμήθειας και χρηματοδότησης αργού με την PES, και η Merrill Lynch Commodities (τμήμα της Bank of America) η οποία ανέλαβε την εν λόγω σύμβαση στα τέλη του περασμένου έτους. Δύο φορτία ελήφθησαν απευθείας από τη PES, και ένα τελευταίο από την ExxonMobil, σύμφωνα με τα τελωνειακά στοιχεία διαθέσιμα στην Eikon.

Δεν χρεώνονται επιπλέον έξοδα για τη διαμονή στο αγκυροβόλιο του Big Stone και δεν υπάρχουν περιορισμοί στο πόσο καιρό τα πλοία μπορούν να μείνουν εκεί, σύμφωνα με την ακτοφυλακή.

“Είμαστε ανήσυχοι. Βρίσκονται εκεί έξω για μεγάλο χρονικό διάστημα”, δήλωσε ο αιδεσιμότατος Peter Stube, ο επικεφαλής της Εκκλησίας του Ναυτικού που φροντίζει για την καλή διαβίωση των ναυτικών που έρχονται στο λιμάνι της πόλης. «Ελπίζω να έχουν την κατάλληλη τροφή και νερό», πρόσθεσε.