Η παρουσία ενός ελληνόκτητου τάνκερ μεταφοράς LNG στη Μεσογείο έχει προκαλέσει μυστήριο μεταξύ των ενεργειακών εταιρειών.
To Maran Gas Delphi έχει ακολουθήσει μια περίεργη ρότα αφού φόρτωσε Αμερικάνικο σχιστολιθικό αέρο έναν μήνα νωρίτερα στο τέρμιναλ εξαγωγών Sabine Pass της Chenier Energy στη Λουισιάνα. Το πλοίο έριξε άγκυρα ανοιχτά των Ελληνικών ακτών πριν από μερικές μέρες, οδηγώντας σε υποθέσεις ότι θα ξεφορτώσει σε Ελληνικό λιμάνι. Αντιθέτως, το τάνκερ αυτή τη στιγμή κατευθύνεται προς την Ερυθρά Θάλασσα, κάτι που δείχνει ότι πιθανώς κατευθύνεται προς την Νοτιοανατολική Ασία.
Η παράξενη διαδρομή του Maran Gas Delphi αποδεικνύει ότι ο κορεσμός που έχει επέλθει στο φυσικό αέριο λόγω της μεγάλης παραγωγής από χώρες όπως οι ΗΠΑ και η Αυστραλία περιπλέκει την παγκόσμια αγορά του καυσίμου. Η άνοδος του λεγόμενου “άστεγου” LNG, των φορτίων που δεν έχουν βρει ακόμα αγοραστές, μπερδεύει τις προσπάθειες των αναλυτών και των επιχειρηματιών να κατανοήσουν την κατάσταση της αγοράς και να σχεδιάσουν τις επόμενες κινήσεις τους.
“Είναι κάπως μυστήριο”, δήλωσε για το Maran Gas Delphi o Jason Feer, επικεφαλής business intelligence στην ναυλομεσιτική Poten & Partners του Xιούστον. “Συνήθως τα logistics της μεταφοράς LNG είναι καλά υπολογισμένα, και το να αναγκάζεται ένα πλοίο μεταφοράς LNG να ενεργοποιεί την ψύξη για μεγάλο διάστημα κοστίζει ακριβά”.
Τα φορτία LNG που δεν έχουν βρει αγοραστές θα φτάσουν τους 80 εκ. τόνους μέχρι το 2020, σε σχέση με 50 εκ. που είναι αυτή τη στιγμή, δήλωσε ο Feer. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι αγοραστές προτιμούν πιο ευέλικτους όρους, και τα μακροπρόθεσμα συμβόλαια λήγουν εν μέσω της υπερπροσφοράς στην παγκόσμια αγορά, συμπλήρωσε.
Η Anangel Shipping Enterprises, η ιδιοκτήτρια εταιρέια του πλοίου συμφερόντων Αγγελικούση, και η Royal Dutch Shell Plc που το ναύλωσε αρνήθηκαν να σχολιάσουν, ενώ δεν υπήρξε διαθέσιμος εκπρόσωπος της Cheniere για σχόλιο. Οι όροι της συμφωνίας για το συγκεκριμένο φορτίο παραμένουν άγνωστοι.
“Όλοι προσπαθούν να παρακολουθούν τις πορείες των πλοίων”, δήλωσε ο Feer. “Από τη σκοπιά ενός επιχειρηματία, η γνώση της κίνησης, της πληρότητας και της κατεύθυνσης των πλοίων είναι προφανώς εξαιρετικά σημαντική”.