Σύμφωνα με το tradewindsnews.com, η αβεβαιότητα που απορρέει από το αποτέλεσμα των ελληνικών εκλογών φαίνεται να βρίσκεται πίσω από το “ναυάγιο” ορισμένων συμφωνιών πώλησης και αγοράς.
Η ναυλομεσιτική Galbraith ανέφερε στην εβδομαδιαία έκθεσή της ότι η αβεβαιότητα που συνοδεύει την εκλογή και τον αντίκτυπο που μπορεί να έχει το αποτέλεσμα στις τράπεζες έχει ως αποτέλεσμα την αποτυχία κλεισίματος συμφωνιών από ορισμένους Έλληνες αγοραστές.
Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα σημείωσε το χωρητικότητας 32.000-dwt Crescent Harbour (με έτος κατασκευής το 2008).
Το ιαπωνικής ιδιοκτησία πλοίο ήταν δεσμευμένο για έναν Έλληνα ιδιοκτήτη, μέχρι τη στιγμή που η συμφωνία κατέρρευσε, γεγονός που πιθανολογείται ότι οφείλεται στη χρηματοδότηση του αγοραστή, ανάφερε ο ναυλομεσίτης.
“Και αυτή δεν ήταν η μόνο διαπραγμάτευση που κατέρρευσε”, σημείωσε η Galbraith.
Από την προηγούμενη εβδομάδα διάφορα ναυτιλιακά sites αναφέρουν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έλαβε ανάμικτες αντιδράσεις από τη εφοπλιστική κοινότητα.
Ο Θανάσης Μαρτίνος της Eastern Mediterranean Maritime (East Med) – του οποίου η κόρη, η Γεωργία, εξελέγη, με τη Νέα Δημοκρατία στην περιοχή της Αττικής – διατείνεται ότι είναι αρκετά ανήσυχος από την κυβερνητική αλλαγή.
“Ασχολούμαι με τη ναυτιλία στην Ελλάδα 45 χρόνια”, είπε. “Δεν υπήρξε ποτέ οποιαδήποτε αλλαγή στάσης των κυβερνήσεων προς τη ναυτιλία”. “Σε γενικές γραμμές, οι περισσότεροι από αυτούς τους ανθρώπους είναι καλά εκπαιδευμένοι και γνωρίζουν τη σημασία της ναυτιλίας”.
Ο Ιωάννης Κοτζιάς της Intermodal Shipbrokers, ο οποίος είναι επίσης πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών, ήταν λιγότερο κατηγορηματικός.
“Πιστεύω πως ό,τι φόρους κι αν κληθούν να αντιμετωπίσουν, εφόσον αυτοί βασίζονται σε ρεαλιστικές συνθήκες, οι Έλληνες θα πρέπει να τους πληρώσουν”, δήλωσε. “Θα πρέπει να αποδώσουμε ένα ποσό πίσω στην κοινωνία”.