Η Navios Maritime Partners, Ελληνική πλοιοκτήτρια εταιρία containership και πλοίων ξηρού φορτίου, σύναψε συμφωνία με την Νοτιοκορεάτικη ναυτιλιακή Hyundai Merchant Marine για τη μείωση των τιμών ναύλωσης 5 containership προς την ΗΜΜ κατά 20%.
Η συμφωνία πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με τις διατάξεις της αναδιάρθρωσης όρων ναύλωσης της 15ης Ιουλίου 2016.
Οι δύο εταιρίες συμφώνησαν ότι η νέα τιμή, που μειώθηκε στα 24.400$ ανά μέρα κατ’ αναλογία, θα είναι σε ισχύ από τις 18 Ιουλίου 2016 μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2019, και από την 1η Ιανουαρίου 2020 θα επανέλθει στα 30.500$.
Σε αντάλλαγμα, βάσει της συμφωνίας για την αναδιάρθρωση των όρων ναύλωσης, η Navios Partners έλαβε 7,7 εκατομμύρια δολάρια σε ομόλογα προτεραιότητας χαμηλής εξασφάλισης με σταδιακή αύξηση επιτοκίου 3% ανά έτος πληρωτέο άμα τη λήξει τον Ιούλιο του 2024, όπως και ελεύθερα ανταλλάξιμες μετοχές της ΗΜΜ 3,7 εκατομμυρίων, τις οποίες η εταιρία πούλησε τον Αύγουστο, λαμβάνοντας καθαρές εισπράξεις περίπου 21,3 εκατομμυρίων δολαρίων.
Επιπλέον, η εταιρία συμφώνησε να πουλήσει το 13.000 TEU containership MSC Cristina σε τρίτη επιχείρηση σε συνολική καθαρή τιμή πώλησης 125 εκατομμυρίων δολαρίων, με την παράδοσή του να σχεδιάζεται για το πρώτο τρίμηνο του 2017 εφόσον υπογραφούν τα οριστικά έγγραφα της συμφωνίας.
Κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2016, οι καθαρές ζημιές της Navios Partners έφτασαν τα 16,8 εκατομμύρια δολάρια, με τα καθαρά έσοδα της εταιρίας την ίδια περίοδο πέρυσι να βρίσκονται στα 11,3 εκατομμύρια. Οι καθαρές ζημιές για το πρώτο μισό της χρονιάς έφτασαν τα 16,5 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με τα καθαρά έσοδα 22,2 εκατομμυρίων που καταγράφηκαν το πρώτο μισό του 2015.
Η Navios Partners δήλωσε ότι τα καθαρά έσοδά της επηρρεάστηκαν αρνητικά από το κόστος βλάβης ύψους 17,2 εκατομμυρίων δολαρίων σε ένα από τα πλοία της.
“Από τις αρχές του 2016, έχουμε ενισχύσει τον ισολογισμό μας, μειώντας το χρέος μας κατά 44,6 εκατομμύρια δολάρια. Ως αποτέλεσμα, το καθαρό μας χρεός προς συνολική κεφαλαιοποίηση είναι 42,5% και η κάλυψη επιτοκίου είναι 4,3x. Επιπλέον, δεν έχουμε σημαντικές λήξεις χρεών μέχρι το 2018 και αναμένουμε να έχουμε ρευστότητα 45 εκατομμυρίων δολαρίων για το υπόλοιπο του 2016”, δήλωσε η Αγγελική Φράγγου, πρόεδρος και CEO της Navios Partners.
Τα έσοδα χρονο-ναύλωσης και πλεύσης για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου μειώθηκαν κατά 20,5%, φτάνοντας τα 44,9 εκατομμύρια δολάρια σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2015, κυρίως λόγω της ύφεσης στην αγορά μεταφοράς φορτίων το 2016.
Διαβάστε επίσης: Έκλεισε ετήσια χρονοναύλωση Panamax στον Ειρηνικό η Navios