Νέο κέντρο αντιπειρατικού συντονισμού στη Δυτική Αφρική

peiratiki_epithesi_

Η Οικονομική Κοινότητα των Κρατών της Δυτικής Αφρικής (ECOWAS) έχει δημιουργήσει ένα κέντρο ναυτιλιακού συντονισμού επικεντρωμένο στην πιο επικίνδυνη ζώνη πειρατεία της Δυτικής Αφρικής.

Με αυτόν τον τρόπο, η κοινότητα έχει υλοποιήσει τη δέσμευσή της να προσπαθήσει να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που παρουσιάζονται από την πειρατεία, την κλοπή καυσίμων και διάφορες άλλες παράνομες δραστηριότητες που έχουν γίνει συνήθεια στην περιοχή.

Το κέντρο προορίζεται να καλύψει μια περιοχή που θα συμπεριλαμβάνει το Μπενίν, το Νίγηρα, τη Νιγηρία και το Τόγκο, και θα είναι επιφορτισμένό με τον συντονισμό κοινών δραστηριοτήτων, όπως περιπολίες, διαδικασίες ανταλλαγής πληροφοριών και διάφορες εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες.

Όπως αναφέρθηκε από τοπικές ειδησεογραφικές πηγές, η Νιγηρία κατάφερε να αναχαιτίσει συνολικά πάνω από 80 πλοία που διεξήγαγαν παράνομες δραστηριότητες στα ύδατά της το 2014. Επιπλέον, η χώρα φέρεται και να χάνει περίπου 2 εκάτ. δολάρια ετησίως λόγω κλοπής πετρελαίου.

Η ίδρυση του κέντρου που έχει επιτευχθεί μέσω του έργου του Salamatu Χουσαΐνι Σουλεϊμάν, επίτροπο για πολιτικές υποθέσεις, την ειρήνη και την ασφάλεια της ECOWAS, και είναι μέρος ενός ευρέος φάσματος δράσεων που συμφωνήθηκαν στη σύνοδο κορυφής τον Ιούνιο του 2013, σχολιάζει ο Barthelemy Blede, ερευνητής, διαχειριστής συγκρούσεων και σύμβουλος εύρεσης ειρηνικών λύσεων, στο Ινστιτούτο Μελετών για την Ασφάλεια του Ντακάρ.

“Η διεθνής κοινότητα, καθώς και ο καθένας που έχει γενικά λόγο και εμπλέκεται στη ναυτιλιακή βιομηχανία πρέπει να αυξήσουν την υποστήριξή τους προς ενίσχυση των προσπαθειών αυτών”, σχολιάζει ο Blede.

Το ΙΜΟ, η ΕΕ μαζί αρκετές χώρες, όπως η Γαλλία, οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία, η Ιαπωνία και η Κίνα έχουν ήδη ξεκινήσει προσπάθειες που στοχεύουν στην παροχή βοήθειας στην περιοχή.

“Η βοήθεια δεν θα πρέπει να αποβλέπει μόνο στην χάραξη στρατηγικών, τη διεξαγωγή εκπαιδευτικών μαθημάτων και την εκτέλεση ασκήσεων προσομοίωσης”, προσθέτει ο Blede. “Η περιοχή θα πρέπει επίσης να αυξήσει τους υλικούς πόρους της, όσον αφορά τις δυνατότητες των ναυτικών δυνάμεων και της θαλάσσιας αεροπορίας να είναι σε θέση να αντιδράσουν κατάλληλα σε σήματα βίαιων θαλάσσιων παραβιάσεων”.