Ο αριθμός εμβολιασμού των ναυτικών βελτιώνεται αλλά οι προκλήσεις παραμένουν

Το ποσοστό των ναυτικών που έχουν κάνει το εμβόλιο για τον COVID-19 έχει βελτιωθεί και συνεχίζει να βελτιώνεται, σύμφωνα με τους τελευταίους αριθμούς που έδωσε στη δημοσιότητα οη Neptune. Μέχρι τον Σεπτέμβριο, περίπου το 22 % των 1,4 εκατομμυρίων ναυτικών στον κόσμο έχουν εμβολιαστεί, από το 15 % τον Αύγουστο. Ο αριθμός ποικίλλει ανά περιοχή, αλλά αντιπροσωπεύει μια σημαντική συνολική βελτίωση από τις αρχές του τρέχοντος έτους.

Τα προγράμματα που υποστηρίζονται από την κυβέρνηση αυξάνονται , αλλά οι οργανώσεις πρόνοιας των ναυτικών πιστώνονται και αυτές ένα μεγάλο μερίδιο. Σύμφωνα με το υπουργείο ναυτιλίας της βορείου Αμερικής (NAMMA), περισσότεροι από 50.000 ξένοι ναυτικοί έχουν εμβολιαστεί από τα μέλη της και τους συνδικαλιστικούς, βιομηχανικούς και ιατρικούς συνεργάτες τους στα αμερικανικά λιμάνια. Αυτός ο αριθμός είναι επιπλέον των χιλιάδων άλλων που εμβολιάστηκαν από έναν εμπορικό πάροχο ή από εταιρείες κρουαζιέρας στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Ωστόσο, οι προκλήσεις παραμένουν. Ορισμένα κράτη προσφέρουν μόνο εμβόλια δύο δόσεων και αυτό σημαίνει ότι οι ναυτικοί που λαμβάνουν την πρώτη δόση πρέπει να αναζητήσουν μια δεύτερη του ίδιου είδους σε άλλο λιμάνι, κάτι το οποίο δεν είναι καθόλου εύκολο για ένα πλοίο. Για να κάνουν τα πράγματα πιο δύσκολα για τους ναυτικούς και τις πλοιοκτήτριες εταιρείες, ορισμένα κράτη δεν αναγνωρίζουν τα εμβόλια άλλων εθνών: Για παράδειγμα, τα εμβόλια Covaxin της Ινδίας και Sputnik V της Ρωσίας δεν θεωρούνται αξιόπιστα στις Ηνωμένες Πολιτείες και δεν αναγνωρίζονται.

Επιπλέον, τα έγγραφα πιστοποίησης εμβολιασμού μπορεί να είναι δύσκολο να αποκτηθούν και να χρησιμοποιηθούν. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, αναφέρει το Liverpool Seafarers Center, οι ναυτικοί δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση στην επίσημη επιβεβαίωση του εμβολιασμού επειδή δεν είναι εγγεγραμμένοι στην Εθνική Υπηρεσία Υγείας του Ηνωμένου Βασιλείου (NHS).

«Το μόνο που έχουν αυτή τη στιγμή είναι η κάρτα που τους δόθηκε στο σημείο του εμβολιασμού που επιβεβαιώνει τη χορήγηση του εμβολίου, την μάρκα του, τον αριθμό παρτίδας και την ημερομηνία που πραγματοποιήθηκε. Αυτά είναι χειρόγραφα – θα μπορούσα να είχα πάρει μια από αυτές τις κάρτες οπουδήποτε και να το γράψω μόνος μου», λέει ο John Wilson της LSC. «Χρειαζόμαστε τον ΙΜΟ, τον ILO και τον ΠΟΥ για να δημιουργήσουμε ένα πλαίσιο που θα είναι ομοιόμορφο σε όλο τον κόσμο».

Σύμφωνα με τον Wilson, η διανομή των εμβολίων θα γινόταν ευκολότερη εάν απλώς απαιτούνταν από τους ναυτικούς να εμβολιαστούν, παντού. Προς το παρόν, οι ναυτιλιακές εταιρείες και οι διαχειριστής πληρωμάτων συνιστούν να εμβολιαστούν τα πληρώματα, αλλά δεν το απαιτούν επίσημα.

«Το βασικό μήνυμα αυτή τη στιγμή είναι ότι εάν δεν είστε εμβολιασμένοι, δεν θα προσληφτείτε, αλλά δεν το έχουν κάνει υποχρεωτικό. Ωστόσο, πιστεύω ότι θα καταστεί υποχρεωτικό από την άποψη της συνέχισης της εργασίας”. είπε ο Wilson. «Εάν έχετε εμβολιαστεί, η πιθανότητα σοβαρής ασθένειας ή θανάτου είναι μειωμένη».

Διαβάστε ακόμα