Ο καπετάνιος κύριος ένοχος για το ναυάγιο του El Faro αναφέρει νέα έκθεση


Στον καπετάνιο του φορτηγού πλοίου El Faro ρίχνει το μεγαλύτερο μέρος των ευθυνών μια έκθεση της Ακτοφυλακής των ΗΠΑ, δυο χρόνια μετά το τραγικό ναυάγιο.

Η επιτροπή που ανέλαβε την διερεύνηση των αιτίων του δυστυχήματος (Marine Board of Investigation-MBI) κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η κύρια αιτία του ατυχήματος ήταν η απόφαση να πλεύσει το El Faro πολύ κοντά στην πορεία του τυφώνα Joaquin. Ενώ έφθαναν συνεχώς στο πλοίο τα μετεωρολογικά ανακοινωθέντα, ο καπετάνιος κατεύθυνε το πλοίο προς τα νότια της απευθείας πορείας προς το Σαν Χουάν, που ήταν η κανονική διαδρομή. Η νότια παρέκκλιση του πλοίαρχου τελικά κατεύθυνε το πλοίο σχεδόν απευθείας προς τον ολοένα και πιο ισχυρό τυφώνα.

Καθώς το MBI διεύρυνε την έρευνα για να διερευνήσει άλλους παράγοντες που συνέβαλαν στο ναυάγιο, αποκάλυψε την ύπαρξη ενός αναποτελεσματικού συστήματος διαχείρισης της ασφάλειας στην εταιρεία που λειτουργούσε το πλοίο, για το οποίο φέρει ευθύνη και η ίδια η Ακτοφυλακή που δεν εντόπισε εγκαίρως τη μη συμμόρφωση του πλοίου με τους κανονισμούς ασφαλείας.

“Η δημοσίευση της έκθεσής μας είναι το αποκορύφωμα μιας εκτενούς προσπάθειας για τον προσδιορισμό της αιτίας και τον καθορισμό ενεργειών για την πρόληψη μελλοντικών ατυχημάτων. Οι σκέψεις μας σήμερα βρίσκονται στους 33 ναυτικούς που χάθηκαν κατά τη διάρκεια του ατυχήματος και στους αγαπημένους τους. Ο προσωπικός αντίκτυπος αυτής της τραγωδίας ήταν η κινητήρια δύναμη του έργου μας”, δήλωσε ο επικεφαλής του MBI Jason Neubauer.

Η έκθεση περιέχει 31 συστάσεις ασφαλείας για την αντιμετώπιση ζητημάτων που θεωρούνται καθοριστικής συμβολής παράγοντες στο περιστατικό, συμπεριλαμβανομένων 17 συστάσεων για την αυστηροποίηση των κανονισμών· 3 για τη βελτίωση των ικανοτήτων των επιθεωρητών της ακτοφυλακής· 3 για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των αξιολογήσεων σταθερότητας και των σημαντικών προσδιορισμών τροποποίησης· 4 για τη βελτίωση της εποπτείας της Ακτοφυλακής των λειτουργιών που ανατίθενται σε τρίτους οργανισμούς πιστοποίησης· 3 για τη βελτίωση των δυνατοτήτων αναζήτησης και διάσωσης· και μια σύσταση για τη βελτίωση της επεξεργασίας και της παράδοσης των μετεωρολογικών προβλέψεων.

Το πρωί της 1ης Οκτωβρίου 2015, καθώς ο τυφώνας Joaquin στροβιλίστηκε στον Ατλαντικό Ωκεανό ανατολικά των Μπαχάμων, η Ακτοφυλακή έλαβε ένα σήμα κινδύνου από το νηολογημένο στις ΗΠΑ El Faro. Κατά τη διάρκεια της επόμενης εβδομάδας, μια εκτεταμένη επιχείρηση αναζήτησης διενεργήθηκε από την Ακτοφυλακή σε μια περιοχή έκτασης 165.500 τετραγωνικών μιλίων σε μια προσπάθεια να εντοπίσουν το πλοίο και να διασώσουν τους 33 ναυτικούς που επέβαιναν στο πλοίο.

Δεδομένου ότι η έρευνα ανεστάλη, η Ακτοφυλακή συγκάλεσε μια επιτροπή για τη συλλογή και την ανάλυση στοιχείων και την σύνταξη συστάσεων με περαιτέρω ενέργειες για τη βελτίωση της ασφάλειας και της ανάληψης ευθυνών.

Για όλες τις ειδήσεις σχετικά με το ναυάγιο του El Faro δείτε εδώ