Ο παγκόσμιος στόλος για το 2018

Η EMSA εξέδωσε την έκθεση Equasis ‘World Merchant Fleet in 2018’, παρέχοντας μια εικόνα του παγκόσμιου εμπορικού στόλου καθ ‘όλη τη διάρκεια του έτους, που προέρχεται από δεδομένα που περιλαμβάνονται στη βάση δεδομένων Equasis. Η έκθεση αποκάλυψε ότι τα πλοία μικρού και μεσαίου μεγέθους κυριαρχούν στον στόλο Equasis και αντιπροσωπεύουν το 84%.

Για πρώτη φορά, η έκθεση του τρέχοντος έτους περιέχει πληροφορίες για αλιευτικά σκάφη διεθνών πλόων άνω των 100 GT με αριθμό IMO.

Η στατιστική ανάλυση βασίζεται στο μέγεθος και τον τύπο του πλοίου, καθώς αυτά αποτελούν δύο βασικά κριτήρια από εμπορική και κανονιστική άποψη.

Μέγεθος Πλοίου

– Ο στόλος Equasis κυριαρχείται από μικρά και μεσαία πλοία έως 24999 GT (84%).

– Μόνο τα μικρά πλοία αντιπροσωπεύουν το 46% του αριθμού (από 37% το 2017), αν και περίπου το 1% ανά τόνο.

– Αυτό πιθανόν να οφείλεται στην ένταξη των αλιευτικών σκαφών στην έκθεση αυτή για πρώτη φορά, καθώς το 36% των μικρών σκαφών είναι αλιευτικά σκάφη.

– Όσον αφορά τη χωρητικότητα, οι κατηγορίες μεγάλου και πολύ μεγάλου μεγέθους παραμένουν στατικές στο 82% του στόλου Equasis, με πετρελαιοφόρα και χημικά δεξαμενόπλοια, πλοία μεταφοράς φορτίου χύδην και πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που κυριαρχούν από κοινού στις δύο κατηγορίες σε 84,3% (για τα μεγάλα) και 81,1% (για τα πολύ μεγάλα ).

– Τα φορτηγά πλοία χύδην κυριαρχούν στη μεγάλη κατηγορία που αντιπροσωπεύει με πάνω από το 50% των πλοίων αυτής της ομάδας.

Τύποι Πλοίων

– Τα αλιευτικά σκάφη (21,1%), τα ρυμουλκά (16,2%), τα πλοία γενικού φορτίου (13,9%), τα πετρελαιοφόρα και τα χημικά δεξαμενόπλοια (11,6%) και τα πλοία μεταφοράς φορτίου χύδην (10,2%) είναι τα πέντε πιο συνηθισμένα είδη πλοίων του στόλου Equasis.

– Τα περισσότερα από αυτά είναι μικρά και μεσαίου μεγέθους πλοία πλοία.

– Στις μεγάλες και πολύ μεγάλες κατηγορίες, τα φορτηγά πλοίων μεταφοράς φορτίου χύδην (42,8%), τα δεξαμενόπλοια πετρελαίου και χημικών (25%) και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (16,3%) αντιπροσωπεύουν το 83% περίπου του στόλου σε αυτές τις κατηγορίες μεγέθους πλοίων. Οι αριθμοί αυτοί δεν δείχνουν σημαντικές αλλαγές σε εκείνες που αναφέρθηκαν για το 2017.

– Τα πλοία γενικού φορτίου αποτελούν τη συνηθέστερη κατηγορία πλοίων σε αριθμό (28,3%), αλλά τα φορτηγά πλοία χύδην είναι ο συνηθέστερος τύπος πλοίων κατά κατηγορία (39,5%).

Ηλικία Πλοίων

– Υπάρχει σχεδόν ομοιόμορφη κατανομή ανά αριθμό πλοίων κάτω των 15 ετών και άνω.

– Ωστόσο, υπάρχει μεγάλη κυριαρχία των παλαιότερων πλοίων στη μικρή κατηγορία (71,8%).

– Υπάρχει μια ομοιόμορφη κατανομή μεταξύ των πλοίων άνω (55,6%) και κάτω (44,4%) των 15 ετών στην κατηγορία μεσαίου μεγέθους.

– Η τάση αντιστρέφεται στις μεγάλες και πολύ μεγάλες κατηγορίες μεγέθους πλοίων, όπου το 75,9% (μεγάλο) και το 81,0% (πολύ μεγάλες) είναι ηλικίας κάτω των 15 ετών.

– Οι περισσότεροι σύγχρονοι στόλοι αποτελούνται από τα μεγαλύτερα πλοία σε χωρητικότητα. Σχεδόν το 40% του παγκόσμιου στόλου σε χωρητικότητα είναι κάτω των 15 ετών και άνω των 60.000 GT, σχεδόν το 78% του παγκόσμιου στόλου είναι κάτω των 15 ετών και το 21,5% είναι κάτω των 4 ετών.

– Για κάθε κατηγορία μεγέθους, σχεδόν το ένα τρίτο του συνολικού αριθμού πλοίων στο Equasis συνδέεται με ένα κράτος σημαίας. Το ποσοστό αυτό είναι χαμηλότερο για τα μεγάλα πλοία (31%) και τα πολύ μεγάλα πλοία (29%).

Ανατρέχοντας στα στατιστικά στοιχεία των προηγούμενων ετών, είναι σαφές ότι τα πιο καινούρια πλοία είναι μεγαλύτερα σε μέγεθος σε σχέση με παλαιοτέρα. Αυτή η τάση παρατηρήθηκε μέσα σε λίγα χρόνια, με μεγαλύτερα πλοία να προστίθενται στον παγκόσμιο στόλο.

Γεωγραφικά δεδομένα

– Η πλειονότητα της θαλάσσιας κυκλοφορίας παρατηρείται στην Ανατολική Ασία (15,1%), τη Νοτιοανατολική Ασία (12,3%), τη Μεσόγειο (9,4%), τη Δυτική Ευρώπη (9,2%) και τη Νότια Ασία (8,8%). Σε αυτές τις γεωγραφικές υπάρχει σχεδόν το 55% των συνολικών παρατηρήσεων που αναφέρθηκαν στο Equasis.

– Όσον αφορά το μέγεθος του πλοίου, τα μικρά πλοία παρατηρούνταν συχνότερα στη Μεσόγειο Θάλασσα και στη Δυτική Ευρώπη, ενώ τα μεγάλα και πολύ μεγάλα πλοία στην Ανατολική Ασία, τη Νοτιοανατολική Ασία και τη Νότια Ασία.

Δείτε αναλυτικά την έκθεση