Ο πλοίαρχος και τρεις αξιωματικοί κατηγορούνται για ανθρωποκτονία από τις αρχές των Φιλιππίνων

Οι αρχές των Φιλιππίνων ανακοίνωσαν σήμερα ότι απαγγέλθηκαν κατηγορίες εναντίον του καπετάνιου και των τριών αξιωματικών γέφυρας ενός φορτηγού πλοίου το οποίο συγκρούστηκε με αλιευτικό σκάφος.

Οι κατηγορίες ήρθαν καθώς η ακτοφυλακή ανέφερε ότι είναι σε εξέλιξη μια προσπάθεια έρευνας και διάσωσης μετά τον εντοπισμό συντριμμιών και κανένα σημάδι των επτά αγνοουμένων μελών του πληρώματος από αλιευτικό σκάφος.

Κατά τη διάρκεια ενημέρωσης του τύπου την 1η Ιουνίου, η Ακτοφυλακή των Φιλιππίνων ανέφερε ότι είχε ολοκληρώσει την αρχική έρευνα και οι αρχές αποφάσισαν να απαγγείλουν εκ νέου κατηγορίες στους αξιωματικούς του Happy Hiro, ενός φορτηγού φορτίου 32.600 dwt που είναι νηολογημένο στα Νησιά Μάρσαλ.

Ο καπετάνιος του πλοίου, Amir Meshay, πολίτης της Κροατίας, ο ανθυποπλοίαρχος Bogdan George Antonie, πολίτης της Ρουμανίας, και δύο ακόμη Φιλιππινέζοι αξιωματικοί του πλοίου οδηγήθηκαν στο δικαστήριο. Αντιμετωπίζουν κατηγορίες για για μη τήρηση των κανονισμών κατά τη ναυσιπλοΐα που είχε ως αποτέλεσμα πολλαπλές ανθρωποκτονίες, πολλαπλούς τραυματισμούς και ζημιές σε περιουσίες, ανέφερε η ακτοφυλακή.

Η σύγκρουση συνέβη στις 28 Μαΐου σε μία από τις κύριες θαλάσσιες λωρίδες ναυσιπλοΐας καθώς το φορτηγό πλοίο περνούσε από τις Φιλιππίνες και έπλεε προς την Αυστραλία. Μια υποβρύχια επιθεώρηση του πλοίου μήκους 177 μέτρων, έδειξε υπολείμματα και σημάδια σύμφωνα με τα όσα είπε η ακτοφυλακή με το πλοίο να έχει χτυπήσει και να έχει περάσει πάνω από το αλιευτικό.

Η ακτοφυλακή ανέφερε ότι πήρε καταθέσεις από τα επιζώντα μέλη του πληρώματος καθώς και από αυτόπτες μάρτυρες από άλλα σκάφη που βρισκόντουσαν στην περιοχή. Το αλιευτικό σκάφος αντιμετώπισε προβλήματα στον κινητήρα νωρίτερα την ημέρα και αγκυροβόλησε, όταν μέλη του πληρώματος του παρατήρησαν το φορτηγό πλοίο που πλησίαζε. Αμέσως ξύπνησαν και τα άλλα μέλη του πληρώματος στο αλιευτικό σκάφος καθώς το φορτηγό πλοίο πλησίαζε όλο και πιο κοντά.

Οι 13 επιζώντες υπέστησαν κοψίματα και μώλωπες, ενώ ένα άτομο τραυματίστηκε στο κεφάλι και ανασύρθηκαν από το νερό από κάποιο άλλο αλιευτικό που βρισκόταν κοντά στο σημείο.

Το Happy Hiro μετέφερε τους επιζώντες προς την ακτή και αργότερα τους μετέφερε σε σκάφος της ακτοφυλακής. Το φορτηγό διατάχθηκε να κατευθυνθεί σε αγκυροβόλιο και να αγκυροβολήσει.

Η ακτοφυλακή διαπίστωσε από τις καταθέσεις και από τον έλεγχο του ημερολογίου ότι το φορτηγό πλοίο ναυσιπλοούσε μόνο με έναν αξιωματικό στη γέφυρα και ότι είχε τυφλό σημείο όπου δεν μπορούσε να δει αντικείμενα μπροστά από το πλοίο.

Η ακτοφυλακή των Φιλιππίνων με τη βοήθεια του Πολεμικού Ναυτικού ερεύνησε μια περιοχή που καλύπτει περίπου 600 τετραγωνικά μίλια, έχοντας όμως να αντιμετωπίσει και την κακοκαιρία που επικρατεί στην περιοχή, συμπεριλαμβανομένων των ισχυρών βροχοπτώσεων και των μεγάλων κυμάτων.

Βρήκαν διάφορα συντρίμμια που πιστεύεται ότι προέρχονται από το αλιευτικό σκάφος, αλλά δεν υπάρχουν σημάδια από τα επτά αγνοούμενα μέλη του πληρώματος.

Ζήτησαν επίσης από το δικαστήριο να διατάξει την επ’ αόριστον κράτηση του εμπορικού πλοίου εν αναμονή της έρευνας που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Διαβάστε ακόμα