Oι νέες ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες από και προς Κεφαλονιά

Σύμφωνα με τις αποφάσεις του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, οι νέες ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες από και προς Κεφαλονιά από 1/11/2013 είναι οι εξής :

1) Το ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ / Strintzis Ferries επιστρέφει στη γραμμή : ΠΑΤΡΑ-ΣΑΜΗ-ΙΘΑΚΗ από 1/1/2014. Καθώς η ίδια η εταιρία ταυτόχρονα με την αίτηση της γραμμής ζήτησε- ως είχε δικαίωμα- δίμηνη ακινησία ώστε να μην σταματήσει καθόλου τα δρομολόγια το καλοκαίρι του 2014.

Μέχρι να αναλάβει την διεκπαιρέωση του δρομολογίου το ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ, θα συνεχίσει από το λιμάνι της Σάμης η IONIAN FERRIES με δρομολόγιο : ΣΑΜΗ-ΚΥΛΛΗΝΗ- ΙΘΑΚΗ.

Ένα δύσκολο δρομολόγιο ιδιαίτερα για τους Θιακούς αλλά θα είναι μόνο για δυο μήνες. Εξάλλου υπάρχουν κάποιες πληροφορίες που αναφέρουν ότι ίσως το ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ αναλάβει νωρίτερα , πιθανόν τις γιορτές των Χριστουγέννων.

2) Το ΝΗΣΟΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ της Kefalonian Lines συνεχίζει τα δρομολόγια Κυλλήνη – Πόρος και Αργοστόλι – Κυλλήνη καθώς η γραμμή Κυλλήνη-Αργοστόλι έχει υποχρεωτική ετήσια διάρκεια.

Το αίτημα της εταιρείας για διακοπή της γραμμής Κυλλήνη-Αργοστόλι απορρίφθηκε , όπως και το αίτημά της για το δρομολόγιο Κυλλήνη-Ζάκυνθος.Τα νέα αιτήματα της εταιρίας θα συζητηθούν τον Απρίλιο του 2014 για την διαμόρφωση των δρομολογίων της σεζόν 2014.

3) Η ΙONIAN FERRIES (Ζακυνθινή Κοινοπραξία) διακόπτει το δρομολόγιο Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη και έως την 1/1/2014 θα εκτελεί το δρομολόγιο ΚΥΛΛΗΝΗ-ΣΑΜΗ-ΙΘΑΚΗ.

Η ίδια εταιρία συνεχίζει κανονικά τα δρομολόγια ΚΥΛΛΗΝΗ-ΠΟΡΟΣ.

Περιμένουμε και την επίσημη ανακοίνωση των αποφάσεων του ΣΑΣ για πλήρη επιβεβαίωση.

kefaloniapress.gr

Διαβάστε ακόμα

Του
Μηνά Τσαμόπουλου

«Τρικυμίες» έχει προκαλέσει η απόφαση της κυβέρνησης να βάλει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας το σχέδιο για κατασκευή νέου λιμανιού κρουαζιέρας στο Δέλτα Φαλήρου και να επιλέξει την επέκταση του λιμανιού του Πειραιά με την κατασκευή τριών προβλητών για την υποδοχή κρουαζιερόπλοιων νέας γενιάς. Τα έργα αυτά θα χρηματοδοτηθούν κατά 95% από την Ε.Ε. με το ποσό να ανέρχεται στα 114 εκατομμύρια ευρώ.

Oι αρμόδιοι Υπουργοί, Ανάπτυξης, Ναυτιλίας και Τουρισμού που έλαβαν μέρος σε σύσκεψη γι’ αυτό το θέμα υπό τον Πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά δήλωσαν κατηγορηματικά ότι η απόφαση στην οποία κατέληξαν, βασίστηκε στο γεγονός της μη ανταπόκρισης των ξένων εταιρειών κρουαζιέρας για συμμετοχή τους σε επενδύσεις κατασκευής νέων λιμενικών εγκαταστάσεων στην ευρύτερη περιοχή του Φαληρικού Κόλπου.

Για τα μειονεκτήματα της επιλογής του Πειραιά αλλά και για τις αναγκαίες κινήσεις που θα πρέπει να γίνουν ώστε να μην δημιουργηθούν αξεπέραστα προβλήματα μίλησε ο Μιχάλης Λάμπρος, Αντιπρόεδρος Ενώσεως Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, ο οποίος με εμπειρία άνω των 50 ετών στον συγκεκριμένο κλάδο είναι από τους ελάχιστους παράγοντες που έχουν απομείνει και ενδιαφέρονται ενεργά και μέσω παρεμβάσεών τους για την ελληνική κρουαζιέρα.

«Η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας δηλώνει για άλλη μια φορά ότι ουδέποτε αντιτάχθηκε στην επέκταση των σημερινών εγκαταστάσεων υποδοχής κρουαζιερόπλοιων στον Πειραιά και ως εκ τούτου στην παραμονή του Πειραιά ως λιμένα κρουαζιερόπλοιων, εφόσον πριν από κάθε ενέργεια λυθούν ορισμένα βασικά προβλήματα που σήμερα αλλά πολύ περισσότερο στο μέλλον δημιουργούν αφόρητη ασφυξία στο κέντρο του Πειραιά και κυρίως στο ίδιο το λιμάνι.

Η άποψή μας για μεταφορά ορισμένης κατηγορίας κρουαζιερόπλοιων στην ευρύτερη περιοχή του Φαληρικού Κόλπου αφορούσε κυρίως στον ελλιμενισμό της τρίτης γενιάς κρουαζιερόπλοιων, τα οποία αυξάνονται συνεχώς, και για τα οποία αμφιβάλλομε εάν ο τωρινός ή ο μελλοντικός Πειραιάς θα μπορέσει να τα εξυπηρετήσει χωρίς ανυπέρβλητα εμπόδια» επισημαίνει και προσθέτει απευθυνόμενος στο πρωθυπουργό κο Αντώνη Σαμαρά:

«Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ και κύριοι αρμόδιοι Υπουργοί, ναι να παραμείνει ο Πειραιάς λιμάνι κρουαζιέρας, εφόσον δοθούν οι κατάλληλες λύσεις για τα ακόλουθα προβλήματα.

– Επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος της εξόδου και εισόδου στο κεντρικό λιμάνι των εκατοντάδων πούλμαν που κυκλοφορούν τις μέρες αιχμής. Αν ερχόσασταν στον Πειραιά στις 12/9 που αναμένονταν οκτώ κρουαζιερόπλοια δυναμικότητας περίπου 28.000 επιβατών, θα διαπιστώνατε ιδίοις όμμασι το κυκλοφοριακό χάος που επικρατεί.

– Επίλυση του προβλήματος προτεραιότητας της εισόδου στο λιμάνι τις πρωϊνές ώρες που λόγω της υπάρχουσας οδηγίας πλεύρισης των ακτοπλοϊκών πλοίων κατά προτεραιότητα, καθυστερούν τα κρουαζιερόπλοια πολλές φορές για αρκετές ώρες, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει αρκετός χρόνος για την πραγματοποίηση των εκδρομών των επιβατών στους αρχαιολογικούς χώρους ενώ πολύ συχνά επιβάτες που ταξιδεύουν αεροπορικώς χάνουν λόγω των καθυστερήσεων τις πτήσεις.

– Μεταφορά ενός μεγάλου μέρους της ακτοπλοΐας είτε στην Δραπετσώνα είτε στο Λαύριο ούτως ώστε να λυθεί το πρόβλημα της προτεραιότητας πλεύρισης και να δοθεί η δυνατότητα χρησιμοποίησης μεγαλύτερου αριθμού προβλητών από τα κρουαζιερόπλοια στο κεντρικό λιμάνι.

– Σωστή ρύθμιση της κυκλοφορίας και της πλεύρισης των κρουαζιερόπλοιων στον Πειραιά, όπως γίνεται στα άλλα μεγάλα λιμάνια της Μεσογείου και της Βορείου Ευρώπης (berthing plan)».

Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Ένωσης υπάρχουν και θέματα τα οποία δεν ελήφθησαν υπόψη στη διάρκεια της σύσκεψης με τον πρωθυπουργό. Ειδικότερα:

1) Το πώς θα λυθεί το πρόβλημα της πλοήγησης των μεγάλων τρίτης γενιάς κρουαζιερόπλοιων στις νέες υπό μελέτη εγκαταστάσεις πλεύρισης στην αριστερή πλευρά της εισόδου του κεντρικού λιμένα. Η Ένωση Πλοήγησης έχει επανειλημμένα δηλώσει τους φόβους της για δυσκολία στις μανούβρες και ακόμα για προβλήματα πιθανόν ατυχημάτων σε περίπτωση ισχυρών νοτίων και νοτιανατολικών ανέμων.

2) Το ότι θα πρέπει να ξεκινήσει άμεσα η κατασκευή υπόγειας σήραγγας από το Παλατάκι προς το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας δηλαδή ένα μικρό μετρό μόνο για ΙΧ αυτοκίνητα και πούλμαν ούτως ώστε να λυθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα. Είναι η μόνη σωστή διέξοδος η οποία δυστυχώς θα κοστίσει και σε κεφάλαια και σε χρόνο.

3) Οι αρμόδιοι Υπουργοί δήλωσαν ότι δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν είχαν καμία θετική ανταπόκριση από τις επαφές τους με τις μεγάλες εταιρείες κρουαζιερόπλοιων για πιθανή συμμετοχή τους στις προταθείσες επενδύσεις κατασκευής λιμένα κρουαζιερόπλοιων στην ευρύτερη περιοχή του Φαλήρου. Έχουμε επανειλημμένα αναφερθεί στο παρελθόν ότι δεν γίνονται από τους αρμόδιους σωστές κινήσεις στις επαφές τους με τις ξένες εταιρείες κρουαζιερόπλοιων».

Οι διαπραγματεύσεις με τους ξένους

Ειδικά για το θέμα των διαπραγματεύσεων με τους ξένους κολοσσούς κρουαζιέρας ο κος Μιχ. Λάμπρος είναι αναλυτικός:

«Κατ’ αρχάς δεν υπάρχει συγκεκριμένο σχέδιο για κατασκευή λιμένων στην περιοχή του Φαλήρου. Πριν από 15 περίπου χρόνια που είχε ξανασυζητηθεί το θέμα, ο καθηγητής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου κ. Κώστας Μουτζούρης, ο οποίος πρόσφατα υπηρέτησε ως Γεν. Γραμματέας Λιμενικής Πολιτικής στο Υπουργείο Ναυτιλίας, είχε συστήσει ένθερμα την περιοχή του Φαλήρου ως νέο λιμάνι κρουαζιέρας και είχε ξεκινήσει δειλά-δειλά σχεδιασμούς αλλά δυστυχώς με κάποιες παρεμβάσεις εγκατέλειψε τις προσπάθειές του.

Ο μοναδικός τρόπος σωστής επαφής με τις μεγάλες εταιρείες κρουαζιερόπλοιων είναι οι τακτικές επισκέψεις στα γραφεία των εταιρειών στο Μαϊάμι από υψηλά ιστάμενα στελέχη των Υπουργείων Ναυτιλίας και Αιγαίου, του Υπουργείου Τουρισμού και των φορέων Κρουαζιέρας και Τουρισμού, ούτως ώστε να αισθανθούν στο Μαϊάμι την έντονη παρουσία μας και να προσπαθήσομε να λύσομε και το πρόβλημα των επενδύσεων αλλά και το πρόβλημα του home-porting πρόσωπο με πρόσωπο» και συμπληρώνει:

«Ας μου επιτραπεί να αναφέρω ότι τόσο σοβαρά θέματα δεν λύνονται πίσω από τις καρέκλες των γραφείων αλλά χρειάζονται έντονη προσωπική επαφή.

Αυτό κάνουν επί συνεχούς βάσεως οι αντίστοιχοι εκπρόσωποι του τομέα της Κρουαζιέρας στην Ιταλία, στην Ισπανία και πρόσφατα ακόμη και στην Τουρκία».

Στη συνέχεια ο Μιχ.Λάμπρος ξεκαθαρίζει ότι η ‘Ενωση θα είναι αρωγός στο έργο της κυβέρνησης με την προϋπόθεση όμως ότι θα γίνουν οι προαναφερθείσες κινήσεις κομβικής, κατ’ αυτόν, σημασίας:

«Η ‘Ενωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας δηλώνει υπεύθυνα ότι θα στηρίξει απόλυτα την απόφαση της Κυβέρνησης για την παραμονή του Πειραιά ως λιμένα κρουαζιέρας και θα βοηθήσει με κάθε τρόπο στην πραγματοποίηση και στην υλοποίηση αυτού του στόχου λαμβανομένων φυσικά υπόψη των παραπάνω αναφερθέντων προϋποθέσεων.

Είμαστε και θα είμαστε πάντα αρωγοί σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη της Κρουαζιέρας στη χώρα μας, ενός τομέα που όπως έχομε δηλώσει επανειλημμένα στο παρελθόν, αποτελεί πνεύμονα εισαγωγής συναλλάγματος στη χώρα μας, κάτι που χρειάζεται σήμερα παρά ποτέ άλλοτε η Εθνική μας οικονομία».

newmoney.gr

Διαβάστε ακόμα

Αντίθετος με κάθε σκέψη για ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ μέσω πώλησης μετοχών του, εμφανίστηκε λίγη ώρα αργότερα ο διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού Γιώργος Ανωμερίτης.

Διατηρώντας τις απόψεις που έχει διατυπώσει ανά διαστήματα, ο επικεφαλής της εταιρείας είπε ότι μόνο μέσω παραχωρήσεων πρέπει να επιτευχθεί η ανάπτυξη του Πειραιά, ενώ μία ολική πώληση μετοχών του ΟΛΠ θα αντιμετωπίσει μεγάλα νομικά προβλήματα.

Ο επικεφαλής της Κομισιόν για τα λιμάνια και τις εσωτερικές θαλάσσιες μεταφορές, Δημήτρης Θεολογίτης, απαντώντας σε ερώτηση του πρώην διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΠ, Ν. Αναστασόπουλου, σχετικά με την έρευνα που διεξάγει η επιτροπή γύρω από την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ στην Cosco, είπε ότι μία έρευνα δεν σημαίνει πάντα ότι υπάρχει «φωτιά».

Ωστόσο πρόσθεσε ότι όλες οι παραχωρήσεις πρέπει να γίνονται με ενιαία κριτήρια και όχι με βάση το μέγεθος αν πρόκειται για ένα μεγάλο επενδυτή όπως η Cosco ή για ένα μικρότερο. Έκανε μάλιστα γνωστό ότι τις επόμενες μέρες στην επιτροπή «κλειδώνει» το σχέδιο Οδηγίας με το οποίο θα θέτει ενιαίο πλαίσιο στις παραχωρήσεις προς ιδιώτες.

imerisia.gr

Διαβάστε ακόμα