Πειραιάς
7°C

Οι διεφθαρμένοι λιμενικοί στη Νιγηρία αυξάνουν το κόστος των μεταφορών με τα πλοία

19/06/2024

Το Maritime Anti-Corruption Network (MACN) δημοσίευσε μια ολοκληρωμένη έκθεση σχετικά με το κόστος των διεφθαρμένων λιμενικών πρακτικών στη Νιγηρία, και τα ποσά της δωροδοκίας που κλείνεται να πληρώσει ένα πλοίο.

Συνυπολογίζοντας το έμμεσο κόστος των καθυστερήσεων, ο αντίκτυπος είναι συγκλονιστικός, και αντιστοιχεί σε διπλάσιο αριθμό στον φόρο μεταφοράς και υλικοτεχνικής υποστήριξης για εισαγόμενα τρόφιμα και προϊόντα χύδην – ένα επιπλέον κόστος που τελικά μετακυλίεται στον κυρίως χαμηλού εισοδήματος πληθυσμό της Νιγηρίας.

Σύμφωνα με το MACN, οι ναυτιλιακές αρχές στη Νιγηρία έχουν σημειώσει πρόοδο στη μείωση της διαφθοράς στον λιμενικό τομέα τα τελευταία πέντε χρόνια, κάτι που οφείλεται εν μέρει στην πίεση της βιομηχανίας.

Ωστόσο, η δωροδοκία εξακολουθεί να αποτελεί σοβαρό πρόβλημα στα λιμάνια της Νιγηρίας και δημιουργεί λειτουργικές προκλήσεις για τις ναυτιλιακές εταιρείες.

Όταν οι λιμενικοί προσπαθούν να αποσπάσουν μετρητά από ναυτιλιακές εταιρείες και πληρώματα, επιβραδύνει τον εκτελωνισμό του φορτίου, αυξάνει το κόστος του εμπορίου και δημιουργεί πιθανή νομική έκθεση για την εταιρεία και το πλήρωμα εάν συμφωνήσουν να κάνουν μια τέτοιου είδους παράνομη πληρωμή.

Το κόστος αθροίζεται σε ολόκληρο το ταξίδι του φορτίου, από επιπλέον ασφάλιστρα για το ταξίδι έως επιπλέον χρεώσεις αποζημίωσης κατά τις καθυστερήσεις στο λιμάνι έως πληρωμές σε μετρητά στα σημεία ελέγχου της αστυνομίας κατά τη διάρκεια της μεταφοράς.

Η πιθανότητα καθυστέρησης αναγκάζει επίσης τους λιανοπωλητές της Νιγηρίας να κρατούν επιπλέον απόθεμα στη διάθεσή τους, ώστε να μην εξαντληθούν εάν η τελευταία τους αποστολή βρίσκεται στο λιμάνι. Αυτό αυξάνει το κόστος της επιχειρηματικής δραστηριότητας σε ολόκληρη την οικονομία της Νιγηρίας.

Με βάση ένα σενάριο business-as-usual, η MACN (μαζί με την εταιρεία συμβούλων QBIS) εκτιμά ότι το κόστος της θαλάσσιας διαφθοράς για προϊόντα χύδην και τροφίμων στη Νιγηρία ανέρχεται συνολικά σε περίπου 160 εκατομμύρια δολάρια ετησίως, με βάση τα 150.000-180.000 δολάρια επιπλέον κόστος ανά αποστολή.

Αυτό αντιπροσωπεύει μια επιπλέον χρέωση 15 τοις εκατό πάνω από το συνολικό κόστος μεταφοράς για κρίσιμες εισαγωγές, και το κόστος βαρύνει τελικά τον ιδιωτικό τομέα. Η αύξηση των τιμών των σιτηρών και του φυσικού αερίου είναι κατά περίπου 1-2 τοις εκατό για τη μέση οικογένεια της Νιγηρίας.

«Με το 63 τοις εκατό των Νιγηριανών ή 133 εκατομμύρια ανθρώπους να χαρακτηρίζονται ως φτωχοί, οι περισσότερες οικογένειες της Νιγηρίας δεν έχουν πλεόνασμα προϋπολογισμού», σημείωσε η MACN. «Ως εκ τούτου, το αυξημένο κόστος εισαγωγής λόγω διαφθοράς είναι πιθανό να μειώσει τη ζήτηση των νοικοκυριών τους και να κάνει τα βασικά αγαθά λιγότερο προσιτά».

Προεκτείνοντας τον συνολικό οικονομικό αντίκτυπο, η MACN εκτιμά ότι η Νιγηρία χάνει 200 ​​εκατομμύρια δολάρια ετησίως από το ΑΕΠ και έχει 235.000 λιγότερες θέσεις πλήρους απασχόλησης από ό,τι θα μπορούσε σε ένα σενάριο χωρίς απαιτήσεις δωροδοκίας.

Αν και η διαφθορά είναι μια πρόκληση στη Νιγηρία, η MACN πιστεύει ότι μπορεί να αντιμετωπιστεί μέσω «σταθερής δέσμευσης της βιομηχανίας και προληπτικών κυβερνητικών μέτρων».

Η ταχύτητα επίλυσης υποθέσεων δωροδοκίας έχει πέσει σε λιγότερο από μία ημέρα και συνήθως λιγότερο από οκτώ ώρες. Το γραφείο βοήθειας της ομάδας για την καταπολέμηση της δωροδοκίας είναι πλέον σε θέση να επιλύει το 98 τοις εκατό των περιπτώσεων που έχουν αναφερθεί και πρέπει μόνο να αναφέρει το υπόλοιπο δύο τοις εκατό στις αρχές για επίλυση.

«Η πρωτοβουλία της MACN έχει γίνει μια μεταμορφωτική δύναμη στη ναυτιλιακή βιομηχανία, θέτοντας ένα ισχυρό παράδειγμα για το πώς οι προσπάθειες κατά της διαφθοράς μπορούν να οδηγήσουν σε συστημικές αλλαγές, να ενισχύσουν την ακεραιότητα στο εμπόριο και τελικά να μειώσουν το κόστος της επιχειρηματικής δραστηριότητας», κατέληξε η ομάδα.

Πειραιάς
7°C