Η ξεκάθαρη εικόνα των ναυτιλιακών αγορών τον περασμένο Ιούνιο είχε ως αποτέλεσμα το βραχυκύκλωμα στον τομέα των αγοραπωλησιών.
Η αγορά στα πλοία ξηρού φορτίου παρουσίασε μια μικρή ανάκαμψη κατά την διάρκεια του μήνα με τον γενικό δείκτη BDI να κλείνει στις 901 μονάδες παρουσιάζοντας μικρή αύξηση της τάξεως του 2,6%.
«Παρά τις πολλές θετικές γνώμες για το άμεσο μέλλον της αγοράς, κυρίως σε ό, τι αφορά τη μεταφορά σιδηρομεταλλεύματος, κάρβουνου και σιτηρών, οι απόψεις των αγοραστών και των πωλητών για τις τιμές των πλοίων παρουσίασαν σημαντική απόκλιση» σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny:
«Πολλές είναι οι εταιρείες που περιμένουν πρώτα ανακάμψει η αγορά και μετά να βάλουν πωλητήριο σε πλοία τους. Ο Ιούνιος σε σύγκριση με τον Μάιο, παρουσίασε πτώση της τάξεως του 22% στις πωλήσεις μεταχειρισμένων πλοίων ξηρού φορτίου, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες να έχουν παρ’ όλα αυτά τα πρωτεία με ένα ποσοστό της τάξεως του 40% επί του συνόλου των αναφερθέντων πωλήσεων, επενδύοντας συνολικά κεφάλαια ύψους άνω των 137 εκ. δολάρια σε πλοία ηλικίας οκτώ ετών κατά μέσο όρο».
Διαλύσεις
Ο τομέας που συνεχίζει να παρουσιάζει ανησυχητική εικόνα είναι αυτός των διαλύσεων πλοίων και αυτό γιατί συνεχίζεται η μειωμένη – σε σχέση με πέρυσι – δραστηριότητα, συνεπικουρούμενη από την καλύτερη αγορά στον κλάδο του ξηρού φορτίου και τις διάφορες δυσκολίες, πολιτικού, οικονομικού και τεχνικού επιπέδου που αντιμετωπίζουν κυρίως οι μεγαλύτερες αγορές της Ινδίας, του Πακιστάν και του Μπανγκλαντές.
Σε ό,τι αφορά στην αγορά ξηρού φορτίου όπου υπάρχει υπερπροσφορά χωρητικότητας, οι πωλήσεις πλοίων προς διάλυση σημείωσαν πτώση της τάξεως του 67% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα και 52% σε σχέση με την ίδια χρονική περίοδο το 2016, με τον μέσο όρο ηλικίας των πλοίων που πουλήθηκαν να είναι περίπου στα 26 έτη.
Αντίστοιχα, στα δεξαμενόπλοια παρουσιάστηκε μια αύξηση της τάξεως του 80% στα πλοία που αναφέρθηκαν ότι πουλήθηκαν προς διάλυση με τον μέσο όρο ηλικίας να κυμαίνεται περίπου στα 23 έτη.