Οι δύσκολες συνθήκες μέσα στις οποίες καλείται να λειτουργήσει η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, απόρροια της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, έχει δημιουργήσει πολλά προβλήματα στον κλάδο. Τη λύση έχουν βρει οι Έλληνες, οι οποίοι έχουν δημιουργήσει μικτούς στόλους δηλαδή στόλους με πλοία διάφορων τύπων.
Όσοι έχουν μεγαλύτερο πλουραλισμό σε τύπο πλοίων είναι οι κερδισμένοι, ενώ όσοι έχουν μεγαλύτερο ποσοστό σε φορτηγά πλοία και αυτοί είναι κυρίως οι εισηγμένοι, όπως η Αγγελική Φράγκου, ο Γιώργος Οικονόμου, ο Πέτρος Παππάς και ο Πήτερ Γεωργιόπουλος, αντιμετωπίζουν δυσκολίες. Σε καλύτερη θέση είναι και οι πλοιοκτήτες που, είτε έχουν μόνο ιδιωτικές εταιρείες (μη εισηγμένες) ή και ιδιωτικές, αφού έχουν μεγαλύτερη ευελιξία κινήσεων.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Marine Information System, η Αγγελική Φράγκου με τη Navios διαθέτει στόλο από 142 πλοία εκ των οποίων 71 φορτηγά, 51 δεξαμενόπλοια, 20 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
O Γιώργος Προκοπίου με τις Dynacom – Dynagas – Sea Traders έχει στόλο συγκεκριμένα ο αριθμός τους φθάνει τα 126 εκ των οποίων 21 είναι υπό ναυπήγηση. Η Dynacom έχει στόλο από 54 δεξαμενόπλοια ενώ έχει άλλα 14 υπό ναυπήγηση. Η «Sea Traders» έχει στόλο με 41 πλοία. Από αυτά 39 είναι φορτηγά και δύο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Η Dynagas Ltd διαχειρίζεται 10 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG). Από αυτά, τα έξι πλοία ανήκουν στην εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά, Dynagas LNG Partners. Επιπλέον η Dynagas Ltd έχει σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για άλλα επτά LNG carriers.
Ο Γιάννης Αγγελικούσης είναι επικεφαλής τριών εταιρειών, Anangel Maritime Services Inc., Maran Tankers Management Inc. και Maran Gas Maritime Inc. και διαχειρίζεται στόλο από 113 πλοία ενώ έχει σε εξέλιξη ένα τεράστιο ναυπηγικό πρόγραμμα που προβλέπει την κατασκευή 21 πλοίων διαφόρων τύπων. Ειδικότερα, η Anangel Maritime Services Inc έχει 51 φορτηγά πλοία, η Maran Tankers Management Inc 39 δεξαμενόπλοια και 11 υπό κατασκευή και η Maran Gas 23 LNG –πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου και άλλα 10 υπό ναυπήγηση με δικαίωμα για άλλα δύο.
Ο Γιώργος Οικονόμου ναι μεν έχει προβλήματα με την εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά Dryships συνεχίζει όμως να δραστηριοποιείται με την ιδιωτική του-μη εισηγμένη, Cardiff. Έχει συνολικά 108 πλοία εκ των οποίων 56 φορτηγά, 32 δεξαμενόπλοια, πέντε LNG και 14 άλλων τύπων.
Ο Πήτερ Λιβανός με τις Gaslog και Euronav Με τις Gaslog και Euronav διαχειρίζεται στόλο με 91 πλοία εκ των οποίων μόλις πέντε φορτηγά, 19 δεξαμενόπλοια και 51 LΝG.
Ο Όμιλος Βαφειά έχει 86 πλοία εκ των οποίων μόλις 10 φορτηγά, 21 δεξαμενόπλοια και 55 LPG.
Ο Νικόλας Μαρτίνος με τη Thenamaris έχει 71 πλοία εκ των οποίων, 17 φορτηγά, 48 υγρού φορτίου , τρία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τρία LNG.
Ο Όμιλος Τσάκου ελέγχει στόλο από 71 πλοία εκ των οποίων μόλις επτά είναι φορτηγά, 55 μεταφοράς υγρού φορτίου, έξι εμπορευματοκιβωτίων και δύο LNG.