Νέο μεγάλο πλήγμα για την Μόσχα: Οι τρεις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες στον κόσμο σταματάνε να πηγαίνουν στην Ρωσία!

Οι τρεις μεγαλύτερες εταιρείες εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο ανέστειλαν προσωρινά την Τρίτη τις αποστολές εμπορευμάτων από και προς τη Ρωσία ως απάντηση στις δυτικές κυρώσεις που επιβλήθηκαν στη Μόσχα μετά την εισβολή της στην Ουκρανία, καταφέρνοντας ένα ακόμη περαιτέρω πλήγμα στο εμπόριο της χώρας.

Η επίθεση της Ρωσίας στη γείτονά της, την οποία η Μόσχα λέει ότι είναι μια «ειδική επιχείρηση», είναι η μεγαλύτερη εισβολή από κράτος σε κράτος στην Ευρώπη από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.

Η MSC με έδρα την Ελβετία, η μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο σε χωρητικότητα, δήλωσε σε μια ενημέρωση των πελατών της ότι από την 1η Μαρτίου έχει προχωρήσει σε προσωρινή διακοπή σε όλες τις κρατήσεις φορτίου προς/από τη Ρωσία, καλύπτοντας όλες τις περιοχές πρόσβασης, συμπεριλαμβανομένων της Βαλτικής, της Μαύρης Θάλασσας και Άπω Ανατολής της Ρωσίας.

«Η MSC θα συνεχίσει να δέχεται και να ελέγχει κρατήσεις για παράδοση βασικών αγαθών, όπως τρόφιμα, ιατρικό εξοπλισμό και ανθρωπιστικά είδη», ανέφερε.

Η Δανέζικη Maersk, η οποία είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος μεταφορέας εμπορευματοκιβωτίων μετά την MSC, δήλωσε ότι θα σταματήσει προσωρινά όλες τις αποστολές εμπορευματοκιβωτίων από και προς τη Ρωσία, προσθέτοντας επίσης ότι η αναστολή που καλύπτει όλα τα ρωσικά λιμάνια, δεν θα περιλαμβάνει τρόφιμα, ιατρικές και ανθρωπιστικές προμήθειες.

«Καθώς η σταθερότητα και η ασφάλεια των εργασιών μας επηρεάζεται ήδη άμεσα και έμμεσα από τις κυρώσεις, οι νέες κρατήσεις της Maersk μέσω της θάλασσας και της στεριάς προς και από τη Ρωσία θα ανασταλούν προσωρινά», ανέφερε η εταιρεία σε δήλωση.

Η γαλλική CMA CGM, η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, ανακοίνωσε την Τρίτη ότι ανέστειλε όλες τις κρατήσεις από και προς τη Ρωσία μέχρι νεωτέρας, επικαλούμενη ανησυχίες για την ασφάλεια. Οι κινήσεις ακολουθούν παρόμοιες αποφάσεις που έχουν ήδη ληφθεί από την Ocean Network Express με έδρα τη Σιγκαπούρη και τη γερμανική Hapag Lloyd – αποκόπτοντας ουσιαστικά τη Ρωσία από τις κορυφαίες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο.

Τον περασμένο χρόνο, ο πλανήτης πάλευε με τα σημεία συμφόρησης της εφοδιαστικής αλυσίδας που προκαλούνται από την αυξανόμενη ζήτηση για εμπορεύματα λιανικής που μεταφέρονται με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα lockdown που σχετίζονται με την πανδημία του κορωνοϊού. Η MSC είπε ότι θα επικοινωνήσει απευθείας με τους πελάτες σχετικά με οποιοδήποτε φορτίο που σχετίζεται με τη Ρωσία και το οποίο ήταν ήδη υπό διαμετακόμιση.

«Η MSC παρακολουθεί στενά τις συμβουλές των κυβερνήσεων σχετικά με νέες κυρώσεις», πρόσθεσε όμιλος. Σε μια συντονισμένη απάντηση, οι Ηνωμένες Πολιτείες, οι ευρωπαϊκές χώρες και άλλες έκαναν την ασυνήθιστη κίνηση να στοχοποιήσουν την κεντρική τράπεζα της Ρωσίας με οικονομικές κυρώσεις και να θέσουν όρια στις διασυνοριακές συναλλαγές από τους μεγαλύτερους δανειστές της χώρας.

Η Maersk κατέχει το 31% της ρωσικής λιμενικής εταιρείας Global Ports, η οποία διαθέτει έξι τερματικούς σταθμούς στη Ρωσία και δύο στη Φινλανδία. Οι μέτοχοι της Global Ports περιλαμβάνουν επίσης τη ρωσική κρατική πυρηνική εταιρεία Rosatom και τον Ρώσο επιχειρηματία Sergey Shiskarev.

«Με την Global Ports εξετάζουμε πώς να συμμορφωθούμε με τις συνεχώς εξελισσόμενες κυρώσεις και περιορισμούς και προετοιμάζουμε πιθανά επόμενα βήματα», δήλωσε η Maersk.

Η Maersk εκτελεί δρομολόγια μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων προς την Αγία Πετρούπολη και το Καλίνινγκραντ στη Βαλτική Θάλασσα, το Νοβοροσίσκ στη Μαύρη Θάλασσα και προς το Βλαδιβοστόκ και το Βοστότσνι στην ανατολική ακτή της Ρωσίας.

Η εταιρεία με έδρα την Κοπεγχάγη έχει περίπου 500 υπαλλήλους στη Ρωσία. Την περασμένη εβδομάδα, σταμάτησε προσωρινά όλες αφίξεις στα λιμάνια στην Ουκρανία, όπου απασχολεί περίπου 60 υπαλλήλους στην Οδησσό.

Διαβάστε ακόμα