Οι υψηλές τιμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ενδέχεται να χρειαστούν δύο χρόνια για να επανέλθουν στο κανονικό!

Οι ναύλοι των θαλασσίων μεταφορών, οι οποίοι έχουν πλήξει τος καταναλωτές και τους εμπορόυς καθ’ όλη τη διάρκεια του 2021, ενδέχεται να χρειαστούν περισσότερα από δύο χρόνια για να επανέλθουν στα κανονικά επίπεδα.

Αυτό είναι το συμπέρασμα της ανάλυσης από τη Sea-Intelligence, μια εταιρεία ναυτιλιακών δεδομένων και παροχής συμβουλών με έδρα την Κοπεγχάγη. Κατά τις τελευταίες πέντε πτώσεις του σύνθετου China Containerized Freight Index που χρονολογείται από το 1998, ο μέσος εβδομαδιαίος ρυθμός μεταβολής κυμάνθηκε μεταξύ μείον 0,4% και μείον 0,9%, ανέφερε.

Εφαρμόζοντας την πτώση 0,9% που παρατηρήθηκε κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής κρίσης του 2008-09, «θα χρειαστούν 18 μήνες για να επιστρέψουμε στο «κανονικό»», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Sea-Intelligence, Άλαν Μέρφι, σε δήλωση την Τρίτη. «Εάν, ωστόσο, ο ρυθμός μείωσης ταιριάζει με τον μέσο όρο που παρατηρήθηκε στις πέντε περιόδους μείωσης του ποσοστού, τότε η ομαλοποίηση θα διαρκέσει έως και 26 μήνες».

Οι τιμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκαν τις τελευταίες εβδομάδες από τα ρεκόρ που σημειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο. Ωστόσο, ο δείκτης Freightos των επιτοκίων transpacific όπου η ζήτηση είναι η ισχυρότερη, είναι σχεδόν 300% υψηλότερος από ό,τι πριν από ένα χρόνο.

Η Sea-Intelligence συνέλαβε τη δύναμη της τελευταίας αύξησης της αγοράς και τη συνέκρινε με τις τελευταίες πέντε περιόδους αυξήσεων. Επειδή «το τρέχον επίπεδο επιτοκίου έρχεται μετά από μια περίοδο 17 μηνών με σταθερές αυξήσεις επιτοκίων, το αποτέλεσμα γίνεται 30 μήνες πριν από μια αντιστροφή» πίσω στο φυσιολογικό, είπε ο Murphy.

Διαβάστε ακόμα