Ολοκληρώθηκε ο πρώτος ανεφοδιασμός LNG από πλοίο σε πλοίο στην Κίνα σήμερα στο λιμάνι της Σαγκάης.
Η επιχείρηση ανεφοδιασμού ήταν στο πλαίσιο μίας μακροπρόθεσμης συμφωνίας με τον Γαλλικό όμιλο CMA CGM και των προσπαθειών της Κίνας να ενισχύσει την ανταγωνιστική θέση του μεγαλύτερου λιμένα εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, για να καλύψει τις ανάγκες της νέας γενιάς μεγάλων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Το νέο πλοίο του Ομίλου CMA CGM, το 154.700 τόνων CMA CGM Symi, ολοκληρώθηκε πρόσφατα από την Hyundai Samho Heavy Industries ως μέρος μιας κατηγορίας 22 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με καύσιμα LNG που κατασκευάζονται για τον Ανατολικό Ειρηνικό και διαχειρίζονται από τον γαλλικό όμιλο.
Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μήκους 365 μέτρων και χωρητικότητας 15.000 TEU έφτασε στο λιμάνι Yangshan Deepwater το οποίο αποτελεί μέρος του τεράστιου λιμενικού συγκροτήματος της Σαγκάης. Η επιχείρηση ανεφοδιασμού διήρκεσε περίπου 10 ώρες και φόρτωσε περίπου 7.000 κυβικά μέτρα LNG, ενώ σε εξέλιξη ήταν και οι εργασίες φόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων.
Με την ολοκλήρωση αυτού του κοινού έργου, ο όμιλός μας είναι η πρώτη ναυτιλιακή γραμμή στο bunker LNG στην Κίνα και η πρώτη που προσφέρει πλήρη υπηρεσία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με καύσιμα LNG μεταξύ της Κίνας και της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ», σημείωσε ο Rodolphe Saadé, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της CMA CGM. «Με την επέκταση του δικτύου λιμανιών παγκόσμιας κλάσης που προσφέρουν υπηρεσίες LNG, αυτός ο ανεφοδιασμός σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα στην ενεργειακή μετάβαση».
Η Κίνα έκανε πολλά βήματα για να καταστεί δυνατή αυτή η νέα υπηρεσία. Θεσπίστηκαν κανονισμοί που τέθηκαν σε ισχύ την 1η Μαρτίου για να επιτραπεί στην Πιλοτική Ζώνη Ελεύθερων Συναλλαγών της Ειδικής Ζώνης Λιν-γκανγκ της Κίνας (Σανγκάη) να ξεκινήσει επιχειρήσεις ανεφοδιασμού πλοίων LNG ως πιλοτικό πρόγραμμα για διεθνή πλοία.
Τον Ιανουάριο του 2022, η Avenir LNG ανακοίνωσε ότι συμφώνησε να πουλήσει το πρώτο πλοίο ανεφοδιασμού LNG 20.000 cbm, το Avenir Allegiance στη Shanghai SIPG Energy Service Co., μια κινεζική κοινοπραξία μεταξύ της Shanghai International Port Group και της Shenergy Group, η οποία είναι υπεύθυνη για τον ανεφοδιασμό LNG στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της CMA CGM. Το πλοίο, το οποίο είναι ένα από τα μεγαλύτερα πλοία ανεφοδιασμού LNG σε υπηρεσία αυτή τη στιγμή, μετονομάστηκε σε Haigang Weilai και πλέον θα λειτουργεί στη Σαγκάη.
Η Κίνα θέσπισε επίσης μια σειρά κανόνων που καθοδηγούν τη λειτουργία των πλοίων ανεφοδιασμού LNG οι οποίοι διέπουν την ασφαλή συμπεριφορά τους στο πολυσύχναστο λιμάνι. Μια ζώνη ασφαλείας περίπου 152 μέτρων διατηρείται σε κάθε πλευρά του πλοίου ανεφοδιασμού και τα σκάφη ενημερώνονται να παραμείνουν τουλάχιστον ένα ναυτικό μίλι μπροστά από το πλοίο και μισό ναυτικό μίλι πίσω από το πλοίο όταν αυτό βρίσκεται εν πλω.
Σύμφωνα με αξιωματούχους του λιμανιού της Σαγκάης, η δημιουργία της νέας υπηρεσίας bunker ήταν μέρος των προσπαθειών τους να βελτιώσουν τις λιμενικές υπηρεσίες και να ενισχύσουν τη συνολική ανταγωνιστικότητα του λιμανιού. Σημείωσαν ότι έχουν εφαρμόσει και άλλες πράσινες πρωτοβουλίες, συμπεριλαμβανομένης της μετάβασης από το καύσιμο fuel στο. Σημείωσαν ότι η εισαγωγή του ανεφοδιασμού LNG για διεθνή πλοία τοποθετεί το λιμάνι στο ίδιο επίπεδο με τη Σιγκαπούρη και το Ρότερνταμ ως μεγάλα διεθνή λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων με δυνατότητες ανεφοδιασμού πλοίων με φυσικό αέριο.
Η CMA CGM σύναψε μια 10ετή συμφωνία με το λιμάνι της Σαγκάης για την παροχή καυσίμου LNG για τα πλοία της γραμμής. Το νέο CMA CGM Symi ταξιδεύει μεταξύ Κίνας και Ηνωμένων Πολιτειών και αποτελεί μέρος των σχεδίων της εταιρείας να εισαγάγει 44 πλοία έτοιμα για LNG και e-μεθανόλη έως το τέλος του 2024. Επί του παρόντος έχουν 24 από αυτά τα νέα πλοία σε υπηρεσία.