Προς μεγάλη απογοήτευση πολλών Γερμανών πολιτικών που δεν έδωσαν σημασία στις προειδοποιήσεις για τις δυσκολίες πλοήγησης μεγα-πλοίων στον Έλβα, το CSCL Indian Ocean φαίνεται να παραμένει κολλημένο στην κοίτη του ποταμού έξω από το Αμβούργο μέχρι την Τρίτη την επόμενη εβδομάδα, μετά τις δύο αποτυχημένες προσπάθειες να το αποκολλήσουν.
Το μήκους 400 μέτρων, χωρητικότητας 19.000 teu China Shipping υπέστη μια βλάβη στο σύστημα διεύθυνσης, ενώ πλησίαζε το Αμβούργο, τη νύχτα της 3ης Φεβρουαρίου. Ρυμουλκά έφτασαν στο σημείο, αλλά μέχρι στιγμής έχουν αποτύχει να μετατοπίσουν το πλοίο, ένα από τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που επιχειρεί στις θάλασσες αυτή τη στιγμή.
Η επόμενη υψηλή παλίρροια λόγω πανσελήνου δεν πέφτει πριν τις 9 Φεβρουαρίου, όταν και θα γίνει άλλη μια προσπάθεια για να ελευθερωθεί το πλοίο με το πράσινο κύτος.
Χθες, ένα μεγάλο μέρος του αποθηκευμένου καυσίμου μεταγγίστηκε σε μια φορτηγίδα. Οι αρχές τώρα σκέφτονται να φέρουν έναν πλωτό γερανό παράλληλα στο πλοίο για να πάρει μερικά από τα κιβώτια, έτσι ώστε να ελαφρυνθεί το φορτίο του χωρητικότητας 184.320 dwt πλοίου.
Η πιθανότητα της βυθοκόρησης κατά μήκος της μιας πλευράς του πλοίου είναι επίσης υπό εξέταση. Δεν έχουν αναφερθεί διαρροές μέχρι στιγμής.
Οι τοπικοί πολιτικοί και οι περιβαλλοντολόγοι είχαν προειδοποιήσει το προηγούμενο διάστημα πως ο ποταμός Έλβα δεν είναι το κατάλληλο έδαφος πλοήγησης στην εποχή των υπερμεγεθών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
“Φοβόμασταν τέτοιου είδους ατυχήματα για κάποιο χρονικό διάστημα και δεν μπορούν να αποκλειστούν περιστατικά αυτού του είδους στο μέλλον”, δήλωσε χθες η υπουργός Οικονομικών της Κάτω Σαξονίας Olaf Lies σε τοπικά ΜΜΕ. “Αυτό το ατύχημα προκάλεσε σημαντική οικονομική ζημία, επειδή έχουν διαταραχθεί οι εργασίες στον λιμένα του Αμβούργου”, πρόσθεσε ο πολιτικός.
Οι περιβαλλοντολόγοι, εν τω μεταξύ, προέτρεψαν τους πολιτικούς να αναγκάσουν τα μεγαλύτερα containerships να αποφεύγουν το Αμβούργο και να περνάνε από το Wilhelmshaven.