ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Παραγγελία 5 γιγάντιων κοντείνερσιπ 20.000 TEU στην Imabari!

container

Η ιαπωνική Imabari Shipbuilding Co., Ltd. ανακοίνωσε σήμερα ότι κατάφερε να εξασφαλίσει μια παραγγελία για έντεκα κοντέινερσιπ χωρητικότητας 20.000 TEU.

Αυτά θα έχουν διαστάσεις περίπου 400 μέτρων μήκους επί 59 πλάτος και πρόκειται να κατασκευαστούν σε μια μεγάλη dry dock δεξαμενή ναυπηγείου περίπου 600 μέτρων μήκος επί 80 μέτρων πλάτος, που πρόκειται να κατασκευαστεί σε γη που η ναυπηγική εταιρεία επανέκτησε, κοντά στην έδρα της την πόλη Marugame. Η Imabari σχεδιάζει να επενδύσει περίπου 40 δισεκατομμυρία γιεν στο πρότζεκτ, συμπεριλαμβανομένου του κόστους της νέας κατασκευαστικής μονάδας της Marugame και των τριών υπερμεγεθών γερανών βάρους 1.200 τόνων.

Το πρώτο από τα γιγαντιαία κοντέινερσιπ έχει προγραμματιστεί να παραδοθεί το 2018. Μια κατασκευαστική άδεια έχει χορηγηθεί στη νεότευκτη προβλήτα και οι αρχικές διαδικασίες κατασκευής είναι να αρχίσουν κατά τη διάρκεια του επόμενου μήνα, με τις προσδοκίες να είναι ότι θα ολοκληρωθούν τον Οκτώβριο το 2016.

Παρά το γεγονός ότι η Imabari δεν παρείχε καμία πληροφορία σχετικά με τον αγοραστή των χωρητικότητας 20.000 TEU πλοίων, είναι πολύ πιθανό ότι πρόκειται για τα έντεκα 18.000 TEU πλοία ιδίων διαστάσεων και ίδιου χρονικού ορίζοντα παράδοσης, τα οποία αναφέρθηκαν χθες από την Taiwan’s Evergreen Marine in ό,τι κλείστηκαν για να χρονοναύλωση από τη συνδεδεμένη με την Imabari εταιρεία Shoei Kisen Kaisha, Ltd. Ο κ Yukito Higaki είναι πρόεδρος τόσο της Marubeni, όσο και της Shoei.

Αυτό δημιουργεί την απορία γιατί μερικά από τα πλοία λέγεται ότι έχουν χωρητικότητα 20.000 TEUs, ενώ τα υπόλοιπα βρίσκονται στο εύρος των 18.000 TEU. Αυτό το γεγονός πιθανώς οφείλεται στην ενδεχόμενη διαφοροποίηση μεταξύ της ονομαστικής μέγιστης χωρητικότητας TEU των πλοίων και του πραγματικού αριθμού των κοντέινερ που προορίζονται για μεταφορά από τον φορέα. Η μεγαλύτερη εταιρεία διαχείρισης κοντέινερσιπ στον κόσμο, η Maersk Line, για παράδειγμα, αναφέρει ότι η χωρητικότητα του πλοίου βρίσκεται στους 14 τόνους ανά κιβώτιο, μια τιμή που είναι πάντα χαμηλότερη σε σύγκριση με την πραγματική χωρητικότητα σε TEU.

Το βέβαιο είναι πως τα πλοία που παραγγέλθηκαν από στην Imabari δεν είναι τίποτα άλλο παρά γιγαντιαία. Εν τω μεταξύ, τον Μάρτιο η εταιρεία θα παραδώσει το μεγαλύτερο κοντέινερσιπ που κατασκευάστηκε ποτέ στην Ιαπωνία, το οποίο θα είναι το πρώτο επί συνολικά πέντε χωρητικότητας 14.000 TEU πλοία που έχουν παραγγελθεί από την “Κ Line”.