Παραγγελία ακόμη 6 πλοίων ULCV τα οποία κινούνται με καύσιμο μεθανόλης

Η Maersk παράγγειλε ακόμη 6 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 17.000 TEU που θα κινούνται με μεθανόλη από την Hyundai Heavy Industries (HHI) ως μέρος της στρατηγικής της για απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα.

Η νούμερο δύο εταιρεία μεταφοράς κοντέινερ στοχεύει να πάρει το προβάδισμα στις θαλάσσιες μεταφορές με χαμηλές εκπομπές άνθρακα και έχει κάνει πολλές παραγγελίες για πλοία ξηρού φορτίου που κινούνται με μεθανόλη από οποιονδήποτε άλλη ναυτιλιακή εταιρεία. Εκτός από τις προηγούμενες 13 παραγγελίες νέων πλοίων με μεθανόλη, έχει παραγγείλει άλλα έξι ULCV για να αντικαταστήσει παλαιότερα πλοία του στόλου της.

Σε σύγκριση με ίδια πλοία συμβατικών καυσίμων, η εταιρεία αναμένει ότι η κατασκευή των νέων πλοίων θα κοστίσει περίπου οκτώ έως 12 τοις εκατό περισσότερο, κάτι που αποτελεί βελτίωση σε σύγκριση με την παραγγελία 8 πλοίων ίδιας τεχνολογίας που έκανε πέρυσι.

Η νέα παραγγελία ανεβάζει σε 19 τον αριθμό των νεότευκτων πλοίων κινούμενα με διπλό καύσιμο που έχει παραγγείλει η εταιρεία από το 2021. Όταν καθελκυστούν και τα 19 πλοία θα αντικαταστήσουν παλαιότερα πλοία, ενώ θα δημιουργήσουν ετήσια εξοικονόμηση εκπομπών CO2 της τάξεως των περίπου 2,3 εκατομμυρίων τόνων .

Τα έξι πλοία των 17.000 TEU θα παραδοθούν το 2025 και θα υψώσουν σημαία της Δανίας.

«Οι πελάτες μας προσβλέπουν σε εμάς να απελευθερώσουμε τις αλυσίδες εφοδιασμού τους και αυτά τα έξι πλοία που μπορούν να λειτουργούν με μεθανόλη θα επιταχύνουν περαιτέρω τις προσπάθειες να προσφέρουμε στους πελάτες μας μεταφορές μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Απαιτείται παγκόσμια δράση αυτή τη δεκαετία προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της Συμφωνίας του Παρισιού για περιορισμό της υπερθέρμανσης του πλανήτη στην αύξηση θερμοκρασίας 1,5°C», δήλωσε η Henriette Hallberg Thygesen, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Maersk Fleet & Strategic Brands.

Η Maersk έχει θέσει στόχο μηδενικών εκπομπών για το 2040 σε ολόκληρη τον στόλο της, μαζί με βραχυπρόθεσμους στόχους για το 2030. Αυτό περιλαμβάνει 50 τοις εκατό μείωση των εκπομπών ανά μεταφερόμενο εμπορευματοκιβώτιο στον στόλο της Maersk σε σύγκριση με το 2020 και την αρχή που ακολουθεί ώστε τα νέα πλοία που να παραγγέλνει να μπορούν να λειτουργήσουν με πράσινα καύσιμα.

Πιστεύει ότι η μεθανόλη είναι η καλύτερη λύση πράσινου καυσίμου για αυτή τη δεκαετία, και αρκετοί άλλοι πλοιοκτήτες επιλέγουν τον ίδιο δρόμο, προσθέτοντας περαιτέρω ώθηση στην ταχεία κλιμάκωση της διαθεσιμότητας που απαιτείται για να μειωθεί η πριμοδότηση της πράσινης μεθανόλης και να επιταχυνθεί ο στόχος για μηδενικές εκπομπές στη ναυτιλία.

Η στρατηγική της Maersk απαιτεί περιορισμό της χωρητικότητας του στόλου στο σημερινό του μέγεθος των 4,3 εκατομμυρίων TEU, αφήνοντας τη νούμερο ένα θέσει στον εταίρο της στη συμμαχία 2M, MSC.

Διαβάστε ακόμα