Mετά από περισσότερο από μια δεκαετία αποτελεσματικών επιχειρήσεων κατά της πειρατείας η ναυτιλιακή βιομηχανία αποφάσισε να καταργήσει την Περιοχή Υψηλού Κινδύνου στον Ινδικό Ωκεανό (HRA), με ισχύ από την 1η Ιανουαρίου του επόμενου έτους.
ο μεγαλύτερος αριθμός πειρατειών σε αυτή την περιοχή του Ινδικού Ωκεανού καταγράφηκε το 2009-2011, όταν πειρατές πραγματοποίησαν περισσότερες από 200 επιθέσεις σε πλοία ετησίως. Από το 2012, ο αριθμός των επιθέσεων μειώθηκε στο ένα τρίτο και το 2013-2014 ανήλθε σε περίπου 10 επιθέσεις.
Δεν έχουν σημειωθεί πειρατικές επιθέσεις εναντίον εμπορικών πλοίων ανοιχτά της Σομαλίας από το 2018.
Τα περιστατικά πειρατείας σε όλο τον κόσμο ήταν στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων σχεδόν 30 ετών για το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους. Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία του Διεθνές Γραφείου Ναυτιλίας -ICC International Maritime Bureau (IMB), τα 58 περιστατικά πειρατείας που αναφέρθηκαν ήταν τα χαμηλότερα για το πρώτο εξάμηνο οποιουδήποτε έτους από το 1994.
Ο Κόλπος της Γουινέας και τα Στενά της Σιγκαπούρης ήταν οι δύο περιοχές με τον υψηλότερο αριθμό επιθέσεων τους πρώτους έξι μήνες του έτους, με τη Σομαλία να μην αναφέρεται σχεδόν καθόλου.
A group of six international shipping lines, including the International Chamber of Shipping (ICS), said piracy in Somalia is no longer a threat to global shipping lines, after a long period of efforts to prevent the attacks that disrupted trade & hiked costs. pic.twitter.com/35FrCZG11x
— The Somalia Investor Magazine (@Somaliainvestor) August 23, 2022