Περιοδεία των σωματείων ΠΕΜΕΝ – ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ στα λιμάνια Πάτρα, Κυλλήνη, Ρίο, Ηγουμενίτσα, Κέρκυρα

Περιοδεία πραγματοποίησε αντιπροσωπεία των ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ – ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ στα πλοία των λιμανιών, Πάτρας, Κυλλήνης, Ρίου, Ηγουμενίτσας, Κέρκυρας, αναδεικνύοντας την ένταση της επίθεσης στο σύνολο των δικαιωμάτων των ναυτεργατών, των εργαζομένων, αποτέλεσμα της αντιλαϊκής πολιτικής του κεφαλαίου, της Ε.Ε, που συνεχίζει και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ.

Και σε αυτά τα λιμάνια αντίστοιχες είναι οι συνθήκες εργασίας που επικρατούν συνολικά στη ναυτιλία, με παραβιάσεις των ΣΣΕ, «μαύρη» ανασφάλιστη εργασία από ναυτεργάτες χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα, μειωμένες οργανικές συνθέσεις των πλοίων με εντατικοποίηση της δουλειάς και μη εφαρμογή της Διεθνούς Σύμβασης 180, Π.Δ152 (καθορισμός χρόνου εργασίας – ανάπαυσης), υπονόμευση της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής.

Τεράστιες είναι οι ευθύνες της πλειοψηφίας της ΠΝΟ, αποτελεί τον κυβερνητικό – εργοδοτικό συνδικαλισμό, με την στάση της τροφοδοτεί την επιθετικότητα των εφοπλιστών, υπονομεύει την οργάνωση και ανάπτυξη αγώνων ενάντια στην πολιτική των εφοπλιστών, της κυβέρνησης, υπερασπίζεται τον «κοινωνικό εταιρισμό», «το λιγότερο κακό», υπογράφει άθλιες Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας.

Συγκεκριμένα:

Στη γραμμή Πάτρα – Ιταλία, δρομολογούνται πλοία με σημαίες Ελληνική, Ιταλική και Μάλτας, δεν εφαρμόζονται για το σύνολο των ναυτεργατών ΣΣΕ – κοινωνική ασφάλιση, οι υπουργικές αποφάσεις που εφαρμόζονται στα υπό Ελληνική σημαία πλοία έχουν δημιουργήσει συνθέσεις «λάστιχο» που καθορίζονται κατ’ εντολή των εφοπλιστών, με αποτέλεσμα την εντατικοποίηση της δουλειάς των ναυτεργατών με κίνδυνο την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής.

Στην πορθμειακή γραμμή Κυλλήνη – Ζάκυνθο – Κεφαλλονιά.

Με βάση τα δρομολόγια των πλοίων οι ναυτεργάτες εργάζονται καθημερινά από 17-20 ώρες παραβιάζοντας την Διεθνούς Σύμβαση 180 (καθορισμός χρόνου εργασίας – ανάπαυσης), πλοία πραγματοποιούν πετρέλευση κατά την διάρκεια φορτοεκφόρτωσης, με κίνδυνο την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής.

Στην πορθμειακή γραμμή Ρίου – Αντίρριου.

Στα πλοία της γραμμής με τις μειωμένες οργανικές συνθέσεις που ήταν αποτέλεσμα συναλλαγών εφοπλιστών – ΥΝΑ – Διοίκησης ΠΕΝΕΝ και τοπικού σωματείου, σε συνδυασμό με τις πραγματικές ανάγκες, προκαλεί εντατικοποίηση της δουλειάς, με ναυτεργάτες πολλαπλών καθηκόντων (παρκαδόροι από άλλες ειδικότητες, καβοδέτες κά).

Στην γραμμή Ηγουμενίτσα – Ιταλία δρομολογούνται τα πλοία:

• Ε/Γ-Ο/Γ «GALAXY», σημαία Κύπρου, της ναυτιλιακής εταιρείας EUROPEAN MANAGEMENT MARITIME CORP. το πλήρωμα αποτελείτε από 44 ναυτεργάτες (από Ελλάδα 12, Ιταλία 3, Αίγυπτο 5, Ρουμανία 15, Αλβανία 1, Μαυροβούνιο 3, Ινδία 4, Σρι Λάνκα 1), δεν εφαρμόζεται ΣΣΕ για όλους τους ναυτεργάτες, δεν είναι ασφαλισμένοι στο ΝΑΤ.
• Ε/Γ-Ο/Γ «RIGEL I», σημαία Κύπρου, της ναυτιλιακής εταιρείας NOBEL MARITIME INC. με 47 ναυτεργάτες (από Ελλάδα 25, Αιγύπτιοι 10, Ρουμανία 11, Βουλγαρία 1), δεν εφαρμόζεται ΣΣΕ για όλους τους ναυτεργάτες, δεν είναι ασφαλισμένοι στο ΝΑΤ.

Στην πορθμειακή γραμμή Ηγουμενίτσα – Κέρκυρα.

Δεν εφαρμόζεται η ωριαία ανάπαυση, τα δρομολόγια είναι κατ’ εντολή των εφοπλιστών με την έγκριση της λιμενικής αρχής, υπέρβαση ωραρίων με εντατικοποίηση της εργασίας και χωρίς να καταγράφονται οι πραγματικές ώρες εργασίας, πραγματοποιούνται εργασίες εν πλω, ναυτεργάτες πολλαπλών καθηκόντων (παρκαδόροι από άλλες ειδικότητες, καβοδέτες κά).

Καλούμε τους ναυτεργάτες, τους συνταξιούχους, να συνεχίσουμε τη δράση ενάντια στην πολιτική του κεφαλαίου, σε κάθε χώρο δουλειάς να δυναμώσει η οργάνωση και αγώνας για το σύνολο των προβλημάτων, να αναπτύξουμε πολύμορφες αγωνιστικές και απεργιακές κινητοποιήσεις, για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων της εργατικής – λαϊκής οικογένειας.

ΟΙ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ

• ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
• ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΩΤΕΡΩΝ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ ΜΗΧΑΝΗΣ Ε.Ν. «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ»

Διαβάστε ακόμα