ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Πετυχημένη η δοκιμή μοντέλου του πρώτου πλήρως αυτόνομου πλοίου Yara Birkeland (video)


Οι νορβηγικές εταιρείες Yara και Kongsberg φιλοδοξούν, όπως ανακοίνωσαν στις 9 Μαΐου 2017, να κατασκευάσουν το πρώτο αυτόνομο και πλήρως ηλεκτρικό πλοίο μεταφοράς container “Yara Birkeland” Ένα μοντέλο μήκους έξι μέτρων και βάρους 2,4 τόνων του τελικού σχεδιασμού αποκαλύφθηκε, καθώς ξεκίνησαν οι δοκιμές του στην 80 μέτρων δεξαμενή δοκιμών του SINTEF Ocean στο Trondheim της Νορβηγίας, στις 28 Σεπτεμβρίου 2017. Επίσης αποκαλύφθηκε χθες ότι η ENOVA, μια νορβηγική κρατική επιχείρηση υπεύθυνη για την προώθηση φιλικής προς το περιβάλλον παραγωγής και κατανάλωσης ενέργειας θα υποστηρίξει το έργο συνεισφέροντας το ποσό των 133 εκατ. NOK.

Το «Yara Birkeland», που ονομάστηκε έτσι από τον ιδρυτή της Yara, Kristian Birkeland, θα επιτρέψει μια μείωση της τάξης των 40.000 οδικών ταξιδιών από το εργοστάσιο λιπασμάτων της Yara Porsgrunn στη Νότια Νορβηγία προς τα λιμάνια Brevik και Larvik, μειώνοντας σημαντικά τις τοπικές εκπομπές NOx και CO2 που παράγονται από φορτηγά οχήματα. Το πλοίο θα παραδοθεί και θα αρχίσει τις πρώτες δοκιμές και τις αποστολές στις αρχές του 2019, ενώ θα πραγματοποιήσει τις πρώτες πλήρως αυτόνομες επιχειρήσεις το 2020.

“Για να πετύχουμε με ένα τέτοιο πρόγραμμα, βασιζόμαστε στη συνεργασία με κορυφαίες ναυτιλιακές και τεχνολογικές εταιρείες, όπως η Kongsberg για την αυτόνομη τεχνολογία, η Marin Teknikk για το σχεδιασμό πλοίων και η SINTEF για τη δοκιμή του μοντέλου. Ήταν μια ξεχωριστή στιγμή όταν ενωθήκαμε με τους εταίρους μας στο Τρόντχαϊμ σήμερα για να παρακολουθήσουμε το σχεδιασμό και την επίδειξη μιας μινιατούρας του Yara Birkeland για πρώτη φορά”, λέει ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Yara, Svein Tore Holsether.

Τον σχεδιασμό του πλοίου ανέλαβε η νορβηγική εταιρεία σχεδιασμού και μηχανικής Marin Teknikk. Ένα μοντέλο για το οποίο χρησιμοποιήθηκε προηγμένη τεχνολογία προοριζόμενη για το πραγματικό πλοίο, συμπεριλαμβανομένου ενός πλήρως λειτουργικού συστήματος προώσης από την KONGSBERG, θα υποβληθεί τώρα σε εκτεταμένες δοκιμές στο SINTEF Ocean προτού ξεκινήσει η κατασκευή του πλοίου. Η απόφαση σχετικά με τον τόπο κατασκευής του πλοίου θα αποφασιστεί και θα κοινοποιηθεί μέχρι τα τέλη του 2017.

“Οι αρχικές δοκιμές του μοντέλου ήταν επιτυχείς, επιβεβαιώνοντας τόσο το σκεπτικό όσο και την τεχνολογία. Η δοκιμή στον SINTEF Ocean σηματοδοτεί ένα σημαντικό ορόσημο στην ανάπτυξη, το οποίο είναι σημαντικό για ολόκληρη τη ναυτιλιακή βιομηχανία και η Yara αξίζει τον έπαινο για την πρωτοβουλία και τη δέσμευσή τους. Το Yara Birkeland είναι η αρχή μιας σημαντικής συμβολής στην εκπλήρωση εθνικών και διεθνών περιβαλλοντικών στόχων και θα αποτελέσει παγκόσμιο ορόσημο για τις θαλάσσιες μεταφορές”, δήλωσε ο Geir Håøy, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της KONGSBERG.

Για την κατασκευή του Yara Birkeland συνεργάζονται η νορβηγική γεωργική εταιρείας Yara, η διεθνής εταιρεία ναυτιλιακής τεχνολογίας KONGSBERG, η DNV GL, η Marin Teknikk, η SINTEF Ocean και οι Νορβηγικές ναυτιλιακές αρχές. Η KONGSBERG είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη και την παράδοση όλων των βασικών τεχνολογιών, συμπεριλαμβανομένων των αισθητήρων και της ολοκλήρωσης που απαιτούνται για απομακρυσμένες και αυτόνομες επιχειρήσεις πλοίων, εκτός από τα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, μπαταρίας και ελέγχου πρόωσης της Yara Birkeland.

“Η πράσινη ναυτιλία είναι ένας χώρος όπου η Νορβηγία μπορεί να κάνει μια παγκόσμια διαφορά σε ότι αφορά το κλίμα και το περιβάλλον και όπου η νορβηγική θαλάσσια ομοσπονδία μπορεί να πάρει νέες διεθνείς θέσεις”. Το Yara Birkeland θα θέσει το σημείο αναφοράς για την εφαρμογή καινοτόμων ναυτιλιακών τεχνολογιών, για πιο αποτελεσματική και φιλική προς το περιβάλλον ναυτιλία. Η στενή συνεργασία μεταξύ της Yara, της KONGSBERG και των άλλων εμπλεκόμενων εταιρειών και αρχών δείχνει την ικανότητα της νορβηγικής ναυτιλιακής βιομηχανίας να θέσει διεθνή πρότυπα και να καθοδηγήσει προς το μέλλον”, ανέφερε ο Håøy.