Πλησιάζει η ώρα των ρομπότ πάνω στα πλοία;

robot-panw_sta_ploia_

Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι η έλλειψη ειδικευμένου εργατικού δυναμικού, τόσο στα λιμάνια όσο και στα πλοία της.

Ακόμη και για μια θαλάσσια υπερδύναμη όπως η Δανία έχει αποδειχθεί δύσκολο να επανδρώσει τα με δανική σημαία πλοία, δήλωσε σήμερα το πρωί ο Tuck Yew Lui, υπουργός Μεταφορών της Σιγκαπούρης, στην εναρκτήρια ομιλία στο Ναυτιλιακό Φόρουμ της Δανίας που λαμβάνει χώρα στην Κοπενχάγη.

Μία από τις εναλλακτικές λύσεις για τα λιμάνια ώστε να αντιμετωπίσουν αυτό το εμπόδιο έχει υπάρξει η εισαγωγή του αυτοματισμού κατά διάρκεια των λιμενικών εργασιών μέσω αυτοματοποιημένων γερανών, οχημάτων και πολλών άλλων.

Ως εκ τούτου, σύμφωνα με τον υπουργό Lui, καθώς η ανάγκη για εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό εν πλω αυξάνεται μια ερώτηση αναδεικνύεται: Υπάρχει άραγε θέση για ρομπότ πάνω στα πλοία;

Ο Υπουργός Lui είπε ότι το θέμα αυτό πρέπει να θεωρείται ως μια από τις δυνατότητες για τη μελλοντική ανάπτυξη του κλάδου της ναυτιλίας και να ασχολούμαστε με τις προκλήσεις που εμφανίζονται.

Μιλώντας για τους τρέχοντες και τους μελλοντικούς στόχους για τη Σιγκαπούρη από την άποψη αυτή, ο υπουργός Lui εξήγησε ότι η Σιγκαπούρη σχεδιάζει να αυξήσει το μέγεθος των λιμένων της, οι οποίοι αυτή τη στιγμή έχουν χωρητικότητα 35 εκατομμυρίων TEUs.

Μέχρι το τέλος της δεκαετίας, το πλάνο είναι να αυξήσουν το επίπεδο αυτό στα περίπου 50 εκατομμύρια TEUs.

“Ωστόσο, αυτό θα εξακολουθεί να λαμβάνει χώρα σε δύο τοποθεσίες. Ως εκ τούτου, η ταλαιπωρία στις ενδο-τερματικές διαδρομές θα συνεχίσει να υφίσταται στο σύστημα μας για μια σειρά ετών. Πιστεύουμε ότι μετά από τη δεκαετία του 2020 θα αρχίσουμε να κινούμαστε προς την ενοποίηση όλων των τερματικών σε μια τοποθεσία στα δυτικά του νησιού, θεμελιώνοντας αυτήν την ενδεχόμενη χωρητικότητα των 65 εκατομμυρίων TEUs”, δήλωσε ο υπουργός.

Η Σιγκαπούρη κάνει επίσης σοβαρές προετοιμασίες για να υπάρχουν υποδομές ανεφοδιασμού με LNG. Όπως εξήγησε ο Lui, βρίσκεται σε εξέλιξη μια συνεργασία με λιμάνια παγκοσμίως που μοιράζονται την ίδια οπτική πάνω στο ζήτημα αυτό.

“Πιστεύουμε ότι δεν είναι η τροφοδοσία σε ένα μέρος που θα επιτρέψει να πραγματοποιηθεί η μετάβαση στο LNG ως καύσιμο. Αντίθετα, αυτό μπορεί να συμβεί με την εισαγωγή της υπηρεσίας σε μια σειρά από λιμάνια που παρέχουν υψηλής ποιότητας καύσιμα σε μια βάση αξιοπιστίας”.