Πλοία που κινούνται με μεθανόλη: Ένας ταχέως εξελισσόμενος τομέας στη ναυτιλία

Η Mitsui O.S.K lines (MOL) απέκτησε πρόσφατα το πλοίο με μηχανή διπλού καυσίμου, CAPILANO SUN, καθιστώντας το την πιο πρόσφατη προσθήκη στον στόλο της εταιρείας, το οποίο κινείται με μεθανόλη. Η Mitsui O.S.K lines λειτουργεί επί του παρόντος 4 από τα 13 δεξαμενόπλοια διπλού καυσίμου που μπορούν να χρησιμοποιούν μεθανόλη ως καύσιμο. Το CAPILANO SUN είναι το πιο προηγμένο πλοίο που κινείται με μεθανόλη μέχρι στιγμής, ικανό να πληροί τους κανονισμούς Tier III του ΙΜΟ αναμιγνύοντας νερό και αυξάνοντας τη θερμοκρασία του καυσίμου.

Η κοινοπραξία μεταξύ της Proman και της Stena Bulk παραλαμβάνει επίσης ένα πλοίο με μηχαν.η διπλού καυσίμου από την Κίνα. Προορίζεται για παράδοση το πρώτο τρίμηνο του 2022, και θα είναι το πρώτο από τα τρία πλοία που μπορούν να χρησιμοποιούν μεθανόλη στον στόλο της Proman.

Τα πλοία διπλού καυσίμου που κινούνται με μεθανόλη μπορούν να μειώσουν τις εκπομπές θειούχων ενώσεων (SOx) κατά 99%, σωματιδίων κατά 95%, διοξειδίου του άνθρακα κατά 15% και ενώσεων οξειδίου του αζώτου (NOx) κατά 80%.

Βέβαια δεν είναι όλα τόσο ρόδινα αφού η μεθανόλη παράγει διοξείδιο του άνθρακα και μπορεί να γίνει συνολικά ουδέτερη ως προς τον άνθρακα μόνο όταν η διαδικασία παραγωγής της εν λόγω μεθανόλης είναι αρνητική σε άνθρακα (που σημαίνει ότι η διαδικασία απορροφά περισσότερο άνθρακα από ό,τι εκπέμπει). Το μεθάνιο είναι 28 φορές πιο ισχυρό από το CO2, η αμμωνία μπορεί να παράγει ενώσεις αζώτου, το N20 είναι 300 φορές χειρότερο από το CO2 και το υδρογόνο, το οποίο έχει μηδενικές εκπομπές, αλλά η παραγωγή υδρογόνου με τρόπο αρνητικό στον άνθρακα δεν είναι μέχρι στιγμής οικονομική. Η μεθανόλη είναι σε μεγάλο βαθμό ανεξερεύνητη ως εναλλακτική λύση καυσίμου και μπορεί να αποφέρει πολλά υποσχόμενα αποτελέσματα.

Διαβάστε ακόμα