ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Πλοίο κατασκευής του 2010 οδηγείται σε διάλυση!

Ένα ακόμα πλοίο μεταφοράς κοντέινερ, ηλικίας 7 ετών, πωλήθηκε για διάλυση, σφραγίζοντας ουσιαστικά τη… ληξιαρχική πράξη θανάτου αυτών των πλοίων, μεγέθους panamax, εν μέσω της παγκόσμιας ναυτιλιακής ύφεσης και την έναρξη λειτουργίας της διευρυμένης διώρυγας του Παναμά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny πρόκειται για το πλοίο «HAMMONIA GRENADA», που κατασκευάστηκε το 2010 και είχε 17.544 LDT (=Light displacement ton, δηλ. τόνος καθαρού εκτοπίσματος, το «καθαρό» βάρος ενός πλοίου σε τόνους, χωρίς τίποτα επί του σκάφους, που χρησιμοποιείται για τον προσδιορισμό της αξίας ενός πλοίου που πρόκειται να διαλυθεί).

Σύμφωνα με πληροφορίες του έγκυρου ναυτιλιακού site gcaptain.com το πλοίο, που είναι μεταφορικής ικανότητας 4.250 TEU (μονάδα μέτρησης των κοντέινερ), πωλήθηκε για περίπου 5,5 εκατομμύρια δολάρια.

Το «HAMMONIA GRENADA», που βρίσκεται στη Σιγκαπούρη, έτοιμο για το τελευταίο ταξίδι σε διαλυτήρια μάλλον της Ινδίας, ήταν ένα από τα δύο πανομοιότυπα πλοία που παραδόθηκαν, στις 19 Ιανουαρίου, 2010, στη γερμανική εταιρεία Hammonia Reederei GmbH, που ελέγχει ένα στόλο από 47 πλοία, κυρίως μεταφοράς κοντέινερ και γενικού φορτίου.

Τα σκάφη κατασκευάστηκαν στα κινέζικα ναυπηγεία Jiangsu New Yangzijiang. Αρχικά είχαν ναυλωθεί για 5 χρόνια από την Compania Sud Americana de Vaproes S.A. (CSAV). Πιο πρόσφατα, όμως, το «HAMMONIA GRENADA» είχε ναυλωθεί από τη Maersk Line αλλά η ναύλωση τελείωσε τον περασμένο Νοέμβριο.

Το «HAMMONIA GRENADA», που είχε σημαία Πορτογαλίας, είχε μήκος 294 μέτρα και πλάτος 32 μέτρα, ώστε να μπορεί να διέρχεται από τη διώρυγα του Παναμά και από αυτό το στοιχείο προέρχεται η ονομασία panamax αυτού του μεγέθους πλοίων.

Ωστόσο, μετά την διεύρυνση της διώρυγας, που έδωσε τη δυνατότητα διέλευσης μεγαλύτερης μεταφορικής δυνατότητας πλοίων, με δεδομένη τη παγκόσμια ύφεση, τα παραδοσιακά panamax καθίστανται ασύμφορα και το ένα μετά το άλλο οδηγούνται στα διαλυτήρια.

Όπως έχει γράψει το Pireas2day.gr τα πρώτα «νεαρά» πλοία, αυτής της κατηγορίας που οδηγήθηκαν σε διαλυτήρια ήταν δύο πλοία δεκαετίας και ακολούθησε το κατασκευής 2009 «India Rickmers», χωρητικότητας 50.574 τόνων και μεταφορικής ικανότητας 4.250 TEU.

Όμως, πλέον αν και το «HAMMONIA GRENADA», καταγράφεται, τυπικά, ως πλοίο 7ετιας, στην ουσία είναι το νεότερο, με βάση το έτος κατασκευής, πλοίο, που οδηγείται σε διαλυτήριο πλοίων.

Λεπτομέρεια, που ίσως να εξηγεί κάποια πράγματα από τις κινήσεις στο ναυτιλιακό τομέα της ΕΕ: Τις μεγαλύτερες «απώλειες» πλοίων, ειδικά νέων σε ηλικία, αυτής της κατηγορίας καταγράφεται να έχουν γερμανικών συμφερόντων εταιρείες….

pireas2day.gr