Πειραιάς

Πλοίο μεταφοράς κοντέινερ έχασε για άγνωστο λόγο αρκετά κουτιά στη θάλασσα – Bρίσκεται αγκυροβολημένο για επιθεώρηση

16/07/2022

Ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της CMA CGM υπέστη απώλεια εμπορευματοκιβωτίων κατά τη διέλευση του στον Ινδικό Ωκεανό, αν και η εταιρεία δεν έχει δώσει ακόμη λεπτομέρειες.

Η CMA CGM επιβεβαίωσε μόνο ότι το 13.892 TEU APL Vanda, που εκτελεί δρομολόγια μεταξύ Ασίας και Βόρειας Ευρώπης, υπέστη ένα «απροσδόκητο περιστατικό» με το πλοίο να παραμένει στο Τζιμπουτί για περισσότερο από μία εβδομάδα.

«Λάβαμε περαιτέρω πληροφορίες σχετικά με το περιστατικό στο APL Vanda από τις οποίες καταλαβαίνουμε ότι ένας άγνωστος αριθμός κοντέινερ χάθηκε στη θάλασσα από το πλοίο στις ή περίπου στις 3 Ιουλίου 2022», είπε ο σύμβουλος της WK Webster. «Προσπαθούμε προς το παρόν να επαληθεύσουμε τη σοβαρότητα του συμβάντος».

Το πλοίο των 176.727 dwt που είναι νηολογημένο στη Σιγκαπούρη, είχε αναχωρήσει από τη Σιγκαπούρη στις 26 Ιουνίου και σύμφωνα με το Webster, το περιστατικό συνέβη ενώ έπλεε ανοιχτά του Τζιμπουτί στις 3 Ιουλίου.

Την επόμενη μέρα, το APL Vanda έφτασε στο αγκυροβόλιο ενώ παραμένει μέχρι σήμερα. Οι ναυλωτές ανέφεραν ότι τους είπαν ότι το πλοίο παραμένει στο Τζιμπουτί για περαιτέρω επιθεώρηση.

Η WK Webster συμβουλεύει τους πελάτες: «έχει αναφερθεί ότι η CMA CGM σκοπεύει να παραλείψει τον προγραμματισμένο κατάπλου του πλοίου στο Σαουθάμπτον και αντ’ αυτού να μεταφορτώσει το φορτίο που προορίζεται για το Σαουθάμπτον στο λιμάνι Tanger-Mediterranean, ώστε να μεταφερθεί από το επόμενο διαθέσιμο πλοίο».

Εάν το πλοίο ωστόσο ακολουθήσει τη διαδρομή του, θα πρέπει να κατευθυνθεί σε λιμάνια της βόρειας Ευρώπης.

Επειδή η έκταση του συμβάντος είναι ακόμα άγνωστη, ο Webster προειδοποιεί ότι μπορεί να προκύψουν προβλήματα ανάκτησης και ότι μπορεί να υπάρχει φορτίο στο πλοίο που υπέστη ζημιά.

Επιπλέον, δεδομένου ότι το πλοίο παρέμεινε στο λιμάνι για περισσότερο από μία εβδομάδα, θα μπορούσαν επίσης να υπάρξουν αξιώσεις για καθυστέρηση αλλά και αξιώσεις για το ενδεχόμενο να έχει καταστραφεί φορτίο το οποίο είναι ευαίσθητο στη θερμοκρασία και στον χρόνο που παραμένει στο πλοίο».

Αυτό το περιστατικό έρχεται μόλις μερικές εβδομάδες αφότου το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ναυτιλίας ανακοίνωσε ένα νέο πρόγραμμα για την ενίσχυση της ασφάλειας των εμπορευματοκιβωτίων και την αναστροφή της τάσης των τελευταίων ετών, η οποία έχει δει μια δραματική αύξηση στον αριθμό των κοντέινερ που χάνονται στη θάλασσα.

Το WSC τόνισε την κακοκαιρία ως μία από τις κύριες αιτίες των περιστατικών, αλλά ζήτησε επίσης περισσότερη συνεργασία σε όλο τον κλάδο για την αντιμετώπιση παραγόντων που θα μπορούσαν να συμβάλουν στις απώλειες.

Το πρόγραμμα έχει ήδη ετοιμάσει μια ενημέρωση προς τους ναυτικούς η οποία περιγράφει πώς ένα πλήρωμα πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και το επιχειρησιακό προσωπικό μπορούν να σχεδιάσουν, να αναγνωρίσουν και να δράσουν για να αποτρέψουν τους ακραίους διατοιχισμούς στις επόμενες κακοκαιρίες, τις οποίες έχουν καθορίσει ως μια από τις πιο επικίνδυνες καταστάσεις για τα σύγχρονα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς