Οι επαναλαμβανόμενες επιθέσεις του μεγάλου παρασιτικού εφοπλιστικού κεφαλαίου σε βάρος της ΠΕΝΕΝ και του Προέδρου της, δείχνουν ότι ο δρόμος που πορευόμαστε είναι σωστός!!!
«Δημοσιογραφία» σε διατεταγμένη υπηρεσία υπέρ των συμφερόντων των εφοπλιστών!!!
- Επιλέγουν τον μονόλογο, τρέμουν τον διάλογο και την δημόσια αντιπαράθεση των απόψεων!!!
- Ο κοινωνικός αυτοματισμός με όρους εργασιακής γαλέρας δεν θα περάσει!!!
- Ανοιχτή σύγκρουση με το σύστημα της θεσμοθετημένης εφοπλιστικής ασυδοσίας!!!
- Ούτε βήμα πίσω ενάντια στις μεθοδεύσεις για την υπονόμευση και την κατάργηση των ΣΣΕ!!!
- Οι ανάγκες και τα δικαιώματα των εργαζομένων και των Ναυτεργατών πάνω από τα κέρδη των εφοπλιστών!!!
- Στην πρώτη γραμμή της πάλης αποκαλύπτουμε την υποκρισία και τον φαρισαϊσμό!!!
- Επιτακτική ανάγκη να καταργηθούν εδώ και τώρα τα προνόμια και η ασύδοτη επιχειρηματική δράση των εφοπλιστών στην φοροαποφυγή, στην μαύρη ανασφάλιστη και χαμηλόμισθη εργασία και στον εργασιακό μεσαίωνα!!!
- Μηδαμινή η συμβολή τους στην Ελλάδα της κρίσης, χωρίς κανένα δεσμό με την κοινωνία, την οικονομία και τους Ναυτεργάτες!!!
- Νέες αγωνιστικές πρωτοβουλίες της ΠΕΝΕΝ για να τερματισθεί το θεσμοθετημένο καθεστώς των εφοπλιστικών προνομίων!!!
- Αυτοί που επιτίθενται και στοχοποιούν την ΠΕΝΕΝ, με επικεφαλής τον Πρόεδρο της ΕΕΕ, έχουν τα πλοία τους στις πειρατικές σημαίες ευκαιρίας και σε αυτά οργιάζει η μαύρη ανασφάλιστη εργασία!!!
- Ιερή συμμαχία των εφοπλιστών με το πολιτικό – συνδικαλιστικό και δημοσιογραφικό κατεστημένο με σκοπό να μην διαρραγεί στο ελάχιστο το σκανδαλώδες σύστημα της εφοπλιστικής φοροασυλίας!!!
- Πολιτικά ένοχη και άθλια η στάση της κυβέρνησης και του Υπουργού Ε.Ν που συμπορεύονται με τις τυχοδιωκτικές επιδιώξεις του εφοπλιστικού κεφαλαίου!!!
Πόλεμο κατά της ΠΕΝΕΝ κήρυξε το μεγάλο εφοπλιστικό κεφάλαιο και ο επίσημος εκπρόσωπός τους ο Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών κ. Θ. Βενιάμης.
Μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα ο Πρόεδρος της ΕΕΕ εξαπέλυσε νέα σφοδρή επίθεση κατά της ΠΕΝΕΝ και του Προέδρου της Αντώνη Νταλακογεώργου και με αήθεις και απαράδεκτους ισχυρισμούς τον στοχοποιεί ότι συνιστά το μοναδικό εμπόδιο στα τυχοδιωκτικά σχέδιά τους να συντρίψουν ότι έχει απομείνει όρθιο στα κεκτημένα δικαιώματα του Ναυτεργατικού μας κόσμου.
Από την ίδια συχνότητα του ραδιοφώνου ALPHA 989, με τους ίδιους δημοσιογράφους Δήμο Βερύκιο – Σπύρο Λάμπρου, έχοντας εξασφαλίσει ο κ. Βενιάμης από τον φίλο του Δημήτρη Κοντομηνά τον μονόλογο και με εκτελεστικό όργανο τον γνωστό Βερύκιο, σε ραδιοφωνικό δικαστήριο δίκασαν και καταδίκασαν την ΠΕΝΕΝ και τον Πρόεδρό της ως υπεύθυνο ότι με την αρνητική του στάση εμποδίζει 50.000 (την προηγούμενη φορά μιλούσαν για 200.000) νέους να εξασφαλίσουν δουλειά στο Ναυτικό επάγγελμα και ο «σερίφης της ποντοπόρου ναυτιλίας» Νταλακογεώργος Αντώνης εμποδίζει μια τέτοια εξέλιξη αφήνοντας τους νέους να σαπίζουν στις καφετέριες και στους άνεργους έλληνες ναυτικούς να τους στερεί τις θέσεις εργασίας που προσφέρουν οι «πατριώτες» έλληνες εφοπλιστές!!
Τα ίδια ακριβώς στην συνέχεια ο κ. Βερύκιος τα αναμετέδωσε στην παρέμβασή του στον τηλεοπτικό σταθμό ALPHA!
Το ίδιο βράδυ την σκυτάλη πήρε από την τηλεοπτική συχνότητα του ΑΝΤΕΝΝΑ ο γνωστός Θέμος ο οποίος στην εκπομπή του ζητάει τον εγκλεισμό των συνδικαλιστών της ΠΕΝΕΝ σε HOT SPOT μέχρι να βρουν δουλειά όλοι οι άνεργοι Ναυτικοί και αυτοί που ενδιαφέρονται για το ναυτικό επάγγελμα!! Αυτός είναι ο γνωστός Θέμος ο οποίος κάθε Κυριακή στο «Πρώτο Θέμα» αφιερώνει δισέλιδα στους εκπροσώπους του εφοπλιστικού κεφαλαίου και αγιοποιεί την επιχειρηματική τους δράση!!
Το εμετικό παραλήρημα του κ. Βενιάμη το αναπαρήγαγαν εκατοντάδες ιστοσελίδες στο διαδίκτυο, μεγάλο μέρος του ηλεκτρονικού και έντυπου τύπου, ακόμη και εφημερίδες που έως τώρα διακρίνονταν στο ναυτιλιακό ρεπορτάζ για μια σχετική αντικειμενικότητα που αφορούσε την προβολή των διαφορετικών απόψεων!!!
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ θεωρεί ότι η επίθεση εναντίον της είναι οργανωμένη, συντονισμένη και πολιτικά στοχευμένη για να χτυπηθεί με όρους κοινωνικού αυτοματισμού ένα από τα πλέον πρωτοπόρα αγωνιστικά κομμάτια του εργατικού συνδικαλιστικού κινήματος με σκοπό την επέλαση του εφοπλιστικού κεφαλαίου και των αντεργατικών του σχεδιασμών με σκοπό την κατάργηση των εργασιακών δικαιωμάτων των Ναυτεργατών.
Ταυτόχρονα η επίθεση αυτή του μεγάλου εφοπλιστικού κεφαλαίου αποσκοπεί να τσακίσει κάθε δράση – αντίσταση και πρωτοβουλία που θίγει το αμαρτωλό και αντικοινωνικό θεσμικό πλαίσιο που διαχρονικά απολαμβάνουν οι εφοπλιστές στον χώρο της Ναυτιλίας και το οποίο του εξασφαλίζει ανεξέλεγκτη και ασύδοτη επιχειρηματική δράση!
Αποσκοπεί επίσης να συγκαλύψει το γεγονός ότι σε συνθήκες μεγάλης και παρατεταμένης οικονομικής και κοινωνικής κρίσης για τον λαό και τους εργαζόμενους το κομπραδόρικο εφοπλιστικό κεφάλαιο έχει εξασφαλίσει καθεστώς φορολογικής ασυλίας, μαύρης ανασφάλιστης και χαμηλόμισθης εργασίας και έτσι να βγει από το κάδρο του κατηγορούμενου το ίδιο αλλά και οι πολιτικές που ασκήθηκαν και ασκούνται και σήμερα, και να προβάλει επικοινωνιακά ότι δήθεν κόπτεται και νοιάζεται για το κοινωνικό πρόβλημα της ανεργίας!!
Πρόκειται για επικοινωνιακά τεχνάσματα του εφοπλιστικού κεφαλαίου με την συνδρομή των ασφυκτικά ελεγχόμενων ΜΜΕ που άμεσα και έμμεσα έχουν στον έλεγχό τους και τα οποία υπηρετούν με το αζημίωτο την προπαγάνδα τους!
Στην κατεύθυνση αυτή όπως κυνικά αλλά και με αφοπλιστική ειλικρίνεια ομολόγησε ο Πρόεδρος της ΕΕΕ έχουν μαζί τους «ως συμπαραστάτη την ελληνική κυβέρνηση με την οποία τα έχουν βρει μαζί σε όλα». Αυτό εξάλλου επιβεβαιώνεται από τις διαδοχικές δηλώσεις του Πρωθυπουργού ο οποίος σε κάθε ευκαιρία εξυμνεί το «δαιμόνιο και την επιχειρηματική τους οξυδέρκεια».
Συμπληρώνουμε ότι σε πρόσφατο ναυτιλιακό συνέδριο και ο εκπρόσωπος της ΝΔ – διαχρονικά η ΝΔ με την πολιτική και τα έργα της έχει αποδείξει ότι είναι πιστός πολιτικός σύμμαχος των εφοπλιστών – δήλωσε ότι η Ναυτιλία είναι εθνικό κεφάλαιο και πρέπει να σχεδιαστεί μια εθνική πολιτική για την καλύτερη εξυπηρέτηση των συμφερόντων της.
Σήμερα στις Βρυξέλλες βρίσκεται ο Υπουργός Ε.Ν κ. Π. Κουρουμπλής ο οποίος έχει ως «εθνική αποστολή» να ενημερώσει τους Ευρωβουλευτές, την Επιτροπή Ανταγωνισμού και την Επίτροπο Ναυτιλίας ότι οι φοροαπαλλαγές και η ασυδοσία των εφοπλιστών δεν συνιστούν αθέμιτη πρακτική στα πλαίσια της Ε.Ε αλλά το πρόβλημα έγκειται στο να αντιμετωπίσει η Ευρώπη τον ανταγωνισμό των χωρών της Άπω Ανατολής οι οποίες είναι εξαιρετικά επικίνδυνες για τα ναυτιλιακά συμφέροντα της Ευρωπαϊκής Ένωσης!!
Οι παραπάνω πολιτικές δυνάμεις έχουν ταυτίσει την πολιτική τους με τα συμφέροντα και την ανταγωνιστικότητα του εφοπλιστικού κεφαλαίου, υπηρετούν τυφλά τους τυχοδιωκτικούς του σχεδιασμούς….
Φυσικά από κοντά ακολουθούν και οι άλλες συστημικές πολιτικές δυνάμεις (ΠΑΣΟΚ – Ποτάμι – Ένωση Κεντρώων) αλλά και η νεοφασιστική Χρυσή Αυγή.
Κοινός τόπος και στόχος να διατηρηθεί αλώβητο, ανέπαφο και να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο το θεσμικό σύστημα της εφοπλιστικής επιχειρηματικής ασυδοσίας!
Στο στόχαστρο του μεγάλου εφοπλιστικού κεφαλαίου βρίσκεται τα τελευταία χρόνια η μεθόδευσή τους να καταργήσουν τις ΣΣΕ που έχουν θεσμοθετηθεί από την θρυλική ΟΕΝΟ το 1944. Το επιχείρησαν επί Ν.Δ με τον τότε Υπουργό Ε.Ν Κ. Μουσουρούλη, αργότερα με τον Μ. Βαρβιτσιώτη κάνοντας ερμηνεία στην Διεθνή Ναυτική Σύμβαση, το επιχειρούν και τώρα με την «κυβέρνηση πρώτη φορά αριστερά» επιλέγοντας αυτή την φορά να υπογραφεί μια νέα ΣΣΕ από τα ίδια τα Σωματεία με την οποία θα καταργούνται όλα τα θεσμοθετημένα δικαιώματα των Ναυτεργατών στους μισθούς, στους όρους εργασίας και στα λοιπά δικαιώματα των Ναυτεργατών!!
Δηλαδή θέλουν, επιδιώκουν και επιθυμούν διακαώς το ίδιο το Ναυτεργατικό κίνημα να βάλει την ταφόπλακα για την καταδίκη του κλάδου, το ίδιο να βάλει φαρδιά πλατιά την υπογραφή του για την καταδίκη του και τον ενταφιασμό του ναυτικού επαγγέλματος και των δικαιωμάτων του Ναυτεργατικού μας κόσμου!
Στο πλαίσιο αυτό θέλουν να διαμορφώσουν μισθούς στα ελληνικά και ελληνόκτητα πλοία Φιλιππινέζων – Πακιστανών – Ινδών κ.λπ.
Η θεμελιώδης αρχή του αγωνιστικού ταξικού κινήματος όπως εκφράζεται από την ΠΕΝΕΝ για «ίση αμοιβή και εργασία» ανεξάρτητα από φυλή, χρώμα, θρησκεία, αποτελεί για το διεθνές και ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο το κόκκινο πανί!
Για να εξαπατήσουν την κοινή γνώμη ισχυρίζονται και επικαλούνται με ψευδή τρόπο την Διεθνή Ναυτική Σύμβαση η οποία όμως, αντίθετα με τις αυθαίρετες ερμηνείες, το πεδίο εφαρμογής της είναι να θεσπίσει τα κατώτερα επίπεδα των όρων εργασίας και αμοιβής, κυρίως για τους ναυτικούς των τρίτων χωρών, ενώ από την άλλη με απόλυτη σαφήνεια τονίζεται ότι οι Συμβάσεις που περιλαμβάνουν καλύτερους όρους αμοιβής και εργασίας στις διάφορες ναυτιλιακές χώρες διατηρούνται σε απόλυτη ισχύ και εφαρμογή!!
Αυτός ήταν και ο λόγος που οι προηγούμενες κυβερνήσεις ΝΔ – ΠΑΣΟΚ αλλά και η τωρινή ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ δεν τόλμησαν να προβούν σε οποιαδήποτε τροποποίηση της Διεθνούς Σύμβασης επειδή αυτή έχει αυξημένη τυπική ισχύ!
Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για την Σύμβαση της Διεθνούς Οργάνωσης Μεταφορών (ITF) της οποία το πεδίο εφαρμογής είναι τα πλοία των σημαιών ευκολίας και αυτή θεσπίζει και κατοχυρώνει τα μίνιμουμ για τους Ναυτικούς που εργάζονται σε αυτά, χωρίς να θίγει ή να αμφισβητεί με οποιοδήποτε τρόπο τις εθνικές και κλαδικές συμβάσεις των Ναυτικών στις παραδοσιακές ναυτιλιακές χώρες!!
Κατά συνέπεια η επίκληση και η αναπτυσσόμενη παραφιλολογία περί Διεθνούς Σύμβασης και σύμβασης της ITF από την πλευρά της εφοπλιστικής προπαγάνδας, αλλά και αυτών που έχουν εξελιχθεί σε βαποράκια της εφοπλιστικής παραπληροφόρησης, είναι τελείως αβάσιμη και δεν έχει την παραμικρή υπόσταση!
Έχει όμως ενδιαφέρον να δούμε τι προβλέπει το πλαίσιο της Σύμβασης της ITF για να βγάλουν τα συμπεράσματα όσοι κόπτονται και εκφράζουν άμεσα και έμμεσα προτροπή στην ΠΕΝΕΝ να αποδεχτεί για τους έλληνες Ναυτικούς αυτήν την Σύμβαση, χωρίς να γνωρίζουν στο ελάχιστο τους όρους της, και βέβαια φέρονται να αγνοούν παντελώς ότι αυτή έχει εφαρμογή μόνο στους Ναυτικούς των τρίτων χωρών και η οποία στην ουσία αποδέχεται την ρατσιστική αρχή της διάκρισης ανάμεσα στους Ναυτικούς σύμφωνα με την χώρα προέλευσης και έτσι θεσμοθετήθηκε η μαζική πρόσληψη χαμηλόμισθων αλλοδαπών ναυτικών οι οποίοι επί δεκαετίες έγιναν και εξακολουθούν να είναι αντικείμενο άγριας εκμετάλλευσης από το διεθνές εφοπλιστικό κεφάλαιο.
Οι διακρατικές Συμβάσεις σε συνδυασμό με την σύμβαση της ΔΟΜ (ITF) ήταν και η αιτία που το διεθνές εφοπλιστικό κεφάλαιο οδήγησε σε βίαιη απομάκρυνση τους ναυτικούς των παραδοσιακών χωρών όπως Αγγλία, Νορβηγία, Ελλάδα κ.λπ.
Η σύμβαση αυτή, όπως ισχύει σήμερα, προβλέπει τους εξής βασικούς μισθούς με βάση την ειδικότητα του Ναύτη:
Βασικός μισθός 608 ευρώ ο Ναύτης, ενώ για τον νεοεισερχόμενο στο ναυτικό επάγγελμα (είναι οι νέοι για τους οποίους διαφημίζουν οι εφοπλιστές ότι νοιάζονται να έρθουν στο ναυτικό επάγγελμα…..) ναυτόπαιδες κλπ 452 ευρώ.
Ο μισθός αυτός είναι για 8ωρη εργασία, 7 ημέρες την εβδομάδα, 30 μέρες τον μήνα! Για να φθάσει ο Ναύτης τον μισθό του 1400 ευρώ πρέπει επιπλέον να εργάζονται 4 ώρες υπερωρία την ημέρα, ακόμη και τις αργίες (στην πραγματικότητα δουλεύουν πολύ περισσότερο από τα προβλεπόμενα στην ΣΣΕ ενώ ένα μέρος του μισθού αυτών των ναυτικών πηγαίνει στα παραμεσιτικά και δουλεμπορικά κυκλώματα που λυμαίνονται το δικαίωμα εργασίας των αλλοδαπών ναυτικών). Επίσης στον μισθό αυτόν περιλαμβάνεται το σύνολο των έξτρα εργασιών, οι προβλεπόμενες άδειες, τα δώρα, τα επιδόματα και οι λοιπές αποδοχές.
Στην πραγματικότητα οι ώρες εργασίας πάγιες και υπερωριακές που δουλεύει αυτός ο ναυτικός είναι κατά μέσο όρο 13 με 14 ώρες την ημέρα που αγγίζουν και ξεπερνούν τις 400 ώρες μηνιαίως!!!
Οι ναυτικοί αυτοί εργάζονται σε συνθήκες μαύρης ανασφάλιστης εργασίας, χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα, χωρίς συνδικαλιστική εκπροσώπηση ενώ οι έλεγχοι για την εφαρμογή των παραπάνω εργασιακών σχέσεων είναι ανεπαρκείς έως και ανύπαρκτοι για τους έχοντες γνώση για αυτά τα πλοία.
Η σύγκριση που επιχειρούν (διάφοροι καλοθελητές για να τροφοδοτήσουν την εφοπλιστική προπαγάνδα) του ναυτικού επαγγέλματος, των συνθηκών δουλειάς, διαβίωσης αλλά και της επικινδυνότητας του επαγγέλματος απαγορεύει οποιαδήποτε σύγκριση με οποιοδήποτε επάγγελμα στον χερσαίο χώρο και οι υπεραπλουστεύσεις του είδους να συγκριθεί η άσκηση του ναυτικού επαγγέλματος με το αντίστοιχο του σερβιτόρου, του εμποροϋπαλλήλου και άλλα τέτοια είναι προφανές ότι δεν είναι μόνο άτοπη και ατυχής αλλά και παράλογη από κάθε πλευρά και άποψη. Σημειώνουμε ότι ο Ναυτικός είναι 24 ώρες το 24ωρο στο πλοίο, ταξιδεύει για μεγάλα χρονικά διαστήματα στο πέλαγος, είναι τελείως αποκομμένος για 7-8 μήνες τον χρόνο από την οικογένειά του, το κοινωνικό και φιλικό του περιβάλλον.
Επίσης ο παραπάνω μισθός είναι σύμφωνα με την σύμβαση της ΔΟΜ 7-8 μήνες τον χρόνο ενώ η αντίστοιχη χρονική διάρκεια των Συμβάσεων στην ελληνική ναυτιλία είναι 6-7 μήνες τον χρόνο.
Εκείνο που σκόπιμα παρακάμπτουν τα παπαγαλάκια της εφοπλιστικής προπαγάνδας είναι το γεγονός ότι το επίπεδο των αναγκών στην χώρα μας (ακόμη και στην Ελλάδα της κρίσης) διαφέρει παρασάγγας από αυτό των χωρών όπως είναι οι Ινδίες, το Πακιστάν, η Ουκρανία ή και οι Βαλκανικές χώρες.
Η προσπάθεια να συμπιεστούν οι μισθοί και τα δικαιώματα των Ναυτεργατών με όρους ισοπέδωσης προς τα κάτω και να εναρμονιστούν με αυτά χωρών του τρίτου κόσμου οδηγεί σε επιστροφή στην εποχή της γαλέρας, στον εργασιακό μεσαίωνα.
Φαίνεται διάφοροι εντολοδόχοι του εφοπλιστικού κεφαλαίου εκεί στοχεύουν μιλώντας για την ανάγκη να ξεπεράσουμε τις ιδεοληψίες με τις ΣΣΕ και τα απαρχαιωμένα δικαιώματα των Ναυτεργατών και των εργαζομένων και όπως μας καλούν να βάλουμε πλάτη στην «πατριωτική» πρωτοβουλία του εφοπλισμού, της κυβέρνησης και των συστημικών πολιτικών δυνάμεων για την μαζική επαναφορά στα πλοία των ελλήνων!!!
Παρά την λυσσαλέα επίθεση, τους δημόσιους πολιτικού χαρακτήρα προπηλακισμούς, παρά τις ύβρεις, τις πρωτοφανείς απειλές και εκβιασμούς που δεχόμαστε για μεγάλο χρονικό διάστημα δηλώνουμε ότι δεν θα κάνουμε ούτε μισό βήμα πίσω. Όχι μόνο στην αδιαπραγμάτευτη θέση αρχών και αξιών που αφορά την περιφρούρηση του θεσμού της ΣΣΕ αλλά στο επίκεντρο μας ήταν και θα είναι η θέση μας για κατάργηση της θεσμοθετημένης ασυδοσίας του εφοπλιστικού κεφαλαίου όπως κατοχυρώνεται με το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της ποντοπόρου, της κρουαζιερόπλοιας ναυτιλίας αλλά και της Ακτοπλοΐας.
Ο λαλίστατος κ. Βενιάμης με περίσσια θρασύτητα αλλά και υποκρισία μας προκάλεσε να αποκαλύψουμε ποιες είναι επιτέλους οι φοροαπαλλαγές για τις οποίες αναφερόμαστε. Προφανώς δεν διαβάζει και δεν ενημερώνεται ……
Μόνο στην διάρκεια του 2015-2016 υπήρξε η μεγαλύτερη καμπάνια στην ιστορία της ναυτιλίας που αναδείξαμε τα προνόμια του εφοπλιστικού κεφαλαίου πάνω στα οποία οικοδομήθηκε, αναπτύχθηκε και γιγαντώθηκε η ελληνική ναυτιλία.
Όμως και με αυτήν την ευκαιρία θέλουμε επιγραμματικά να αναφέρουμε τα σημαντικότερα από αυτά (αναλυτικά θα τα παρουσιάσουμε στην ημερίδα της ΠΕΝΕΝ).
ΟΙ ΣΚΑΝΔΑΛΩΔΕΙΣ ΦΟΡΟΑΠΑΛΛΑΓΕΣ ΤΩΝ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ
Ατέλειωτος ο κατάλογος……..
1. Απαλλάσσονται από οποιοδήποτε φόρο εισοδήματος τα κέρδη που προκύπτουν από την εκμετάλλευση πλοίων.
2. Απαλλάσσεται από κάθε φορολογία η υπεραξία που μπορεί να πραγματοποιηθεί είτε από την πώληση κάποιου πλοίου είτε από την είσπραξη ασφαλιστικής αποζημίωσης είτε από άλλη αιτία.
3. Απαλλάσσεται από το φόρο εισοδήματος το ποσό των καθαρών κερδών ή μερισμάτων κάθε ημεδαπής ή αλλοδαπής εταιρείας που εκτός από την εκμετάλλευση πλοίων έχει και άλλες εκμεταλλεύσεις. Το απαλλασσόμενο ποσό είναι ίσο προς τη σχέση που υπάρχει μεταξύ των ακαθάριστων εσόδων του πλοίου και των συνολικών ακαθάριστων εσόδων της εταιρείας.
4. Απαλλάσσονται από το φόρο πλοία α΄ κατηγορίας, ναυπηγούμενα στην Ελλάδα.
5. Απαλλάσσονται από το φόρο πλοία α΄ κατηγορίας που υφίστανται επισκευές και οι δαπάνες για αυτές καλύπτονται με εισαγωγή συναλλάγματος. Η απαλλαγή δε μπορεί να υπερβεί το 50% της δαπάνης.
6. Μείωση του φόρου κατά 50% σε πλοία β΄ κατηγορίας.
7. Μείωση του φόρου κατά 60% σε επιβατηγά πλοία, μηχανοκίνητα και ιστιοφόρα, ανεξαρτήτου υλικού αυτών.
8. Απαλλάσσονται από το φόρο πλοία β΄κατηγορίας καθώς και φορτηγά ηλικίας μικρότερης των 10 ετών.
9. Απαλλάσσονται από το φόρο φορτηγά πλοία της παραπάνω κατηγορίας, εφόσον έχουν ηλικία μικρότερη των 30 ετών.
10. Απαλλάσσονται από το φόρο πλοία β΄ κατηγορίας που ναυπηγήθηκαν στην Ελλάδα.
11. Απαλλάσσεται από κάθε φόρο, τέλος ή εισφορά ή κρατήσεις υπέρ του Δημοσίου ή κάποιου τρίτου το εισόδημα που αποκτάται από γραφεία ή υποκαταστήματα αλλοδαπών ναυτιλιακών επιχειρήσεων που εγκαθίστανται στην Ελλάδα. Επίσης απαλλάσσεται από το φόρο κύκλου εργασιών και τελών χαρτοσήμου και κάθε κράτησης ή τέλους υπέρ τρίτου, πλην των ανταποδοτικών, των συμβάσεων, των εισπράξεων και πληρωμών και γενικά οποιωνδήποτε πράξεων που διενεργούνται από τα γραφεία ή υποκαταστήματα ή για λογαριασμό των αντιπροσωπευόμενων επιχειρήσεων κατά την άσκηση των εργασιών ή την παροχή υπηρεσιών.
12. Απαλλάσσεται από κάθε φόρο, τέλος, εισφορά ή κράτηση το εισόδημα που δημιουργείται από την εκμετάλλευση πλοίου στο εξωτερικό. Την απαλλαγή αυτή απολαμβάνουν οι μέτοχοι ή οι εταίροι των εταιρειών.
13. Απαλλάσσονται από κάθε τέλος, τα έγγραφα που συντάσσονται για την εφαρμογή του Ν. 27/1975.
14. Απαλλάσσεται από κάθε φόρο, τέλος ή εισφορά το εισόδημα που αποκτάται από εταιρείες χαρτοφυλακίου που κατέχουν αποκλειστικά μετοχές εταιρειών πλοιοκτητριών που βρίσκονται υπό ελληνική σημαία.
15. Απαλλάσσονται από κάθε τέλος ή άλλη επιβάρυνση υπέρ του Δημοσίου ή τρίτων η διανομή κερδών και το καθαρό προϊόν της εκκαθαρίσεως αυτής, η ανάληψη κεφαλαίου και οι σχετικές εξοφλητικές αποδείξεις, οι εγγραφές στα βιβλία της εταιρείας και τα δικαιολογητικά καθώς και άλλα έγγραφα που αφορούν πράξεις που ενεργεί η εταιρεία στο εξωτερικό και έρχονται στην Ελλάδα, οι καταθέσεις και τα δάνεια των μετόχων, η κεφαλαιοποίηση των κερδών και η μη ανάληψη των κερδών από τους μετόχους.
16. Απαλλάσσονται από το φόρο κληρονομιάς πλοία χωρητικότητας άνω των 1.500 κόρων, μερίδια πλοίων, μετοχές ημεδαπών ή αλλοδαπών εταιρειών που είναι πλοιοκτήτριες τέτοιων πλοίων.
17. Απαλλάσσεται από το φόρο μεταβίβασης η εκποίηση: α) των επιβατηγών πλοίων, β) των πλοίων που είναι άνω των 500 και μέχρι 3.000 κόρων και τα οποία προχωρούν σε εκποίηση ολόκληρου του πλοίου ή μεριδίων του.
18. Απαλλάσσονται από το φόρο μεταβίβασης τα πάσης φύσεως τέλη, πλην τελών χαρτοσήμου ή δικαιώματα υπέρ τρίτων, η εκποίηση ολόκληρου του πλοίου ή μεριδίων του.
19. Απαλλάσσονται από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης τα ενεργειακά προϊόντα τα οποία παραλαμβάνονται για να χρησιμοποιηθούν ως καύσιμα για τη ναυσιπλοΐα στα ύδατα της Ευρωπαϊκής Ένωσης συμπεριλαμβανομένης και της επαγγελματικής αλιείας.
20. Απαλλάσσονται από φόρο, τέλη χαρτοσήμου και από κάθε άλλη επιβάρυνση οι τόκοι, οι προμήθειες και οι εργασίες σε συνάλλαγμα ναυτιλιακών τραπεζών. Επίσης, από τους παραπάνω φόρους απαλλάσσονται τα ναυτιλιακά ομολογιακά δάνεια.
21. Απαλλάσσονται από το φόρο μεταβίβασης, τα πάσης φύσεως τέλη, πλην τελών χαρτοσήμου ή δικαιώματα υπέρ τρίτων, η εκποίηση ολόκληρου του πλοίου ή μεριδίων του.
22. Απαλλάσσονται από το φόρο κληρονομιάς τα πλοία χωρητικότητας άνω των 1.500 κόρων, μερίδια πλοίων, μετοχές ημεδαπών ή αλλοδαπών εταιρειών που είναι πλοιοκτήτριες τέτοιων πλοίων.
23. Απαλλάσσονται από τα τέλη χαρτοσήμου και από κάθε τέλος, κράτηση και εισφορά, δικαίωμα ή παράβολο ή άλλη επιβάρυνση υπέρ του Δημοσίου ή τρίτου όλες οι δικαιοπραξίες και διενεργούμενες πράξεις, που αφορούν τη χρηματοδότηση ναυτιλιακών και ναυπηγικών επιχειρήσεων. Την παραπάνω απαλλαγή έχουν και η εγγραφή, η εξάλειψη υποθήκης πλοίων ή ακινήτων κ.λπ. των παραπάνω επιχειρήσεων.
24. Απαλλάσσονται από το ΦΠΑ οι παραδόσεις και εισαγωγές πλοίων ή άλλων πλωτών μέσων για εμπορική ή άλλη εκμετάλλευση με εξαίρεση τα σκάφη ιδιωτικής χρήσης που προορίζονται για αναψυχή ή αθλητισμό, καθώς και οι παραδόσεις και εισαγωγές υλικών και εφοδίων καθώς και των σχετικών υπηρεσιών για την εξυπηρέτηση των ανωτέρω πλοίων.
Επιπλέον όλων των παραπάνω εκείνο που βγάζει το μάτι και προκαλεί το δημόσιο και κοινωνικό αίσθημα είναι ότι οι εφοπλιστές απαλλάσσονται του ΦΠΑ των αγορών στην Ελλάδα προϊόντων που προορίζονται για τις τροφοδοσίες των ποίων τους. Είναι γνωστό στην Ακτή Μιαούλη ότι ακόμη και τα πάγια έξοδα για γραφικά, χαρτικά φορτώνονται στα έξοδα των πλοίων. Απαλλάσσονται ακόμη και από τους ειδικούς φόρους κατανάλωσης άκουσον – άκουσον στα ποτά, τα ουίσκι και τα πούρα…..
Τα παραπάνω στοιχεία προέρχονται από τα στοιχεία του προϋπολογισμού όπως αυτά κατατέθηκαν στην Βουλή.
Με λίγα λόγια οι εφοπλιστές απαλλάσσονται από οποιοδήποτε φόρο εισοδήματος, από κάθε φορολογία ή υπεραξία που μπορεί να πραγματοποιηθεί είτε από πώληση πλοίου είτε από την είσπραξη ασφαλιστικής αποζημίωσης είτε από άλλη αιτία, από το φόρο εισοδήματος (των καθαρών κερδών) ή μερισμάτων κάθε ημεδαπής ή αλλοδαπής εταιρείας, που εκτός από τα πλοία έχει και άλλες εκμεταλλεύσεις, από το φόρο κληρονομιάς και μεταβίβασης πλοίων.
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΠΕΝΕΝ ΣΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑΣ
Ισχυρίζεται η ΕΕΕ και τα γνωστά παπαγαλάκια της σε ΜΜΕ ότι αγνοούμε την γνώμη και την θέληση των νέων ανθρώπων για δουλειά!
Απάντηση: Είμαστε το μόνο Σωματείο που στην διάρκεια 2015-2016 έκανε 32 συσκέψεις ανέργων Ναυτικών. Σε πολλές από αυτές συμμετείχαν νέοι που έχουν αποκτήσει ναυτικό φυλλάδιο και άλλοι που ενδιαφέρονταν για την άσκηση του ναυτικού επαγγέλματος χωρίς ναυτικό φυλλάδιο. Στις συσκέψεις αυτές συνολικά πήραν μέρος πάνω από 2.000 άτομα. Στην ανάλυση των προτάσεων και των επιδιώξεων εφοπλισμού – κυβέρνησης για το μοντέλο των εργασιακών σχέσεων και των μισθών που προτείνονται δεν υπήρξε έστω και μια θετική μεμονωμένη άποψη που να έχει έως τώρα καταγραφεί στα πρακτικά της ΠΕΝΕΝ!!
Ισχυρίζεται ο Πρόεδρος και η ΕΕΕ ότι σήμερα στην ποντοπόρο ναυτιλία δεν υπάρχει ούτε ένας έλληνας Ναύτης ή Λοστρόμος και ότι επανειλημμένα ζητάει σχετικά στοιχεία χωρίς να του δίνουμε απάντηση.
Απάντηση: Αυτός ήταν ανάμεσα στους λόγους που καθυστερήσαμε την απάντηση μας (την ίδια μέρα δόθηκε δήλωση του Προέδρου μας μέσω του ΑΠΕ) και η οποία εξαφανίστηκε από την συντριπτική πλειοψηφία των ΜΜΕ τα οποία επέλεξαν να προβάλουν τον γνωστό μονόλογο του εκπροσώπου του εφοπλιστικού κεφαλαίου.
Την απάντηση θα μπορούσε το ίδιο έγκυρα να την αναζητήσει και ο ίδιος από τις ναυτιλιακές εταιρίες, δηλαδή ο Πρόεδρος της ΕΕΕ. Πιάνεται όμως αδιάβαστος, ανενημέρωτος ή με την απώλεια της ψυχραιμίας του ψευδολογεί σκόπιμα και ασύστολα. Δυστυχώς στην στατιστική υπηρεσία αλλά και στα στοιχεία που αυτή καταγράφει δεν φαίνονται επακριβώς οι απασχολούμενοι έλληνες Ναύτες – Λοστρόμοι – Αντλιωροί κ.λπ. Όμως βρήκαμε τρόπο με υψηλό βαθμό αξιοπιστίας για να αποκρούσουμε την απαξιωτική αναφορά του για μηδενική απασχόληση του κλάδου στα ποντοπόρα πλοία.
Τα στοιχεία λοιπόν που έχουμε στα χέρια μας για το 2016 μας δείχνουν ότι στα ποντοπόρα πλοία υπήρξαν 270 ναυτολογήσεις Λοστρόμων, 197 Ναυτών, 27 Ναυτόπαιδων και 67 Αντλιωρών που προέρχονται από το πλήρωμα καταστρώματος. Ο συνολικός αυτός αριθμός αντιστοιχεί σε πάνω από 10% των απασχολούμενων Ναυτικών ως θέσεις εργασίας στην ποντοπόρο ναυτιλία. Στους ανωτέρω δεν περιλαμβάνονται Ναύτες και Λοστρόμοι που ταξιδεύουν ως συνεργεία συντήρησης των πλοίων και οι οποίοι ξεπερνούν τα 250 έως 300 άτομα σε ετήσια βάση. Υπολογίζεται ότι ο αριθμός ελλήνων Ναυτικών στην ποντοπόρο ναυτιλία στα υπό ελληνική σημαία πλοία ανέρχονται σε 4.600 έως 4.800.
Μπορεί ο κ. Βενιάμης να έχει επιλέξει και να έχει εξοστρακίσει το σύνολο των πληρωμάτων από τα πλοία της εταιρείας του, όμως η πραγματικότητα είναι ότι ακόμη διατηρείται ένας σημαντικός και αξιόλογος αριθμός Ναυτικών του κλάδου μας στην ποντοπόρο ναυτιλία.
Έχει όμως σημασία να αποκαλύψουμε και να ξεσκεπάσουμε την υποκρισία και τον φαρισαϊσμό του εφοπλισμού για τα παρακάτω στοιχεία
Ο αριθμός του ελληνικού και ελληνόκτητου στόλου ανέρχεται περίπου σε 5.370 πλοία.
Σε αυτά απασχολούνται περίπου 5.500 έλληνες Ναυτικοί!!! Δηλαδή αντιστοιχεί ένας έλληνας ναυτικός ανά ελληνόκτητο πλοίο, αυτή είναι η συνεισφορά των εφοπλιστών στην στελέχωση, την επάνδρωση και την απασχόληση ελλήνων ναυτικών!!
Από αυτό προκύπτει ότι είναι μηδενική σχεδόν η σχέση και ο δεσμός του εφοπλισμού με την χώρα, την οικονομία και την κοινωνία!!!
Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο για τον κ. Βενιάμη ο οποίος καταλογίζει όλα τα δεινά της ναυτιλίας στον πρόεδρο της ΠΕΝΕΝ είναι το παρακάτω:
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία προκύπτει ότι φέρεται ως πλοιοκτήτης ή συμπλοιοκτήτης δύο ναυτιλιακών εταιριών, της GOLDEN UNION ENTERPRISES και της GOLDEN UNION SHIPPING. Οι δύο εταιρίες έχουν σύνολο 37 πλοία, από αυτά καταχωρημένα στην ελληνική σημαία μόνο τα 6!!!
Επίσης οι έτεροι θιασώτες της «μαζικής» επιστροφής των ελλήνων στην ναυτιλία και τα πλοία:
Ο κ. Παναγιώτης Τσάκος, έχει υπό τα συμφέροντά του 80 πλοία από τα οποία μόνο τα 25 στην ελληνική σημαία!!!
Ο κ. Πάνος Λασκαρίδης, ηγετικό στέλεχος της ΕΕΕ και του εφοπλισμού, έχει 39 πλοία από τα οποία κανένα στην ελληνική σημαία!!!
Μπορούν οι ανωτέρω να μας απαντήσουν γιατί έχουν τα πλοία τους σε ξένες «πειρατικές» σημαίες ευκαιρίας, μπορούν να απαντήσουν πόσους έλληνες απασχολούν σε αυτά, μήπως ο Νταλακογεώργος φταίει για την επιλογή τους να διατηρούν ένα ελάχιστο αριθμό πλοίων στην ελληνική σημαία και την συντριπτική πλειοψηφία στα ευκαιριακά νηολόγια;
Αναλυτική κατάσταση αλλά και την απάντηση την έχουμε και θα την δημοσιοποιήσουμε στην ημερίδα της ΠΕΝΕΝ.
Αφήσαμε για το τέλος την αναφορά του Προέδρου της ΕΕΕ σχετικά με την προσωπική επίθεσή του στον Πρόεδρο της ΠΕΝΕΝ.
Σημειώσαμε ότι στην 15λεπτη κακοστημένη και επαναλαμβανόμενη εκπομπή των Βερύκιου – Λάμπρου 15 φορές αναφέρθηκε, κατηγόρησε και κατήγγειλε επί παντός επιστητού τον Πρόεδρό μας Αντώνη Νταλακογεώργο.
Ο στόχος αυτής της επίθεσης είναι σαφής, διακριτός και γίνεται απόλυτα κατανοητός πού αποσκοπεί, οι εργαζόμενοι, ο Ναυτεργατικός και γενικότερα ο κόσμος της εργασίας της χώρας μας ξέρουν, γνωρίζουν τον αδιάκοπο αγώνα της ΠΕΝΕΝ και των στελεχών της τόσο στο Ναυτεργατικό όσο και ευρύτερα στο εργατικό κίνημα.
Οι επιθέσεις αυτές δεν θα κλονίσουν στο ελάχιστο την πεποίθηση μας και την πίστη μας στις αρχές και στις αξίες του ταξικού αγωνιστικού κινήματος που υπερασπιζόμαστε τόσο απέναντι στους ταξικούς αντιπάλους μας όσο και στο πολιτικό και συνδικαλιστικό κατεστημένο που είναι ταγμένο να υπηρετεί το μεγάλο κεφάλαιο, την ανταγωνιστικότητά του και τα συμφέροντά του.
Ο κ. Βενιάμης ξεπερνώντας τα εσκαμμένα, έμμεσα πλην σαφώς παρεμβαίνει στα εσωτερικά του συνδικαλιστικού κινήματος και αξιώνει να έχει λόγο σε αυτά, ζητώντας να έχει γνώμη και άποψη για την θαλάσσια υπηρεσία που πρέπει να έχει κάποιος για να είναι Πρόεδρος και συνδικαλιστικός εκπρόσωπος των Ναυτικών. Προφανώς ο έκδηλος κατά τα άλλα θυμός τον εκτροχίασε γιατί στην ΠΕΝΕΝ δεν υπάρχουν άνθρωποι που θα ανταποκριθούν στην έκκλησή του αυτή….
Εξάλλου όπως λέει και ισχυρίζεται και ο ίδιος, τα υπόλοιπα Σωματεία και η ΠΝΟ δεν συμμερίζονται τις εξαλλοσύνες και την ακραία τακτική του Νταλακογεώργου. Εκεί ίσως βρει ευήκοα ώτα…..
Κατά τα λοιπά αυτό που σχεδίασε, οργάνωσε και βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη το μεγάλο εφοπλιστικό κεφάλαιο με την επίθεση ενάντια στην ΠΕΝΕΝ αλλά και την φίμωση της θέσης μας που επέβαλε στα ΜΜΕ δεν πρόκειται να έχει την παραμικρή κοινωνική και λαϊκή απήχηση και πολύ περισσότερο δεν θα βρει απήχηση και ανταπόκριση στους νέους ανθρώπους, αφού το προσκλητήριο για την απασχόληση στα ελληνικά και ελληνόκτητα πλοία θέτει ως απαράβατο όρο την κατάργηση των δικαιωμάτων και των εργασιακών κατακτήσεων των Ναυτεργατών.
Η κυβέρνηση αντί να συναινεί, να συμπορεύεται και να στρατεύεται μαζί με το εφοπλιστικό κεφάλαιο στις τυχοδιωκτικές του επιδιώξεις και αξιώσεις, καλά θα κάνει να αποδεχτεί την πάγια θέση του συνδικαλιστικού κινήματος για την κατάργηση των εγκριτικών πράξεων, την επάνδρωση των πλοίων με ελληνικά πληρώματα, με ισχύ και εφαρμογή των ΣΣΕ και των θεσπισμένων δικαιωμάτων των Ναυτεργατών και ταυτόχρονα να κατοχυρώσει τα δικαιώματα (ίση αμοιβή για ίση εργασία) για όλους τους Ναυτικούς, ανεξάρτητα από χώρα προέλευσης, χρώμα, φυλή, θρησκεία κ.λπ.
Η ΠΕΝΕΝ θα συνεχίσει, θα εντείνει και θα κλιμακώσει την δράση και τον αγώνα σε αυτήν την κατεύθυνση έχοντας την ολόθερμη στήριξη του κλάδου και της συντριπτικής πλειοψηφίας του Ναυτεργατικού μας κόσμου.
Στα πλαίσια αυτά στις 4/3/2017 διοργανώνει ημερίδα στην ατζέντα της οποίας θα είναι το θεσμικό πλαίσιο της ναυτιλίας και η ανάληψη δράσεων για την κατάργησή του!
Προσκαλεσμένος είναι και ο Πρόεδρος της ΕΕΕ, που παρά την οργή και αγανάκτηση του συνόλου των Ναυτεργατών για την ανεπίτρεπτη και διαλυτική στρατηγική τους, τους δίνουμε βήμα να εκφράσουν τις θέσεις τους σε αντίθεση με τον αποκλεισμό που έχει επιβάλει το εφοπλιστικό κατεστημένο στην φωνή, στις θέσεις και στους αγώνες της ΠΕΝΕΝ μέσα από τα ελεγχόμενα ΜΜΕ.
Για την Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Νταλακογεώργος Αντώνης Κροκίδης Νικόλαος