ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

«Πόλεμος» ευκαιριών στην αγορά πλοίων

«Πόλεμος» ευκαιριών βρίσκεται σε εξέλιξη στην αγορά πλοίων από δεύτερο χέρι, ιδιαίτερα στον τομέα των πλοίων ξηρού φορτίου- χύδην (bulk carriers).

Το τελευταίο διάστημα το ενδιαφέρον, που εκδηλώνεται για αγορές bulk carriers, έχει αναθερμάνει τις αξίες των πλοίων αλλά όχι σε υψηλά επίπεδα και αυτό διότι οι υποψήφιοι αγοραστές δεν «χτυπιούνται» σε επίπεδο τιμών αλλά αναζητούν τις ευκαιρίες.

Ωστόσο, εάν τον επόμενο μήνα υπάρξει μια απότομη αύξηση των ναύλων θεωρείται πολύ πιθανό να αρχίσουν να παίρνουν «φωτιά» οι τιμές στην αγορά από δεύτερο χέρι.

Πάντως, ακόμα και την τελευταία εβδομάδα υπήρξαν σημαντικές ευκαιρίες και οι Έλληνες φαίνεται ότι έσπευσαν να τις αξιοποιήσουν.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η μεταπώληση πλοίου, που κατασκευάζεται σε ναυπηγεία της Κίνας με τα στοιχεία «YANGZHOU DAYANG DY161».
Το πλοίο χωρητικότητας 63.500 τόνων, που θα παραδοθεί εντός του 2017 αγοράστηκε, σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny, από Έλληνες αντί 18,5 εκατομμυρίων δολαρίων.
Πρόκειται για μια καλή τιμή καθώς σε αυτή τη κατηγορία μεγέθους πλοίων (supramax), περίπου 62.000 κιλών τόνων, οι μεταπωλήσεις γίνονται, σύμφωνα με στοιχεία, που δημοσιεύει στην εβδομαδιαία επισκόπησή της η εταιρεία χρηματοοικονομικών συμβούλων Capital Link, περίπου στα 23,5 εκατομμύρια δολάρια.
Πριν σχεδόν ένα μήνα οι μεταπωλήσεις αυτών των πλοίων κυμαίνονταν στα 22 εκατομμύρια δολάρια. Σε κάθε περίπτωση η τιμή, που αγοράστηκε το συγκεκριμένο πλοίο μπορεί να χαρακτηριστεί ως σημαντική ευκαιρία.

Το ίδιο ισχύει και για δύο άλλα πλοία, που σύμφωνα με την Golden Destiny αγοράστηκαν από Έλληνες αντί 19,25 εκατομμυρίων δολαρίων. Πρόκειται για τα:
• JS POMEROL, χωρητικότητας 58.018 τόνων, κατασκευής 2011, στη Κίνα. Και
• JS BANDOL, χωρητικότητας 57.970 τόνων, κατασκευής 2010, στη Κίνα
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Capital Link τα πλοία αυτού του μεγέθους (58.000 τόνοι), πενταετίας πωλούνται περίπου 14,5 εκατομμύρια δολάρια το ένα. Κατά συνέπεια η αγορά με ένα ποσό, που κατά μέσο όρο ανερχόταν στα 9,6 εκατομμύρια δολάρια αποτελούσε μια σημαντική «πρόκληση» για τους αγοραστές.

Άλλα πλοία, που αγοράστηκαν από Έλληνες, σύμφωνα με τα στοιχεία της Golden Destiny είναι τα εξής:
• «BEAUFIKS», χωρητικότητας 180.310 τόνων, κατασκευής 2004, στην Ιαπωνία. Αγοράστηκε έναντι άγνωστης τιμής.
• «ANTIPAROS», χωρητικότητας 81.640 τόνων, κατασκευής 2013. Αγοράστηκε αντί 18,4 εκατομμυρίων δολαρίων.
• «KARAWEIK», χωρητικότητας 54.170 τόνων, κατασκευής 2006, στην Ιαπωνία. Αγοράστηκε αντί 8,2 εκατομμυρίων δολαρίων.

Στα δεξαμενόπλοια

Στο τομέα των δεξαμενόπλοιων η κατάσταση δεν έχει αξιόλογες μεταβολές, πέρα από μια βελτίωση της δραστηριότητας των «μεσαίου» μεγέθους τάνκερ μεταφοράς προϊόντων.

Ωστόσο, από ελληνικής πλευράς μεγάλο ενδιαφέρον καταγράφεται για σύγχρονα δεξαμενόπλοια. Έτσι, σύμφωνα με στοιχεία της Golden Destiny αγοράστηκαν από Έλληνες τα εξής πλοία:
«CRUDE MED» και «CRUDE PROGRESS», χωρητικότητας 308.000 τόνων, στη Κορέα, με παράδοση εντός του 2017 (το πρώτο έχει ήδη παραδοθεί). Αγοράστηκαν enbloc αντί 81 εκατομμυρίου δολαρίων το καθένα.

Επίσης, μεταπώληση στο ναυπηγείο ήταν και το πλοίο με στοιχεία «HYUNDAI SAMHO S771», χωρητικότητας 300.000 τόνων, παράδοσης 2017, στη Κορέα, το οποίο αγοράστηκε αντί 81,5 εκατομμυρίων δολαρίων.
Σε αυτές τις δύο αγοραπωλησίες φαίνεται και η διαφορά στις τιμές καθώς τα δύο πρώτα αν και μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας (308.000 τόνων) πωλήθηκαν φθηνότερα, προφανώς διότι η αγορά έγινε enbloc.

Τέλος, από Έλληνες αγοράστηκαν enbloc αντί 13,5 εκατομμυρίων δολαρίων το καθένα τα δεξαμενόπλοια:
«HIGH ENDURANCE» και «HIGH ENDEAVOUR», χωρητικότητας 46.992 τόνων, κατασκευής 2004, στη Κορέα.
Στη τιμή περιλαμβάνεται και τετραετής χρονοναύλωση για το κάθε πλοίο.

pireas2day.gr