«Πράσινα» πλοία σε δύο χρόνια στην Ελλάδα

gazprom_lng_

Το αφεντικό του ενεργειακού κολοσσού Gazprom αποκάλυψε, από τον Αστέρα Βουλιαγμένης, ποιοι είναι οι στόχοι του, στέλνοντας, παράλληλα, μήνυμα ότι παραμένει ασταμάτητος για την “επέκταση” του προς την Ευρώπη, με βασικό ρόλο την Ελλάδα. Ο Alexey Miller επεσήμανε αποφασιστικά ότι η προτεραιότητα είναι να επεκταθεί στην αγορά της Γηραιάς Ηπείρου και να μεγαλώσει το μερίδιο αγοράς.

Αυτό που έχει, επίσης, στο μυαλό του ο βασιλιάς του φυσικού αερίου, είναι να εισέλθει δυναμικά στην αγορά αερίου κίνησης, να ενισχύσει τις συνεργασίες του με τις αυτοκινητοβιομηχανίες (ειδικά της Γερμανίας) και να “πείσει” τις ναυτιλιακές να χρησιμοποιήσουν υγροποιημένο φυσικό αέριο LNG. Μάλιστα, εκφράστηκε το ενδιαφέρον για επενδύσεις της ρωσικής εταιρείας στους τομείς εφοδιασμού πλοίων, φορτηγών αυτοκινήτων και μικρών σταθμών ηλεκτροπαραγωγής στα νησιά με φυσικό αέριο.

Το υγροποιημένο φυσικό αέριο (ΥΦΑ ή Liquefied Natural Gas – LNG) είναι φυσικό αέριο που ψύχεται σε θερμοκρασία –160ο C, προκειμένου να υγροποιηθεί. Έτσι, διευκολύνεται η μεταφορά του με δεξαμενόπλοια αφού καταλαμβάνει πολύ μικρότερο όγκο για να αποθηκευτεί. Σύμφωνα με τους ειδικούς, ένα βαρέλι LNG αντιστοιχεί σε 600 βαρέλια φυσικού αερίου.

Διαβάστε περισσότερα στο newmoney.gr