ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Προτάσεις για πλοία κλειστού τύπου στον Αργοσαρωνικό

axaios_aigina_peiraias_

Τις προτάσεις του για τον καθορισμό δρομολογίων Επιβατηγών Οχηματαγωγών πλοίων Γραμμής Αργοσαρωνικού παρουσίασε την Τρίτη κατά την συνεδρίαση του ΣΑΣ το Ελληνικό Δίκτυο Μικρών Νησιών. Οι προτάσεις αυτές είχαν κατατεθεί και εγγράφως τη Δευτέρα στον Αρμόδιο Γενικό Γραμματέα και πρόεδρο του ΣΑΣ από Αντιπροσωπεία του ΕΔΜΝ, αποτελούμενη από τον πρόεδρο Ελευθέριο Κεχαγιόγλου και τον Δημοτικό Σύμβουλο Σπετσών Σπύρο Φαρδέλλο.

Στην επιστολή, η οποία περιέχει στοιχεία από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου, αλλά και των προηγούμενων επιστολών και αποτελεσμάτων τους στο θέμα Αργοσαρωνικός, αναφέρεται ανάμεσα στα άλλα:

« Όπως και σεις γνωρίζετε καλά, αναφέρει η επιστολή του ΕΔΜΝ προς το ΣΑΣ, η έλλειψη στη Γραμμή του Αργοσαρωνικού Ε/Γ-Ο/Γ τα τελευταία χρόνια έχει φέρει ολέθρια αποτελέσματα στα νησιά, ιδιαίτερα στην Ύδρα καιΣπέτσες.

Γνωρίζετε άριστα τις δυσκολίες πού αντιμετωπίζει μια μικρονησιωτικη κοινωνία όταν δεν έχει ασφαλές φθηνό και τακτικό πλοίο για τις απρόσκοπτες μεταφορές ανθρώπων και πραγμάτων – Πρώτων Υλών.

Επιτρέψτε μας να σας υπενθυμίσουμε ότι το εισιτήριο Πειραιάς – Ύδρα με επιστροφή ξεπέρασε τα 50 ευρώ, στις δε Σπέτσες ακόμα περισσότερο, τα σκάφη πού εκτελούν τα δρομολόγια αγγίζουν τα 30 έτη, δεν μπορούν αν ανταποκριθούν στις καιρικές εντάσεις της περιοχής και βέβαια δεν επιτρέπεται η μεταφορά πραγμάτων με αυτά.

Από την στιγμή της παύσης της λειτουργίας στην Ύδρα Ε/Γ-Ο/Γ, χάθηκαν για την Ύδρα οι έγκαιρες και φθηνές μεταφορές πρώτων υλών στο νησί, μειώθηκε ο πληθυσμός του νησιού δραματικά, χάθηκαν οι εκδρομείς – γκρουπ και βέβαια, όπως καλά γνωρίζεται παραβιάζονται ζωτικής σημασίας άρθρα της ΕΕ.

Σας παραθέτουμε στοιχεία: Χίλιες περίπου κλίνες, περισσότερες από 1400 καρέκλες σε επισιτιστικά επαγγέλματα εξυπηρετούνται από ασύμφορες μεταφορικές διαδικασίες, ο πληθυσμός της Ύδρας τα τελευταία δέκα χρόνια έχει παρουσιάσει πρωτοφανής για τα ελληνικά δεδομένα πτώση που αγγίζει το 50%,. Ανάλογες απώλειες μετρούν και οι Σπέτσες.

Στοιχεία γνωστά σε εσάς, επισημαίνει το ΕΔΜΝ προς τον Γενικό Γραμματέα Αιγαίου, καθιστώντας τον έτσι υπεύθυνο. Σας παρακαλούμε λοιπόν να εντάξετε στην πρόσκληση για σύναψη Σύμβασης η συμβάσεων Ανάθεσης δημόσιας Υπηρεσίας και εάν δεν ευοδωθεί η διαδικασία αυτή, να εντάξετε στην προκήρυξη μειοδοτικού διαγωνισμού για την εξυπηρέτηση δρομολογιακών Γραμμών με σύναψη σύμβασης ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας τις γραμμές:

1. ΠΕΙΡΑΙΑΣ- ΑΙΓΙΝΑ- ΜΕΘΑΝΑ-ΠΟΡΟΣ-ΥΔΡΑ ΣΠΕΤΣΕΣ

2. ΠΕΙΡΑΙΑΣ –ΣΠΕΤΣΕΣ-ΛΕΩΝΙΔΙΟ – ΚΥΠΑΡΙΣΣΙ-ΓΕΡΑΚΑΣ-ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑ με τα απαιτούμενα χαρακτηριστικά πού ήδη γνωρίζετε και με ελάχιστο τέσσερα δρομολόγια κατά την χειμερινή περίοδο και αύξηση κατά ένα την καλοκαιρινή.

Με τιμή

Για το Ελληνικό Δίκτυο Μικρών Νησιών – Γραμμή Αργοσαρωνικού

Ο Πρόεδρος του ΔΣ Ελευθέριος Σ Κεχαγιόγλου

Σπύρος Φαρδέλλος Δημοτικός Σύμβουλος»

Στο με υπ αριθμό 951 πρωτόκολλο επιστολή του ΕΔΜΝ προς το ΣΑΣ, γίνεται αναφορά σε δρομολογιακές Γραμμές / Απαιτήσεις Γραμμών / απαιτούμενα πλοία και Χαρακτηριστικά, τα παρακάτω:

Α. ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΓΡΑΜΜΗ/ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΓΡΑΜΜΩΝ:

1. ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΑΙΓΙΝΑ- ΜΕΘΑΝΑ – ΠΟΡΟΣ – ΥΔΡΑ- ΣΠΕΤΣΕΣ και Επιστροφή ως ακολούθως: Τέσσερα δρομολόγια την βδομάδα όλο το χρόνο και την περίοδο 16/06 εως 13/09 ένα επιπλέον δρομολόγιο την βδομάδα.

2. ΠΕΙΡΑΙΑΣ –ΣΠΕΤΣΕΣ – ΛΕΩΝΙΔΙΟ – ΚΥΠΑΡΙΣΣΙ – ΓΕΡΑΚΑΣ –ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑ και Επιστροφή ως ακολούθως: δυο δρομολόγια την βδομάδα όλο το χρόνο και την περίοδο 16/06 εως 13/09 ένα επιπλέον δρομολόγιο την βδομάδα.

Β. ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΩΝ ΠΛΟΙΩΝ:

1. ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΑΙΓΙΝΑ- ΜΕΘΑΝΑ – ΠΟΡΟΣ – ΥΔΡΑ- ΣΠΕΤΣΕΣ: Ένα Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο (κλειστού τύπου)

2. ΠΕΙΡΑΙΑΣ –ΣΠΕΤΣΕΣ – ΛΕΩΝΙΔΙΟ – ΚΥΠΑΡΙΣΣΙ – ΓΕΡΑΚΑΣ –ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑ: Ένα Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο (κλειστού τύπου)

Γ. ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ:

1. ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΑΙΓΙΝΑ- ΜΕΘΑΝΑ – ΠΟΡΟΣ – ΥΔΡΑ- ΣΠΕΤΣΕΣ:

Τα πλοία να πληρούν κατ’ελάχιστον τα παρακάτω στοιχεία:

(α). να έχουν μεταφορική ικανότητα τουλάχιστον 200 (χειμώνα) – 400 (θέρους) επιβατών

(β)Να έχουν επιφάνεια για φόρτωση ΙΧ οχημάτων μεγαλύτερη η ιση από 300 τετραγ. μέτρα. Στην επιφάνεια αυτή να είναι δυνατή η φόρτωση Φ/Γ οχημάτων τουλάχιστον 200 τετραγ. Μέτρων.

(γ) Να έχουν ολικό μήκος άνω των 75μετρων

2. ΠΕΙΡΑΙΑΣ –ΣΠΕΤΣΕΣ – ΛΕΩΝΙΔΙΟ – ΚΥΠΑΡΙΣΣΙ – ΓΕΡΑΚΑΣ –ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑ:

(α). Ένα Ε/Γ ή Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο (κλειστού τύπου)

(β). Τα πλοία να έχουν μεταφορική ικανότητα τουλάχιστον 100 ατόμων»

Τα στοιχεία: Α. ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΓΡΑΜΜΗ/ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΓΡΑΜΜΩΝ. Β. ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΩΝ ΠΛΟΙΩΝ. Γ. ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ συλλέχτηκαν από το Ελληνικό Δίκτυο Μικρών Νησιών, είναι συμβατά και γνωστά για την συγκεκριμένη γραμμή από τις Υπηρεσίες του ΥΝΑ και προέρχονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου μετά από την εξέταση του θέματος.

Τις προτάσεις του ΕΔΜΝ σχετικά με τις Γραμμές Αργοσαρωνικού υποστήριξε και ο Δήμαρχος Πόρου Γιάννης Δημητριάδης, παίρνοντας τον λόγο μετά τον Πρόεδρο του ΕΔΜΝ Λευτέρη Κεχαγιόγλου.

Στη συνεδρίαση παραβρέθηκε αντιπροσωπεία βουλευτών νησιωτικών περιοχών, η Περιφερειάρχης Β Αιγαίου, δήμαρχοι νησιών και αντιπροσωπεία από ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ (Τομείς Πειραιά και νήσων, Εσωτερικών και Νησιωτικής Πολιτικής ).

Το ΕΔΜΝ, μετά την δημοσίευση των αποφάσεων της Συγκεκριμένης συνεδρίασης, θα ξανασυνεδριάσει για τις επόμενες ενέργειες του.