ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Πυρά ΝΕL κατά Βαρβιτσιώτη και Βογιατζή

european_express_nel_

Νέες διαστάσεις λαμβάνει η αντιπαράθεση της ΝΕΛ με τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, μετά από τα όσα είπε στη Βουλή τελευταίος για την εταιρεία.

Ο υπουργός ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται η ΝΕΛ να πάρει τη γραμμή που συνδέει τα νησιά του βορείου Αιγαίου με την Καβάλα κι ανέλαβε την πολιτική ευθύνη για αυτή την επιλογή. Επίσης κατηγόρησε τη ΝΕΛ πως του ασκεί νομικούς εκβιασμούς.

Είναι η πρώτη φορά που ο υπουργός παίρνει τόσο ξεκάθαρη θέση και είναι άξιο απορίας γιατί επέλεξε να κάνει αυτή την τοποθέτηση πριν τη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών που θα εξετάσει το αίτημα της ΝΕΛ κι η οποία πρόκειται να γίνει την επόμενη εβδομάδα.

Από τα λεγόμενα του κ. Βαρβιτσιώτη ευθέως προκύπτει πως θεωρεί την εταιρεία αναξιόπιστη, διότι όταν έπαιρνε κρατική επιδότηση, δεν μπορούσε να εκτελέσει τα δρομολόγια της άγονης γραμμής, με αποτέλεσμα να ματαιώνονται δρομολόγια, ενώ τώρα που έχει κριθεί έκπτωτη ζητά να πάρει την γραμμή με ελεύθερη δρομολόγηση.

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΝΕΛ Ιωάννης Αβραντίνης, σχολιάζοντας τα όσα είπε ο υπουργός στη Βουλή, ανέφερε: «Με εξέπληξε η ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής του Νομού Λέσβου Παύλος Βογιατζής, ο οποίος γνωρίζει πολύ καλά πώς έχουν τα πράγματα και γνωρίζει ακόμη καλύτερα πως η ΝΕΛ επί 43 χρόνια εξυπηρετεί τις γραμμές του βορείου Αιγαίου. Προκαλεί εντύπωση ότι δεν έκανε ερώτηση για το ότι οι τρεις συνδέσεις με τη βόρειο Ελλάδα των νησιών του Νομού που εκπροσωπεί, έγιναν δύο.

Σε ό,τι αφορά στον κ. Βαρβιτσιώτη, το μόνο που έχω να πω είναι πως έχει μπερδέψει τις επικοινωνιακές τακτικές με τη νομιμότητα.

Η ΝΕΛ αυτό που έκανε, ήταν να προσφύγει στη Δικαιοσύνη για να προστατεύσει τα συμφέροντά της, όπως είχε υποχρέωση, κι αυτό σε καμμία περίπτωση δεν μπορεί να χαρακτηρίζεται νομικός εκβιασμός».

Καταπέλτης για τη ΝΕΛ

Στην ομιλία του, ο κ. Βαρβιτσιώτης ανέφερε πως πάνω από 12 δρομολόγια φέτος το καλοκαίρι δεν πραγματοποιήθηκαν με υπαιτιότητα της ΝΕΛ.

Κατά την άποψη του υπουργού, η σημερινή κατάσταση των συνδέσεων στο βόρειο Αιγαίο είναι καλύτερη από αυτή που υπήρχε έως το καλοκαίρι, αναφέροντας πως στόχος του είναι το επόμενο καλοκαίρι να υπάρξει σύνδεση του βορείου Αιγαίου και με τα Δωδεκάνησα.

«Πάντως, σε καμμία περίπτωση δεν πρόκειται να επιστρέψουμε στο παρελθόν. Θα αναλάβω την πολιτική ευθύνη να μη γίνει δεκτό το αίτημα της εταιρείας, η οποία, παρ’ ότι επιδοτείτο και δεν μπορούσε να εκτελέσει τα δρομολόγια με την επιδότηση γιατί προφασιζόταν οικονομικές δυσκολίες, τώρα θέλει να δρομολογήσει τα πλοία της.

Τα ίδια πλοία που δεν μπορούσε να εξυπηρετήσει όταν έπαιρνε και τριάμισι εκατομμύρια από τον κρατικό προϋπολογισμό, τώρα θέλει να τα δρομολογήσει ελεύθερα, χωρίς επιδότηση! Ουσιαστικά, δηλαδή, να δεσμεύσει τους κατοίκους του Βορείου Αιγαίου πάλι σε μία πολύ κακή, αραιή και με κακής ποιότητας ακτοπλοϊκή υπηρεσία και πλοία.

Αυτό δεν πρόκειται να το δεχτούμε! Προσωπικά, σε καμμία περίπτωση, ανεξαρτήτως τι αποφασίσει το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, δεν είμαι διατεθειμένος να καταδικάσω τους νησιώτες του Βορείου Αιγαίου πάλι στην καθυστέρηση, στις αραιές συνδέσεις και σε αυτές τις ποιότητες των υπηρεσιών για τις οποίες, άλλωστε, διαμαρτύρονται διαρκώς».

Τις παραπάνω φράσεις χρησιμοποίησε ο υπουργός Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης για τη ΝΕΛ την Τρίτη το βράδυ στη Βουλή. Τις μεταφέρουμε αυτούσιες διότι δείχνουν την αποφασιστικότητά του να μην επιτρέψει η ΝΕΛ να ξαναπάρει τη γραμμή (Καβάλα – νησιά Βορείου Αιγαίου).

Πέραν του ότι ο κ. Βαρβιτσιώτης κάνει σαφές πως θεωρεί αναξιόπιστη τη ΝΕΛ, δείχνει και να μη φοβάται τις ποινικές ευθύνες που ενέχει η επιδότηση μιας γραμμής ως άγονης όταν υπάρχει ενδιαφέρον να καλυφθεί με ελεύθερη δρομολόγηση. Ευθύνες που ενδέχεται να αναζητηθούν μετά τη βέβαιη προσφυγή τής ΝΕΛ στη Δικαιοσύνη.

Υστερούν, αλλά…

Σε άλλο σημείο, ο υπουργός υπογράμμισε πως οι δαπάνες για τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις υστερούν κατά πολύ των δαπανών για αεροπορικές, σιδηροδρομικές και αστικές συγκοινωνίες.

Με την αναφορά αυτή, ουσιαστικά θέλησε να δείξει πως πρέπει να γίνει ανακατανομή των κρατικών επιδοτήσεων υπέρ των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, που έχουν στρατηγική σημασία για τα νησιά.

«Παράλληλα, παραμένουν σχεδόν χωρίς καμμία αλλαγή οι επιδοτήσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο, που δεν έχει αντίστοιχο μεταφορικό έργο, ή στο αεροπορικό δίκτυο και σε αεροπορικές συνδέσεις, οι οποίες δεν ξέρω και τι εξυπηρετούν.

Όπως, παραδείγματος χάριν, αεροπορικές συνδέσεις από την Κρήτη στην Αλεξανδρούπολη ή από την Κέρκυρα στην Κρήτη και σε διάφορους τέτοιους προορισμούς, που αποτελούν, αν τα δούμε απλά, πολυτέλεια σε σχέση με τη ζωτική ανάγκη τού να φτάνει ένα καράβι σε ένα νησί».

emprosnet.gr