ΒΙΝΤΕΟ: Πυρκαγιά σε έναν από τους μεγαλύτερους τερματικούς σταθμούς άνθρακα της Ρωσίας

Πυρκαγιά σε έναν από τους σημαντικότερους τερματικούς σταθμούς άνθρακα της Ρωσίας ανάγκασε την αναστολή της φόρτωσης, ενώ ο διαχειριστής του τερματικού εργάζεται για να εκτιμήσει την πλήρη έκταση της ζημιάς. Ο τερματικός σταθμός που βρίσκεται κατά μήκος της νοτιοανατολικής ακτής της Ρωσίας είναι μια μεγάλη πηγή άνθρακα που προμηθεύει την Κίνα, η οποία ήδη ανέφερε ελλείψεις.

Σύμφωνα με διοικητικές αναφορές της περιοχής Vaninsky στην ανατολική Ρωσία, στις 11 Οκτωβρίου ξέσπασε φωτιά στον τερματικό σταθμό που βρίσκεται στο Vannino. Σύμφωνα με πληροφορίες, αρκετοί από τους ιμάντες φόρτωσης υπέστησαν μεγάλες ζημιές, αν και μπόρεσαν να περιορίσουν τη φωτιά στις ζώνες, χωρίς να καταστρέψουν τον τερματικό σταθμό ή να εξαπλωθούν στην αποθήκη. Η διοίκηση δημοσίευσε βίντεο με τη φωτιά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ο τερματικός σταθμός, ο οποίος είναι ένας από τους μεγαλύτερους στη Ρωσία, μπορεί να διαχειριστεί 24 εκατομμύρια τόνους άνθρακα ετησίως για τη φόρτωση φορτηγών πλοίων Capesize. Οι αναφορές των μέσων ενημέρωσης αναφέρουν ότι ο φορέας εκμετάλλευσης του τερματικού σταθμού, η Siberian Coal Energy Company (SUEK) ειδοποίησε τους πελάτες ότι διακόπτει την λειτουργία του λόγω ανωτέρας βίας. Δεν παρέχεται χρονοδιάγραμμα για το πότε ο τερματικός σταθμός θα ξεκινήσει και πάλι την λειτουργία του.

Ο τερματικός σταθμός, ο οποίος άνοιξε το 2008, έχει φορτώσει περισσότερους από 150 εκατομμύρια τόνους άνθρακα από τότε που ξεκίνησε τη λειτουργία του. Η SUEK αναφέρει ότι είναι ένας από τους πιο προηγμένους τεχνολογικά τερματικούς σταθμούς που χρησιμοποιεί ένα ευρύ φάσμα τεχνολογιών για την αυτοματοποίηση των εργασιών μειώνοντας παράλληλα τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Ο εξοπλισμός καταστολής σκόνης που αναπτύσσεται γύρω από την αποθήκη άνθρακα, τα συστήματα πλύσης του μεταφορτωμένου άνθρακα και βιομηχανικά μηχανήματα κενού για τον καθαρισμό της θύρας άνθρακα. Η σκόνη άνθρακα είναι όταν αιωρείται στον αέρα είναι ιδιαίτερα εύφλεκτη.

Η SUEK ανακοίνωσε σχέδια το 2019 για να αναλάβει ένα τετραετές έργο για να διπλασιάσει το μέγεθος των εργασιών του τερματικού. Κατασκευασμένο για να αντέχει 12 εκατομμύρια τόνους, μετά από προηγούμενη αναβάθμιση μπορεί να αντέξει 24 εκατομμύρια τόνους και σύμφωνα με το SUEK υπό ορισμένες συνθήκες μπορεί να λειτουργήσει έως και 30 εκατομμύρια τόνους. Η τρέχουσα επέκταση, η οποία επρόκειτο να ολοκληρωθεί έως το 2023, θα αυξήσει την ετήσια δυναμικότητα σε περίπου 40 εκατομμύρια τόνους. Προσθέτουν μια δεύτερη προβλήτα για να έχουν τη δυνατότητα να φορτώνουν έως και τέσσερα πλοία ταυτόχρονα.

Οι αναλυτές του κλάδου σημείωσαν ότι άλλοι τερματικοί σταθμοί στην περιοχή συνεχίζουν να λειτουργούν, αν και η συνολική παραγωγή αναμένεται να μειωθεί έως ότου το Vanino Bulk Terminal ξεκινήσει και πάλι να λειτουργεί.

Διαβάστε ακόμα