Η ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία Pyxis Tankers έχει συνάψει μια προκαταρκτική συμφωνία με έναν εκ των δανειστών της για να παρατείνει τη λήξη των δανείων που σχετίζονται με δύο από τα πλοία της εταιρείας.
Σύμφωνα με τη συμφωνία, η εταιρεία θα παρατείνει την αποπληρωμή των 25 εκατομμυρίων δολαρίων από το οφειλόμενο χρέος της, το οποίο ανέρχεται σε 68,4 εκατομμύρια δολάρια, για επιπλέον τέσσερα χρόνια έως τον Σεπτέμβριο του 2022. Η αποπληρωμή του δανείου θα γίνει μάλιστα με την “καταβολή τύπου μπαλόνι” (balloon payment), όπου δηλαδή η τελευταία δόση πληρωμής του δανείου κατά κανόνα είναι σημαντικά υψηλότερη από τις προηγούμενες δόσεις.
“Μόλις ολοκληρωθεί αυτή η τροποποίηση, η πρώτη προγραμματισμένη balloon payment σε σχέση με το τραπεζικό χρέος θα καταβληθεί το δεύτερο τρίμηνο του 2020, γεγονός που ενισχύει την οικονομική ευελιξία μας”, δήλωσε ο Βαλεντίνος Βαλέλλης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Pyxis Tankers.
Η ανακοίνωση συνόδεψε την δημοσιοποίηση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας για το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, τα οποία δείχνουν ότι η Pyxis Tankers κατέγραψε καθαρή ζημιά 1,7 εκατομμυρίων δολαρίων, σε σύγκριση με κέρδος 1,1 εκατομμυρίων δολαρίων που παρατηρήθηκε την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.
Η μείωση του καθαρού εισοδήματος οφείλεται κατά κύριο λόγο στη μείωση κατά 2,9 εκατομμύρια δολαρίων των εσόδων ισοδύναμου χρονοναύλωσης (TCE) από 7,6 εκατομμύρια δολάρια το 1ο τρίμηνο του 2016 σε 4,7 εκατομμύρια δολάρια το 1ο τρίμηνο του 2017.
Κατά τη διάρκεια του τριμήνου, η ημερήσια τιμή TCE ανήλθε σε 9.810 δολάρια, σημαντικά χαμηλότερη από τα 14.339 δολάρια το πρώτο τρίμηνο του 2016.
“Τα αποτελέσματα για το πρώτο τρίμηνο του 2017 αντανακλούν το γεγονός ότι το απαιτητικό περιβάλλον ναύλωσης συνεχίζεται. Οι χρονοναυλώσεις και οι ναυλώσεις spot ήταν ευμετάβλητες κατά τη διάρκεια του τριμήνου, αλλά συνολικά βελτιώθηκαν ελαφρώς, ειδικά για τα σύγχρονα φιλικά προς το περιβάλλον πετρελαιοφόρα. Ωστόσο, αναμένουμε ότι η ναυτιλιακή δραστηριότητα θα παραμείνει ασταθής για το μεγαλύτερο μέρος του 2017, αλλά πιστεύουμε σε μια μακροπρόθεσμη βελτίωση με αρχή τα τέλη του 2017 λόγω των ευνοϊκών βασικών δεδομένων της αγοράς”, σχολίασε ο Β. Βαλέλλης.
“Ως εκ τούτου, σκοπεύουμε να συνεχίσουμε να διατηρούμε τη μεικτή στρατηγική μας ναύλωσης. Από τις 15 Μαΐου 2017, είχαμε δύο πλοία σε χρονοναύλωση και υπήρχε ισορροπία με το στόλου που ηταν απασχολημένος σε ναυλώσεις spot, γεγονός που μας επιτρέπει να επωφεληθούμε από τη βελτίωση των τιμών όταν συμβαίνει”, πρόσθεσε.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η εταιρεία θα συνεχίσει να επικεντρώνεται στις ευκαιρίες εξαγοράς ως μέρος του στρατηγικού της σχεδίου.
Από τις 15 Μαΐου 2017, ο στόλος των τάνκερ της Pyxis περιλάμβανε έξι πλοία.