ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

ReCAAP: Συνεχίζονται τα περιστατικά απαγωγών στην Ασία

Παρ’ όλο που ο συνολικός αριθμός περιστατικών πειρατείας κατέγραψε μείωση τον Φεβρουάριο του 2017, οι απαγωγές μελών πληρώματος συνεχίζονται στις θάλασσες Sulu και Celebes, όπως και στα ανοιχτά της ανατολικής Sabah, σύμφωνα με το παρατηρητήριο πειρατείας ReCAAP (συμφωνία περιφερειακής συνεργασίας για την καταπολέμηση της πειρατείας και ένοπλης ληστείας εναντίον πλοίων στην Ασία).

Συνολικά 4 περιστατικά επιθέσεων καταγράφτηκαν στην Ασία τον Φεβρουάριο. Απ’ αυτά, δύο ήταν ένοπλες ληστείες, ένα ήταν περιστατικό πειρατείας και ένα ήταν επίθεση που αποτράπηκε.

Συγκρίνοντας τους μήνες μεταξύ του Φεβρουαρίου 2016 και του Φεβρουαρίου 2017, παρατηρείται ότι υπήρξε συνεχής μείωση στον αριθμό επιθέσεων κατά τους τελευταίους 4 μήνες: από 12 περιστατικά τον Νοέμβριο του 2016 σε 7 περιστατικά τον Δεκέμβριο του 2016, 6 τον Ιανουάριο του 2017 και 4 τον Φεβρουάριο του 2017.

Ένα εκ των τεσσάρων περιστατικών που καταγράφτηκαν τον περασμένο μήνα οδήγησε στην απαγωγή έξι μελών πληρώματος από το πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου Giang Hai, το οποίο κατευθυνόταν από την Ινδονησία προς το λιμάνι Iloilo στις Φιλιππίνες.

Πέντε ένοπλοι πειρατές προσέγγισαν το πλοίο και άνοιξαν προειδοποιητικά πυρ εναντίον του, απαιτώντας να σταματήσει την πορεία του. Μετά την επιβίβασή τους στο Giang Hai, οι δράστες απήγαγαν έξι μέλη του πληρώματος και τραυμάτισαν θανάσιμα έναν ναυτικό.

Δύο από τα περιστατικά έλαβαν χώρα σε λιμάνια και αγκυροβόλια της Κίνας και της Ινδίας, ενώ η απόπειρα επίθεσης που αποτράπηκε αφορούσε την απαγωγή μελών του πληρώματος από το πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου Donghae Star.

H έγκαιρη αναφορά του περιστατικού εκ μέρους του πληρώματος του πλοίου στον Σταθμό Ναυτικής-Παράκτιας Παρακολούθησης των Φιλιππινών απέτρεψε την επιβίβαση των δραστών και επέτρεψε στις αρχές να σημάνουν συναγερμό σε άλλα πλοία που διέρχονταν από την περιοχή.

Το ReCAAP έχει εκφράσει την ανησυχία του για “τα συνεχή περιστατικά απαγωγής μελών πληρώματος”, προσθέτοντας ότι οι καπετάνιοι και τα πληρώματα πρέπει να αποφεύγουν την αντιπαράθεση με τους δράστες και να επικοινωνούν άμεσα με το Κέντρο Επιχειρήσεων Νοτιοδυτικού Mindanao της Ακτοφυλακής της Σιγκαπούρης, τον Σταθμό Ναυτικής-Παράκτιας Παρακολούθησης των Φιλιππινών και την Υπηρεσία Ασφαλείας της Ανατολικής Sabah (ESSCOM) πριν εισέρθουν στην περιοχή ώστε να υπάρχει άμεση παρακολούθηση και ανταπόκριση σε περίπτωση περιστατικών επιθέσεων.

Διαβάστε επίσης: Αύξηση των απαγωγών από την πειρατεία για το 2016- Δείτε αναλυτικά τα στατιστικά