Ρεκόρ αιτήσεων στην Ρωσία για την διάσχιση του Βόρειου Περάσματος!

voreio-perasma

Αυτό το καλοκαίρι σημειώθηκε ένα ρεκόρ αριθμού αιτήσεων πλοίων για άδεια να διασχίσουν το Βόρειο πέρασμα, το Wathernews Global Ice Center (GIC), αναφέρει σε σχετικό ρεποστάζ του για το 2014.

Η Ρώσικη αρχή που είναι υπεύθυνη για τα δρομολόγια στη Βόρεια Θάλασσα (Northern Sea Route Administration-NSRA) έλαβε το τρέχον έτος πάνω από εξακόσιες αιτήσεις για άδεια διέλευσης στο βορειοανατολικό πέρασμα, το περισσότερο που έχουν δει μέχρι τώρα.

Αυτό καταδεικνύει τις προσδοκίες της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας για υψηλότερα περιθώρια κέρδους από την εκμετάλλευση των καυσίμων και την εξοικονόμηση του κόστους ναύλωσης στα πιο σύντομα ταξίδια NSR.

Το GIC είπε ότι ο πάγος στο βορειοανατολικό πέρασμα άρχισε να λιώνει από τα τέλη Μαΐου, ανοίγοντας πλήρως από 21 Αυγούστου ως 1 Οκτώβρη. Το βορειοανατολικό πέρασμα της Ρωσίας που άνοιξε πλήρως από τα τέλη Αυγούστου, παραμένει ανοικτό για έξι εβδομάδες ακόμα.

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα πάντα με το ρεπορτάζ, ο πάγος που παραμένει στο αρχιπέλαγος του Καναδά εμπόδισε το βορειοδυτικό πέρασμα να είναι προσβάσιμο για πρώτη φορά τα τελευταία πέντε χρόνια.

“Το βορειοδυτικό πέρασμα μπλοκαρίστηκε μερικώς από πάγο, εμποδίζοντας έτσι τη χρήση του από τα εμπορικά πλοία. Αυτή είναι η πρώτη φορά σε πέντε χρόνια που το βορειοδυτικό πέρασμα δεν άνοιξε τελείως”, αναφέρει το ρεπορτάζ.

Σύμφωνα με τον Δρ Genki Sagawa του Global Center Ice, ειδικού στις πολικές επιστήμες, οι χαμηλότερες θερμοκρασίες και τα λίγα χαμηλά βαρομετρικά που βοηθούν στο σπάσιμο του πάγου είναι οι αιτίες για την περιορισμένη τήξη το τρέχον έτος.

Η χαμηλότερη περιοχή πάγου που παρατηρήθηκε από την GIC αυτό το καλοκαίρι ήταν 4,8 εκατομμύρια τετ. χμ. η οποία είναι η έκτη μικρότερη έκταση που έχει καταγραφεί στην ιστορία.

Ο Δρ. Sagawa εξήγησε επίσης ότι, “ακόμα και μετά το κλείσιμο του ανοίγματος, υπήρχε τα τελευταία χρόνια η δυνατότητα διέλευσης από την θαλάσσια οδό με τη συνοδεία παγοθραυστικών μέχρι περίπου τον Νοέμβριο. Επειδή πολύς πάγος αρχίζει να εμφανίζεται κατά μήκος της διαδρομής το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, πιο λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με τις συνθήκες του θαλάσσιου πάγου και τις καιρικές συνθήκες αποδεικνύονται κρίσιμες, προκειμένου να μπορούν να πλεύσουν με ασφάλεια στο NSR”.