Πειραιάς
26°C

Η Ρωσία πραγματοποιεί μια σπάνια φόρτωση LNG από πλοίο σε πλοίο για να παρακάμψει τις τελευταίες κυρώσεις της ΕΕ

Δημοσιεύθηκε στις

31/03/2025

από

Λίγες μέρες αφότου η ΕΕ απαγόρευσε τη μεταφόρτωση ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου, η Ρωσία ανέπτυξε τέσσερα πλοία μεταφοράς LNG σε μια όχι και τόσο συνηθισμένη φόρτωση από πλοίο σε πλοίο στο αγκυροβόλιο Kildin κοντά στο Μούρμανσκ. Τα πλοία μεταφέρουν φυσικό αέριο από το Yamal, το οποίο διαχειρίζεται η ρωσική εταιρεία Novatek.

Τα πλοία μεταφοράς LNG Arc7 με δυνατότητα να πλέουν στους πάγους Nikolay Urvantsev και Vladimir Rusanov, συναντήθηκαν με δύο πλοία χαμηλότερης κατηγορίας πλεύσης στου πάγους Lena River και Clean Vision. Τα δεδομένα του AIS και οι δορυφορικές εικόνες δείχνουν τα τέσσερα πλοία να βρίσκονται δεμένα μεταξύ τους ακριβώς νότια του νησιού Kildin μεταξύ 28 Μαρτίου και 31 Μαρτίου. Η μεταφορά μέσω πλοίου σε πλοίο (STS) συνήθως διαρκεί περίπου 36-48 ώρες.

Το Lena River αναχώρησε από την Κίνα πριν από περισσότερους από τρεις μήνες στα τέλη Δεκεμβρίου 2024. Στη συνέχεια, παρέμεινε σε αδράνεια για εβδομάδες στη βόρεια θάλασσα, την Κελτική θάλασσα και την θάλασσα του Μπάρεντς. Το Clean Vision απέπλευσε από τον κόλπο Mirs κοντά στο Shenzhen στα τέλη Φεβρουαρίου. Το Nikolay Urvantsev και το Vladimir Rusanov αναχώρησαν και τα δύο από το τερματικό σταθμό φυσικού αερίου στο Yamal πριν από περίπου μια εβδομάδα.


Δεδομένα από το AIS και δορυφορικές εικόνες που δείχνουν τα τέσσερα πλοία μεταφοράς LNG να έχουν δέσει σε ζευγάρια και να φτάνουν στο αγκυροβόλιο Kildin. (Πηγή: Shipatlas/Planet.com).

Από τις αρχές του 2020, η Novatek έχει μεταφέρει το μεγαλύτερο μέρος του επαναφορτωμένου LNG στον τερματικό σταθμό Fluxys στο Zeebrugge του Βελγίου, με επιπλέον φορτίο να προέρχεται από το Montoir της Γαλλίας. Από τις 27 Μαρτίου αυτή η επιλογή δεν είναι πλέον διαθέσιμη. Τα τερματικά της ΕΕ είναι πλέον εκτός ορίων βάσει του 14ου πακέτου κυρώσεων.

Πριν από το 2020, η Novatek βασιζόταν επίσης σε επιχειρήσεις STS στη βόρεια Νορβηγία κοντά στο Honningsvåg, όπου μεταφόρτωσε αρκετές δεκάδες φορτία μεταξύ 2018 και 2020. Αυτή η επιλογή γινόταν ολοένα και πιο αβάσιμη πολιτικά με τους Αμερικανούς αξιωματούχους να εκφράζουν την απογοήτευσή τους για τις μεταφορές.

Υπό κανονικές συνθήκες, το σημείο μεταφοράς από πλοίο σε πλοίο Kildin χρησιμοποιείται κυρίως κατά τη χειμερινή περίοδο για να συντομεύσει την απόσταση που πρέπει να διανύσουν τα δεξαμενόπλοια Arc7 LNG. Η επαναφόρτωση στο Kildin αντί στο Zeebrugge μειώνει περίπου 4-5 ημέρες από το ταξίδι μετ’ επιστροφής για τα πλοία Arc7.

Τα τελευταία πέντε χρόνια η εταιρεία πραγματοποίησε περίπου δώδεκα STS ετησίως σε αυτό το σημείο. Ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί ραγδαία. Τους πρώτους τρεις μήνες του 2025, τα στοιχεία της εταιρείας εμπορικών πληροφοριών Kpler δείχνουν ήδη 13 μεταφορές, συμπεριλαμβανομένης της διπλής μεταφόρτωσης του περασμένου Σαββατοκύριακου.


ΠΗΓΗ: gcaptain.com

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
26°C