ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Σε αυτόνομη τροχιά τα ανίψια του Μαρτίνου

thenamaris_

Δύο νεαρά μέλη της οικογένειας Μαρτίνου έχουν δημιουργήσει τη δική τους εταιρεία διαχείρισης πλοίων, που χαράζει αυτόνομη πορεία διατηρώντας παράλληλα στενούς δεσμούς με τους φημισμένους πλοιοκτήτες θείους τους.

Οι αδελφοί Στέφανος και Άρης Κοροπούλη είναι πίσω από την Astra Shipmanagement Inc, η οποία φέρεται να πήρε τέσσερα πλοία από την Thenamaris. Η Astra -μια ανώνυμη εταιρεία με σημαία Νήσων Marshall που πρόσφατα, το καλοκαίρι, άνοιξε γραφείο στην Γλυφάδα,- τράβηξε την προσοχή κλάδου την περασμένη εβδομάδα όταν μεσίτες ανέφεραν ότι είχε αγοράσει τρία φορτηγά χύδην φορτίου της Thenamaris και ένα κοντέινερσιπ.

Τα τέσσερα πλοία που λέγεται ότι έχουν πωληθεί είναι: το κατασκευασμένο στο Guangzhou Wenchong, χωρητικότητας 1.740-teu handysize κοντένερσιπ Galani (έτος κατασκευής: 2006)ֺ το κατασκευασμένο στο Nantong της Cosco Cosco, 48.000-dwt handymax bulker Globetrotter (έτος κατασκευής: 2001)ֺ το κατασκευασμένο στο IHI, 56.700-dwt supramax bulker Eleoussa (έτος κατασκευής: 2008)ֺ και το κατασκευασμένο στο Tsuneishi, 83.000-dwt panamax bulker Thalassini (έτος κατασκευής: 2005).

Αλλά ο Στέφανος Κοροπούλης λέει ότι η κυριότητα των πλοίων δεν έχει αλλάξει: “Η Astra είναι μια νέα εταιρεία διαχείρισης πλοίων, που θα ξεκινήσει επιχειρήσεις με τέσσερα πλοία, που διαχειρίζονται επί του παρόντος από την Thenamaris”, δήλωσε. “Θα μεταφερθούν σταδιακά σε μας από το τέλος του τέταρτου τριμήνου του τρέχοντος έτους”, πρόσθεσε.

Οι αδελφοί Κοροπούλη είναι οι γιοι της Ελένης Μαρτίνου, της αδελφής των τριών αδελφών Μαρτίνου, Θανάση, Ντίνου και Ανδρέα, που είναι επικεφαλεις των Eastern Mediterranean Maritime (EastMed), Thenamaris και Minerva Maritime, αντίστοιχα.

Η Thenamaris, η πρώτη εταιρεία της οικογένειας Μαρτίνου, έχει μια μακρά ιστορία παροχής κινήτρων στους διαχειριστές να αναλάβουν πρωτοβουλίες και να χαράξουν μια ανεξάρτητη πορεία. Ο εξοπλισμός τους έχει αποτελέσει εφαλτήριο καριέρας για πολλούς γνωστούς Έλληνες εφοπλιστές, όπως τον Γιώργο Οικονόμου.

Ο Άρης ήταν ένας ναυλομεσίτης στον κλάδο του ξηρού στο EastMed και στη συνέχεια εντάχθηκε στο τμήμα ξηρού φορτίου της Thenamaris, η οποία είχε υπ’ ευθύνη της τα τέσσερα πλοία που η Astra θα λάβει τώρα υπό διαχείριση. Ο Στέφανος, ο οποίος ήταν διευθυντής στο τμήμα πώλησης και αγοράς (S&P) της EastMed, λέει ότι η Astra θα συνεργαστεί με τις οικογενειακές επιχειρήσεις. “Ακολουθούμε μια αυτόνομη πορεία, αλλά θα συνεχίσουμε να μοιραζόμαστε στενούς δεσμούς με τις τρεις εταιρείες”, δήλωσε.

Οι οικογενειακές επιχειρήσεις παρείχαν επίσης βοήθεια στην εκπαίδευση των νεοφώτιστων στελεχών της Astra.“Έχουμε προσλάβει καταξιωμένους και έμπειρους ανθρώπους, που έχουν περάσει στο παρελθόν δύο μήνες κατάρτισης στις εγκαταστάσεις της Thenamaris και στην Eastern Mediterranean, προκειμένου να ενσωματώσουν τα πρότυπα τους”, δήλωσε ο Άρης. “Η δύναμή της Astra θα είναι οι άνθρωποι της”, πρόσθεσε.

Η Astra όπως φαίνεται προσανατολίζεται προς την αγορά spot και είναι ανοιχτή ως προς το είδος των σκαφών που θα λειτουργήσει, πράγμα που σημαίνει ότι δεν αποκλείει την επέκταση της στα τάνκερ.