Οι ναυτιλιακοί ναύλοι για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων από λιμάνια στην Ασία προς τη Βόρεια Ευρώπη μειώθηκαν 1,1% σε 697 δολάρια ανά κοντέινερ 20 ποδιών (TEU) την εβδομάδα που μας πέρασε, σύμφωνα με μια πηγή με πρόσβαση σε δεδομένα από τον αντίστοιχο δείκτη της Σαγκάης (Shanghai Containerized Freight Index).
Ήταν η έκτη συνεχόμενη εβδομάδα πτώσης των ναύλων στην πιο πολυσύχναστη εμπορική διαδρομή παγκοσμίως. Οι ναύλοι των κοντέινερ έχουν μέχρι σήμερα κινηθεί ανοδικά σε 11 εβδομάδες του τρέχοντος έτους, αλλά έχουν πτωτική πορεία σε 31 εβδομάδες.
Κατά την προηγούμενη εβδομάδα, οι ναύλοι των κοντέινερ μειώθηκαν 3% από την Ασία προς τα λιμάνια της Μεσογείου, κατά 1,4% προς τα λιμάνια στην Δυτική Ακτή των ΗΠΑ και κατά 0,7% προς τα λιμάνια στην Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ.
Η Maersk Line, ο παγκόσμιος ηγέτης της αγοράς με σχεδόν 600 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και μέρος του δανικού πετρελαϊκού και ναυτιλιακού ομίλου AP Moller-Maersk, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι σχεδιάζει να αυξήσει τους ναύλους κατά ποσοστό μεγαλύτερο από 100%, με ισχύ από την 1η Νοεμβρίου.
Η τρίτη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, η γαλλική CMA CGM, έχει επίσης ανακοινώσει την πρόθεσή της να αυξήσει τους ναύλους στα δρομολόγια από την Ασία προς τα Βορειοευρωπαϊκά λιμάνια κατά 850 δολάρια ανά TEU.