Σε ελεύθερη πτώση και πάλι το ηθικό των ναυτικών

Μετά την επιστροφή στα επίπεδα πριν από την πανδημία το τρίτο τρίμηνο του 2021, τα επίπεδα ευτυχίας των ναυτικών μειώθηκαν και πάλι κατά το τελευταίο τρίμηνο, λόγω του επιπλέον χρόνου παραμονής στο πλοίο χωρίς να μπορούν να βγουν στην στεριά λόγω των περιορισμών που έχουν προκληθεί από τον Covid, σύμφωνα με τα όσα έδειξε η τελευταία έκθεση Seafarers Happiness Index.

Η έκθεση των 32 σελίδων περιγράφει ένα ολοένα και πιο αποθαρρυμένο εργατικό δυναμικό που ήδη αντιμετωπίζει μεγάλο φόρτο εργασίας και μεταβλητές συνθήκες στο πλοίο, αισθανόμενο την πίεση της της απαγόρευσης εξόδου χρόνου στην στεριά σε συνδυασμό με τους χαμηλούς μισθούς. Ο συνολικός μέσος όρος ευτυχίας ήταν 6,41 από 6,59, αλλά εξακολουθεί να αυξάνεται από το ιστορικό χαμηλό των 5,99 που είχε παρατηρηθεί στο δεύτερο τρίμηνο του 2021 από την αρχή της πανδημίας.

Η λεπτομερής αναφορά, που βασίζεται σε χιλιάδες ανώνυμες απαντήσεις που έδωσαν οι ναυτικοί σε 10 βασικές ερωτήσεις, συντάσσεται κάθε τρίμηνο από τη φιλανθρωπική οργάνωση Mission to Seafarers, με την υποστήριξη του Standard Club και του διαχειριστή πλοίων Wallem.

Οι ναυτικοί που πήραν μέρος στην έρευνα τόνισαν την έλλειψη αναγνώρισης τους ως βασικούς εργαζόμενους, παρά τις τόσες πολλές πρωτοβουλίες που έχουν παρθεί για την επίτευξη αυτού του στόχου. Η έρευνα εντόπισε επίσης μια ενότητα με αυξανόμενη ανησυχία σχετικά με την αλλαγή των συμβάσεων εργασίας χωρίς τη συγκατάθεση ή τη συμφωνία του ναυτικού. Ένα άλλο ζήτημα είναι ότι το 7% των ερωτηθέντων βρίσκεται στο πλοίο για περισσότερους από 12 μήνες.

Οι ναυτικοί εξέφρασαν επίσης την ανησυχία τους για τα επαναλαμβανόμενα τέστ και την ανησυχία τους για την ποιότητα των κανονισμών της καραντίνας. Εκτός από συγκεκριμένα παράπονα, η έκθεση έδειξε ότι υπάρχει ένα αυξανόμενο αίσθημα απογοήτευσης στη θάλασσα και αβεβαιότητα σχετικά με τη διάρκεια της παραμονής τους στο καράβι.

«Η απαγόρευση της εξόδου στη στεριά και οι ανησυχίες σχετικά με την επιστροφή στο καράβι και την εργασία τους μόλις επιστρέψουν στο σπίτι, έχουν συνδυαστεί για να δημιουργήσουν μια αυξανόμενη αίσθηση θυμού. Κάνουν επίσης τη ναυτιλία λιγότερο ελκυστική για να επιλεγεί για καριέρα, κάτι που τονίστηκε από πολλούς ερωτηθέντες».

«Υπνοβατούμε σε μια κρίση επάνδρωσης», προειδοποιεί ο Yves Vandenborn, διευθυντής πρόληψης απωλειών στο Standard Club. «Η δυσαρέσκεια δημιουργείται ανάμεσα σε αυτό το κρίσιμο εργατικό δυναμικό λόγω της έλλειψης εξόδου στη στεριά, της αβεβαιότητας για τη διάρκεια της παραμονής τους στο καράβι, των δρακόντειων ελέγχων για τον Covid και της γενικής μη αναγνώρισης τους».

Η έρευνα διαπίστωσε ότι η ικανότητα διατήρησης της φόρμας και της υγείας, η παροχή καλών συνδέσεων στο Διαδίκτυο, η εκπαίδευση και οι ώρες ανάπαυσης, συσχετίζονται με τα επίπεδα ευτυχίας των ναυτικών.

Το Standard Club προειδοποίησε ότι: «Μια σοβαρή κρίση στην πρόσληψη και την διατήρησης των ναυτικών φαίνεται να έρχεται, εκτός εάν οι κυβερνήσεις και οι διαχειριστές πλοίων λάβουν μέτρα για να επιτρέψουν την έξοδο στην στεριά και να βελτιώσουν τις συνθήκες στα πλοία».

Διαβάστε ακόμα