Σε ιστορικά χαμηλό ο δείκτης Baltic Dry Index

BDI_hits_low
Ο δείκτης Baltic Dry Index έπεσε χθες για πρώτη φορά κάτω από τις 490 μονάδες και για δεύτερη φορά μέσα σε ένα μήνα κάτω από τις 500 μονάδες, φθάνοντας στο χαμηλότερο επίπεδο στην ιστορία του.

Ο BDI έχει πέσει κάτω από τις 500 μονάδες άλλη μία φορά μέσα στο έτος, όταν έφτασε τις 498 μονάδες, στις 20 Νοεμβρίου.

Ο δείκτης υποχώρησε 24 μονάδες χθες, λόγω της κατρακύλας των πλοίων capes. Ομοίως ο δείκτης Baltic Cape Index (BCI) υποχώρησε κατά 99 μονάδες στις 623.

Οι ναύλοι στα capes διαμορφώθηκαν στα 5.514 δολάρια την ημέρα, έχοντας υποχωρήσει κατά 827 δολάρια μέσα σε μια ημέρα λόγω της χαμηλής δραστηριότητας ναύλωσης και της διαρκούς ύφεσης.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η Rio Tinto λέγεται ότι εξασφάλισε δύο capes από την Diamer για μεταφορά 170.000 τόνων σιδηρομεταλλεύματος στο Qingdao για μόλις 3,65 και 3,45 δολάρια ανά τόνο.

Η EdF έκλεισε επίσης ένα cape για τη διαδρομή Δυτικής Αυστραλίας – Qingdao για μόλις 3,5 δολάρια ανά τόνο για τον ίδιο όγκο φορτίου.

Σημειώνεται ότι τις 20 Νοεμβρίου, η μεταφορά 170.000 τόνων σιδηρομεταλλεύματος από το Πορτ Χέντλαντ στο Qingdao στοίχιζε 4.05 δολάρια ανά τόνο.

Την περασμένη εβδομάδα, η τιμή άμεσης παράδοσης επί εμπορευμάτων για σιδηρομετάλλευμα έπεσε στα 37 δολάρια ανά τόνο, σημειώνοντας ιστορικό χαμηλό από το 2008, λόγω της στασιμότητας στην αγορά χάλυβα της Κίνας, τον μεγαλύτερο προμηθευτή της βιομηχανίας.

Καθόλου τυχαία, όσες εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες διαχείρισης πλοίων ξηρού χύδην φορτίου ανακοίνωσαν αποτέλεσμα για το τρίτο τρίμηνο του 2015 εμφάνισαν ζημιές ιδιαίτερα αυξημένες σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα το 2014.

Τέλος, η προηγούμενη φορά που σημειώθηκαν παρόμοια ιστορικά χαμηλά, ήταν το 1986, όπου σύμφωνα με τα ιστορικά στοιχεία ο δείκτης BDI (που τότε ήταν γνωστός ως δείκτης ναύλων Βαλτικής) έπεσε κάτω από τις 554 μονάδες τέσσερις φορές, στις 31 Ιουλίου 1986 και 4-6 Αύγουστου 1986.