Σε υψηλό 39 μηνών έφτασαν οι διαλύσεις δεξαμενόπλοιων τον Σεπτέμβρη που μας πέρασε. Η διατήρηση της χωρητικότητας στα τάνκερ και η αύξηση της τιμής του πετρελαίου αναμένεται να καθυστερήσει την εξισορρόπηση μεταξύ της προσφοράς και ζήτησης στον τομέα αυτό.
Σύμφωνα με την BIMCO, συνολικά 1,9 εκατομμύρια dwt αφαιρέθηκαν τον Σεπτέμβριο από τον τομέα των δεξαμενόπλοιων, σε σχέση με μόλις τα 2,2 εκατομμυρίων dwt συνολικά που διαλύθηκαν τους προηγούμενους οκτώ μήνες του 2021.
«Ο αυξανόμενος αριθμός VLCC που διαλύθηκαν είναι ο κύριος παράγοντας πίσω από αυτό το υψηλό των 39 μηνών», λέει ο Peter Sand, Chief Shipping Analyst της BIMCO. «Παρ ‘όλα αυτά, εκτός από τα τέσσερα VLCC 25 ετών, είχαμε ένα Suezmax, τέσσερα Aframaxes που αφαιρέθηκαν από τον ενεργό εμπορικό στόλο τον Σεπτέμβριο, προσθέτοντας την αναγκαία εξισορρόπηση του ισοζυγίου προσφοράς και ζήτησης της αγοράς».
Ωστόσο, ενώ το σκραπ ήταν ισχυρό λόγω της αύξησης των τιμών του χάλυβα, η BIMCO σημειώνει επίσης ότι δεν πωλήθηκαν πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για διάλυση. Για το 2021 συνολικά, μόλις 15 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν διαλυθεί, με μέσο όρο ηλικίας τα 28 έτη. Σύμφωνα με την BIMCO, είναι μια απόδειξη μιας εντυπωσιακά κερδοφόρας αγοράς σε αντίθεση με αυτή των δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου στην αγορά spot.
«Τα ναύλα μεταφοράς φορτίων για όλα τα μεγέθη δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου εξακολουθούν να είναι ζημιογόνα καθώς κατευθυνόμαστε στις αρχές της χειμερινής αγοράς, η οποία συχνά προκαλεί θετικές εκπλήξεις στις τιμές των ναύλων, μειώνοντας ταυτόχρονα το ενδιαφέρον για διάλυση». Λέει ο Sand.
Για τον μήνα Σεπτέμβριο, η BIMCO αναφέρει ότι συνολικά 15 δεξαμενόπλοια αργού πετρελαίου πωλήθηκαν για παλιοσίδερα. Αυτό περιελάμβανε την διάλυση τριών δεξαμενόπλοιων μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου και δύο μικρών Handymax.
Ο Sand καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η απομάκρυνση τριών δεξαμενόπλοιων VLCC σε απέφεραν 27,4 εκατομμύρια δολάρια ανά πλοίο στους ιδιοκτήτες του, κάτι το οποίο μπορεί να ήταν ένα μοναδικό γεγονός στην αγορά.
Με την προσδοκία ότι μπορεί να υπάρξει μια ελαφρώς θετική κίνηση στον τομέα, η πρόβλεψη είναι ότι οι ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων είναι πιθανό να συνεχίσουν να διατηρούν τη χωρητικότητα. Πέρα από τις περιστασιακές, ευκαιριακές πωλήσεις, η προσδοκία είναι ότι οι διαλύσεις των δεξαμενόπλοιων θα παραμείνουν σε χαμηλά επίπεδα παρά τα μειωμένα ναύλα.