ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Σε χαμηλά επίπεδα η ναυλαγορά

lpg_oi_nauloi_paramenoun_statheroi_

«Χαμηλές πτήσεις» εξακολουθεί να καταγραφεί η ναυλαγορά σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες πλοίων με μοναδική εξαίρεση τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, των οποίων οι ναύλοι διατηρούνται, παρά τις μικρές διορθώσεις, σε υψηλά επίπεδα- ρεκόρ.

Σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny την Παρασκευή 1/8 ολοκληρώθηκε μια ακόμα εβδομάδα με τη ναυλαγορά να παραμένει σε πολύ χαμηλά επίπεδα παρότι σε ορισμένες κατηγορίες πλοίων, κυρίως φορτηγών- χύδην (bulk carriers), υπήρξαν ορισμένες αυξήσεις.

Συγκεκριμένα, οι ναύλοι έπεσαν στο «κόκκινο» για τα μεγάλα (Capesize) φορτηγά πλοία ενώ έστω και οριακά εμφάνισαν άνοδο σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα τα μεσαίου μεγέθους panamax και supramax.

Ειδικότερα, οι ναύλοι στα Capesize διαμορφώθηκαν σε 8.522 δολάρια την ημέρα, χάνοντας 99 δολάρια την ημέρα σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα ενώ τα panamax «έκλεισαν» στα 4.859 δολάρια την ημέρα, καταγράφοντας άνοδο της τάξης των 28 δολαρίων την ημέρα σε σύγκριση με την προτελευταία εβδομάδα του Ιουλίου.
Την αντίστοιχη εβδομάδα του 2013 τα capsizes ναυλώνονταν προς 12.191 δολάρια την ημέρα ενώ τα panamaxes είχαν «κλείσει» στα 8.120 δολάρια την ημέρα.

Τα Supramaxes έχουν ναύλους της τάξης των 7.608 δολαρίων των ημέρα κερδίζοντας 11 δολάρια την ημέρα σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, οι οποίοι κατά 11% χαμηλότεροι από τα capsize και κατά 57% υψηλότεροι από τα panamax.
Την ίδια εβδομάδα του 2013 τα supramaxes είχαν ναύλους της τάξης των 9.494 δολαρίων την ημέρα
Τέλος, τα Handysizes ναυλώνονται με περίπου 5.357 δολάρια την ημέρα, καταγράφοντας μια διόρθωση των 26 δολαρίων την ημέρα σε σχέση με την προτελευταία εβδομάδα του Ιουλίου ενώ την αντίστοιχη περυσινή εβδομάδα οι ναύλοι σε αυτή την κατηγορία φορτηγών ανέρχονταν σε 7.751 δολάρια την ημέρα.

Τα δεξαμενόπλοια:

Σε αυτή την κατηγορία πλοίων ιδιαίτερη ανησυχία υπάρχει για τα μεγάλης χωρητικότητας VLCC από την αύξηση των γεωπολιτικών κινδύνων και ιδιαίτερα την αβεβαιότητα, που επικρατεί στην Λιβύη ενώ τα suezmax στην αγορά της Δυτικής Αφρικής και τα aframax στην Καραϊβική αν και κατέγραψαν, την τελευταία εβδομάδα του Ιουλίου, σημαντική πτώση, παραμένουν οι ναύλοι τους σε υψηλά επίπεδα.

Τα υγραεριοφόρα:

Τα LNG: Οι ναύλοι παραμένουν «συγκρατημένοι» και ασταθείς ενώ την τελευταία εβδομάδα του Ιουλίου τα φορτία προήλθαν από την Άπω Ανατολή. Οι τιμές κυμαίνονται μεταξύ 50.000- 60.000 δολαρίων την ημέρα για τα σύγχρονα πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου (LNG). Ωστόσο, ένα νεότευκτο LNG, το χωρητικότητας 160.000 cbm «Golar Crystal», το οποίο παραδόθηκε το Μάιο, λέγεται ότι «έκλεισε» ναύλωση με τον ενεργειακό γίγαντα της Ινδονησίας Pertamina για τη μεταφορά φορτίων στην Ασία, με ναύλο της τάξης των 40.000 δολαρίων την ημέρα.

Τα LPG (υγροποιημένου φυσικού αέριου): Εντελώς αντίθετη είναι η εικόνα σε αυτή την κατηγορία πλοίων καθώς οι ναύλοι Spot για τα πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς αερίου μειώνονται, αλλά εξακολουθούν να παραμένουν σε επίπεδα ρεκόρ.
Σύμφωνα με το Baltic Exchange, οι τιμές για το σημείο αναφοράς της Μέσης Ανατολής στην Ασία είναι πλέον στα 130,37 δολάρια ανά τόνο από περισσότερα από 140 δολάρια ανά τόνο, που έφτασαν στα μέσα Ιουλίου. Πηγές της αγοράς δείχνουν ότι οι ναύλοι θα παραμείνουν περίπου στα 130 δολάρια τον τόνο, δηλαδή περίπου 100.000 δολάρια την ημέρα, μέχρι το τέλος Αυγούστου καθώς η παραγωγή του υγροποιημένου φυσικού αέριου των ΗΠΑ υποστηρίζει την Δύση στο εμπόριο προς την Ανατολή.

Τα πλοία μεταφοράς- κοντέινερ

Ο δείκτης ο Shanghai Container Freight Index κατέγραψε, την τελευταία εβδομάδα του Ιουλίου μια μείωση κατά 19 πόντους μετά από μια κλίση προς τα κάτω για τρεις συνεχόμενες εβδομάδες.
Βέβαια, οι ναύλοι σε όλες τις κύριες οδούς μεταφοράς κοντέινερ παρουσίασαν, την τελευταία εβδομάδα, μείωση, με τη μεγαλύτερη να καταγράφεται στις γραμμές Ασίας- Ευρώπης και Ασίας- Μεσογείου.
Ειδικότερα, στην γραμμή Ασίας- Ευρώπης στο δρομολόγιο η τιμή έκλεισε στα 1.203 δολάρια ανά ΤΕU (μονάδα μέτρησης των κοντέινερ), καταγράφοντας μείωση κατά 27 δολάρια ανά ΤΕU (μείωση 2% σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα).
Στην γραμμή Ασίας- Μεσογείου η μείωση έφτασε, επίσης, στα 27 δολάρια ανά ΤΕU και «έκλεισε» στα 1.459 δολάρια ανά ΤΕU. Από τις αρχές Ιουλίου, η γραμμή Ασίας Ευρώπης έχει χάσει 241 δολάρια ανά ΤΕU (μείωση κατά 17%) και οι ελπίδες της αγοράς για μια πιο σταθερή απόδοση συγκεντρώνονται πλέον τον Αύγουστο.

pireas2day.gr