Συμφωνία MSC Cruises – STX France για κατασκευή δυο κρουαζιερόπλοιων

msc_cruises_kataskeuh_duo_krouazieroploiwn_

Οι εταιρείες MSC Cruises και STX France υπέγραψαν στις 20 Μαρτίου μια Επιστολή Εκδήλωσης Πρόθεσης (letter of intent-LOI) για την κατασκευή δύο νέων κρουαζιερόπλοιων με option για άλλα δύο.

Τα δύο πρώτα κρουαζιερόπλοια είναι συμφωνημένο να παραδοθούν το 2017 και το 2019 αντίστοιχα. Τα πλοία θα έχουν μήκος 1.033 μέτρα και πλάτος 141 μέτρα, χωρητικότητα περίπου 167.600 gt, ενώ θα διαθέτουν 3.070 καμπίνες για την φιλοξενία 5.700 επιβατών και 1.536 ναυτικών.

“Θα είναι το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο που κατασκευάστηκε ποτέ από μια ευρωπαϊκή πλοιοκτήτρια εταιρεία και το πιο ευέλικτο και ευπροσάρμοστο παγκοσμίως: όχι μόνο θα είναι σε θέση να κληθεί στα περισσότερα από τα λιμάνια και τους προορισμούς ανά γη, χωρίς εξαιρέσεις, αλλά θα έχει και εξαιρετικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα που θα το καθιστούν την ιδανική επιλογή στη θάλασσα, για καλοκαίρι και για χειμώνα”, εξηγεί ο Gianni Onorato, Διευθύνων Σύμβουλος της MSC Cruises.

Το νέο αυτό πρότυπο πλοίο είναι το αποτέλεσμα μιας μακράς διαδικασίας ανάπτυξης, η οποία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος STX ECORIZON ®, που οδηγεί στη δημιουργία μιας νέας γενιάς πλοίων που θα είναι καθαρότερα, πιο αποτελεσματικά και πιο τεχνολογικά προηγμένα.

Τα νέα πλοία θα είναι ελεύθερα από εκπομπή νερού, με το κύτος και τα συστήματα πρόωσης να έχουν βελτιστοποιηθεί με σκοπό την καλύτερη ενεργειακή απόδοση. Η εγκατάσταση συστημάτων καθαρισμού θα μειώσει απόλυτα τα καυσαέρια έτσι ώστε εκπομπές CO2 να είναι σύμφωνες με τις τελευταίες εξελίξεις στους διεθνείς ναυτιλιακούς κανονισμούς.

“Η ναυπήγηση αυτού του πρότυπου και η κατασκευή αυτών των δύο νέων πλοίων επιβεβαιώνουν τη δέσμευσή μας για περαιτέρω ανάπτυξη και τεχνολογική εξέλιξη. Η MSC Cruises θα επεκτείνει τη χωρητικότητας της κατά 31%. Θα μεγεθύνει απίστευτα τον αριθμό των θέσεων ταξιδιών και θα διευρύνει τους ορίζοντές μας, ώστε να διασφαλίσουμε ότι θα ανταποκριθούμε στην αυξανόμενη παγκόσμια ζήτηση σε κάθε περιοχή”, δήλωσε ο Εκτελεστικός Πρόεδρος της MSC Cruises, Pierfrancesco Vago.

“Οι τελευταίες εμπορικές διαπραγματεύσεις ήταν ιδιαίτερα δύσκολες υπό το φως του σημερινού παγκόσμιου ανταγωνιστικού τοπίου στον τομέα της ναυπηγικής βιομηχανίας. Θα ήθελα να επισημάνω ότι η συμφωνία που υπεγράφη με τις συνδικαλιστικές μας ενώσεις για την ανταγωνιστικότητα της επιχείρησης μας, υπήρξε καθοριστική για την επίτευξη αυτής της υπογραφής Επιστολής Εκδήλωσης Πρόθεσης (LOI)” δήλωσε από την πλευρά του ο Γενικός Διευθυντής της STX France, Laurent Castaing.

Η σύμβαση που υπογράφηκε αντιστοιχεί σε 16 εκατομμύρια ώρες εργασίας για την STX France και τους υπεργολάβους της, 9 εκατομμύρια για το πρότυπο και 7 εκατομμύρια για το δεύτερο πλοίο.

Η κατασκευή αναμένεται να ξεκινήσει την άνοιξη του 2015 στο ναυπηγείο Saint-Nazaire.