StealthGas: Συνεχίζει την ανανέωση του στόλου της εν μέσω ύφεσης

Στο πλαίσιο της στρατηγικής ανανέωσης του στόλου της, η ελληνική ναυτιλιακή StealthGas προχώρησε στην πώληση δύο εκ των παλαιότερων πλοίων της, του κατασκευής 1992 Gas Moxie και του κατασκευής 1996 Gas Nirvana.

Και τα δύο πλοία πωλήθηκαν για να συνεχίσουν την εμπορική λειτουργία τους, σε πολύ καλή τιμή σε σχέση με την αξία τους σε σκραπ, 78% και 220% αντίστοιχα, ανέφερε ο πρόεδρος του Δ.Σ. Της εταιρείας Michael Jolliffe.

Ο Χάρης Βαφειάς, Διευθύνων Σύμβουλος της StealthGas, δήλωσε ότι τα πλοία αυτά προορίζονταν για απόσυρση εφόσον η αγορά βρίσκεται σε ύφεση, αλλά αυτό δεν έγινε επειδή τελικά έπιασαν πολύ καλές τιμές.

“Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει έλλειψη καλών πλοίων και ότι οι άνθρωποι που έχουν τα φορτία έχουν ανάγκη από πλοία οποιασδήποτε ηλικίας για να μεταφέρουν τα φορτία τους”, δήλωσε ο Βαφείας.

Οι πωλήσεις αυτές έρχονται ως συνέχεια της πώλησης δύο άλλων παλαιότερων πλοίων, στο δεύτερο τρίμηνο του έτους, του Gas Emperor και του Gas Icon, και τα δύο κατασκευής 1994. Σύμφωνα με τον Jolliffe, και τα δύο πωλήθηκαν σε περίπου σε τιμή κατά 150 % ανώτερης από την τιμή τους σε scrap.

“Οι πωλήσεις αυτές πραγματοποιήθηκαν προκειμένου να ενισχυθεί περαιτέρω η ρευστότητα μας και να διευκολυνθεί η βάση λειτουργικών μας εξόδων. Εξακολουθούμε να διατηρούμε ισχυρή κερδοφορία και να έχουμε ισχυρό ποσοστό κάλυψης στόλου στο 63% για το 2018”, ανέφερε.

Το τρίτο τρίμηνο του έτους, η StealthGas παρουσίασε αύξηση 12% στα έσοδα σε σύγκριση με το περσινό τρίτο τρίμηνο, φθάνοντας τα 38,5 εκατομμύρια δολάρια. Το προσαρμοσμένο EBITDA της εταιρείας ανήλθε σε 15,3 εκατ. USD για το τρίμηνο.

Η αύξηση αυτή οφείλεται στην υψηλή αξιοποίηση του στόλου, με το ποσοστό απασχόλησης της εταιρείας να αγγίζει το 96% σε σύγκριση με 88% αντίστοιχα την περσινή χρονιά.

Η εταιρεία κατόρθωσε να εξασφαλίσει 16 νέες ναυλώσεις και επεκτάσεις ναυλώσεων, η πλειοψηφία των οποίων έκλεισε σε τιμές περίπου 15% υψηλότερες από αυτές στην αγορά πριν από έξι μήνες, δήλωσε ο Joliffe.

“Επί του παρόντος, η μέση διάρκεια των ναυλώσεων μας είναι περίπου εννέα μήνες, καθώς με βάση τη στρατηγική μας δεν επιθυμούμε να δεσμεύονται τα πλοία μας για μεγάλες χρονικές περιόδους τώρα που τα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς και οι ημερήσιες τιμές τελικά βελτιώνονται”, πρόσθεσε.

Τα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς φαίνονται καλά από την άποψη του ισοζυγίου ζήτησης-προσφοράς. Όσον αφορά τα ποσοστά απόσυρσης πλοίων, από τις αρχές του 2017 αποσύσθηκαν 10 πλοία LPG, συμπεριλαμβανομένων μερικών μικρών ημι-ρυμουλκούμενων πλοίων.

“Λαμβάνοντας υπόψη ότι το 22% του στόλου μικρών πλοίων LPG είναι άνω των 20 ετών, αναμένεται ότι η διαδικασία απόσυρσης πλοίων θα επιταχυνθεί περαιτέρω τα επόμενα χρόνια. Σύμφωνα με τις δημοσιευμένες παραγγελίες, υπάρχουν έξι πλοία υπό παραγγελία, που είναι μόνο το 1,7% του συνολικού στόλου που πρόκειται να παραδοθεί κατά την περίοδο 2018-2019. Το περιορισμένο βιβλίο παραγγελιών του κλάδου μας είναι ένας ακόμη θετικός παράγοντας για τις τιμές και την υπάρχουσα ζήτηση χωρητικότητας”, σημείωσε ο Βαφίας.

Τα έσοδα για το εννιάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2017 ανήλθαν σε 115,9 εκατομμύρια δολάρια, αύξηση 8,6%, σε σύγκριση με έσοδα 106,7 εκατομμυρίων δολαρίων για την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.

Τα προσαρμοσμένα καθαρά έσοδα εννεαμήνου ήταν 4,7 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με μια καθαρή ζημία ύψους 3,8 εκατομμυρίων δολαρίων για την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.

Διαβάστε επίσης: “Συγκρατημένα αισιόδοξη” η StealthGas για τα έσοδα ρεκόρ του α τριμήνου